Visa fullständig version : Bodybilding som projektarbete!
Hej alla! :)
är ganska ny på dethär med bodybuilding och har valt det som projektarbete eftersom jag tycker det verkar mycket intressant och vill lägga på mig lite muskler!
så nu ber jag er om goda råd om mat, träning, kosttillskott m.m?
så snälla alla råd hjälper mig så hjälp gärna till!:)
MVH
Det är rätt mycket olika saker du vill ha hjälp med.
Lättast är nog om du skapar en tråd om varje sak i sitt respektive subforum.
Sundqvist
2011-10-13, 17:45
Ät mycket/ bra, proteinrik kost, runt 2g protein per kroppskg
träna hårt, men med rätt teknik
sov minst 6-8h :)
Det är rätt mycket olika saker du vill ha hjälp med.
Lättast är nog om du skapar en tråd om varje sak i sitt respektive subforum.
så kan de kanske vara, men de hade varit kanon att ha allt på samma ställe
Haha, you wish min vän :) Om du gör ett projektarbete så ska DU söka fram faktan och samla den på ett enda ställe, inte be andra att göra det åt dig (Been there, done that :))
Vad har du för idéer när det gäller frågeställning? Bodybuilding är ett väldigt brett begrepp så du behöver någon form av frågeställning och avgränsning som hjälper dig att fokusera ditt arbete.
Alltså vad ska du göra ett arbete om? OM bodybuilding? Eller ska du styrketräna?
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=88810
Haha, you wish min vän :) Om du gör ett projektarbete så ska DU söka fram faktan och samla den på ett enda ställe, inte be andra att göra det åt dig (Been there, done that :))
Vad har du för idéer när det gäller frågeställning? Bodybuilding är ett väldigt brett begrepp så du behöver någon form av frågeställning och avgränsning som hjälper dig att fokusera ditt arbete.
ja jag vet att jag ska göra faktan, har inte bett om någon fakta, jag ber frågar bara vad ni käkar för proteintillskott, hur man ska äta m.m, denna tråd har inget med någon fakta att gör ?
Alltså vad ska du göra ett arbete om? OM bodybuilding? Eller ska du styrketräna?
jag ska göra båda delarna, har tränat i två veckor nu.
Krogbyggaren
2011-10-13, 18:12
Om du verkligen ska satsa för att få optimala resultat på projektet i helhet så:
Hyr en BRA PT som lär dig alla basövningar.
Träna tungt och smart.
Sköt kosten.
Sköt vilan.
Ha kul.
Ge det tid, kroppsbyggning är något som tar en längre tid.
Lita mer på knäböj/mark/bänk än kosttillskott.
Lycka till!
Hitta någon som är Grofv, lyssna på honom.
profit.
Om du verkligen ska satsa för att få optimala resultat på projektet i helhet så:
Hyr en BRA PT som lär dig alla basövningar.
Träna tungt och smart.
Sköt kosten.
Sköt vilan.
Ha kul.
Ge det tid, kroppsbyggning är något som tar en längre tid.
Lita mer på knäböj/mark/bänk än kosttillskott.
Lycka till!
tackar så enormt mycke!
ja jag vet att jag ska göra faktan, har inte bett om någon fakta, jag ber frågar bara vad ni käkar för proteintillskott, hur man ska äta m.m, denna tråd har inget med någon fakta att gör ?
Det ÄR fakta. Poängen med ditt projektarbete, om du nu skall göra ett skolarbete av att bygga upp din egen kropp, måste ju vara att du själv tar reda på hur du skall göra och sedan sätter kunskapen i verket. Att se dina muskler växa är inte direkt något projektarbete.
drakfelt
2011-10-13, 18:30
profit.
+1
kan ju inte gå fel?!
profit.
grofv?
Det ÄR fakta. Poängen med ditt projektarbete, om du nu skall göra ett skolarbete av att bygga upp din egen kropp, måste ju vara att du själv tar reda på hur du skall göra och sedan sätter kunskapen i verket. Att se dina muskler växa är inte direkt något projektarbete.
ja, men vad har man då sånna här forum till om man inte kan fråga om tips? :S
ja, men vad har man då sånna här forum till om man inte kan fråga om tips? :S
Tips är väl en sak, men när du har ett helt forum som det här tillgängligt med en väldigt bra sökfunktion - Då framstår du som väldigt lat när du ber andra fylla på åt dig.
OBS: Jag påstår inte att du är lat. Jag påstår att du inte fått chansen att reflektera över vad som menas med eget arbete och att be någon annan ge dig all fakta, och vari skillnaderna ligger.
Som jag sade tidigare - Vad är ditt projekts frågeställning?
luderlasse
2011-10-13, 18:43
Läraren lär ju bli halvnöjd när du stoppat i dej steroider i två terminer :P
Tips är väl en sak, men när du har ett helt forum som det här tillgängligt med en väldigt bra sökfunktion - Då framstår du som väldigt lat när du ber andra fylla på åt dig.
OBS: Jag påstår inte att du är lat. Jag påstår att du inte fått chansen att reflektera över vad som menas med eget arbete och att be någon annan ge dig all fakta, och vari skillnaderna ligger.
Som jag sade tidigare - Vad är ditt projekts frågeställning?
jag och sökfunktionen är inte riktigt kompisar...
om jag kan klara att ställa upp i en amatörtävling nästa år?
hur mycket man hinner bygga på den tiden?
Läraren lär ju bli halvnöjd när du stoppat i dej steroider i två terminer :P
sorry för dubbel men vem fan har sagt något om steroider? :S
+1
kan ju inte gå fel?!
Näe. Säkert bättre att lyssna på PT-Sune som har kycklingben och bänkar 112kg med studs..
jag och sökfunktionen är inte riktigt kompisar...
om jag kan klara att ställa upp i en amatörtävling nästa år?
hur mycket man hinner bygga på den tiden?
Stoltz kom med ett EXTREMT BRA råd: Vad är din frågeställning? Fundera ut den, om du inte redan vet.
Har ni fått någon som helst information om vad projektarbetet går ut på, vad ett projektarbete ÄR? Om ja, ta fram dina anteckningar (eller låna en kompis) och läs igenom, eller sätt dig i alla fall ned och försök minnas vad som sades. Om inte: Googla. Du behöver ha ett hum om vad det egentligen är du förväntas göra för att ha en chans att få till något.
Notera: Det är, som jag skrev tidigare, inget projektarbete att se musklerna växa. Inte mer än att titta på när gräs växer.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.