Visa fullständig version : Behöver bra Anime filmer nuuuuu!!!, (tips)
TheBigBlueberry
2011-10-12, 19:13
Är i desperat behöv av nytt material att kolla på, nötit Hayao's filmer så många ggr så jag inte kan räkna, gillar verkligen filmer som Jin Roh, Akira och sådant jag just nämnt, skulle upskatta tips för vad jag kan fördriva min tid med, och snälla, ingen light hentei. X____X
ByggarBertil
2011-10-12, 19:17
Det finns en sökfunktion, prövat att använda den nån gång?
Howl's moving castle, om du inte har sett den så se den ASAP. :)
TheBigBlueberry
2011-10-12, 19:26
Det finns en sökfunktion, prövat att använda den nån gång?
Ja, har använt den, det är som att leta efter en nål i en höstack, man får i princip bara upp skit, typ lättklädda hentai brudar som går i collage, no thx.
Howl's moving castle, om du inte har sett den så se den ASAP. :)
Har redan sett alla Hayao filmer flertalet gånger =/, sett Spirited Away 20-24 ggr nu.
Damn it, hade tänkt tipsa om dom filmerna, för dom är verkligen hur bra som helst. Sorry mate, that's as far as my anime knowledge goes. :D
Ja, har använt den, det är som att leta efter en nål i en höstack, man får i princip bara upp skit, typ lättklädda hentai brudar som går i collage, no thx.
Har redan sett alla Hayao filmer flertalet gånger =/, sett Spirited Away 20-24 ggr nu.
Du vet väl att det finns en extremt stor anime tråd? Hur är det bara lättklädda brudar där inne?
Sandra81
2011-10-12, 19:30
Princess monooke.. fick mardrömmar av den. :(
Jens.Andersson
2011-10-12, 19:41
Bara sett Spirited Away, Princess Monoke och Grave of the fireflies men rekommenderar
allihop. Speciellt den sistnämnde.
TheBigBlueberry
2011-10-12, 19:42
Damn it, hade tänkt tipsa om dom filmerna, för dom är verkligen hur bra som helst. Sorry mate, that's as far as my anime knowledge goes. :D
Haha, helt lungt. :D
Du vet väl att det finns en extremt stor anime tråd? Hur är det bara lättklädda brudar där inne?
Det visste jag inte, however så blir det samma sak där, människor med helt olika filmsmak bombarderar så det blir som att leta nålen i stacken sts, så nu nämner jag istället vad jag gillar så kanske jag slipper leta istället. :cool:
Princess monooke.. fick mardrömmar av den. :(
Som sagt redan sett alla Hayao filmer :S, bra buskap har den iaf ;)
cirkelrak
2011-10-12, 19:51
FLCL (Furikuri)
Gunbuster (Top o Nerae!)
Paprika (kommer inte ihåg något om den, bara att jag gett den 4/5 i betyg)
Du kan ju kolla upp dom iaf, kanske någon passar :)
Har du sett Studio Ghibli's alla filmer? Kolla in alla dom :)
cirkelrak
2011-10-12, 20:00
nötit Hayao's filmer så många ggr så jag inte kan räkna
Som sagt redan sett alla Hayao filmer :S, bra buskap har den iaf ;)
Jag tror han har sett allt av Ghibli :D
The girl who leaped through time eller vad den heter, rätt bra.
TheBigBlueberry
2011-10-12, 20:18
FLCL (Furikuri)
Gunbuster (Top o Nerae!)
Paprika (kommer inte ihåg något om den, bara att jag gett den 4/5 i betyg)
Du kan ju kolla upp dom iaf, kanske någon passar :)
Gunbuster 2 och Papurika ska jag ta o införskaffa, tack för tipsen!
The girl who leaped through time eller vad den heter, rätt bra.
Den har jag också sett, instämmer! :thumbup:
TheBigBlueberry
2011-10-12, 20:28
Redline
Summer Wars
Niiiiiice, ska skaffa båda, thx man *popcorn*
Ghost in the shell 1 & 2 och serien som heter Ghost in the Shell: Stand alone complex. Mycket bra och välgjort.
Från samma folk som gjort Jin Roh.
Paprika är också en bra men väldigt udda film från samma gäng.
Evangelion 1.11 samt 2.22.
Evangelion 1.11 samt 2.22.
Är inte de riktigt skeva att se på utan att ha sett serien? Har för mig jag såg 1.11 för flera år sedan och kände mig ruskigt mind-fucked efteråt. Minns jag fel måntro?
Älskar ninja scroll. Helt klart min favorit !
TheBigBlueberry
2011-10-12, 21:38
Jag har sett Ghost in The shell 1 och 2, gillade 1:an, tvåan var sådär, antagligen eftersom the Kimball nyss nämnde, Evangelion har jag och ska se snart.
Är inte de riktigt skeva att se på utan att ha sett serien? Har för mig jag såg 1.11 för flera år sedan och kände mig ruskigt mind-fucked efteråt. Minns jag fel måntro?
Njae, kanske. Det kan också vara End of Evangelion (Renewal?), det är en bra mycket äldre film som ska kunna framkalla seriöst mindfuck. 1.11 är relativt ny, från 2007, och är ganska mild för huvudet. Likväl är det kanske så att man tycker bättre om filmerna om man sett serien, även om de är tänkta att kunna ses helt fristående. Det är ju mer eller mindre en remake på serien i spelfilmsformat.
Jag har sett Ghost in The shell 1 och 2, gillade 1:an, tvåan var sådär, antagligen eftersom the Kimball nyss nämnde, Evangelion har jag och ska se snart.
Serien då? SAC:II är en av mina absoluta favoriter. Jag har funderat på att se om den bra länge nu..
Älskar ninja scroll. Helt klart min favorit !
Första animefilmen jag någonsin såg. Bra grejer!
Har du sett Metropolis? http://www.imdb.com/title/tt0293416/
Jag har själv inte sett den men har blivit rekommenderad den av andra. Själv älskar jag också alla Ghibli's filmer.
Justja;
Steamboy
Porco Rosso
Finns ju med, men de kanske du sett?
Fler tips:
Appleseed Ex Machina
Freedom (serie)
Om du kollar efter releasegrupper för HD så är det gruppen THORA du ska leta efter. Happy hunting! :)
TheBigBlueberry
2011-10-12, 22:05
Gtg för idag, tack för tipsen! =)
Porco Rosso
från imdb: Porco Rosso är en japansk animefilm från 1992 regisserad av Hayao Miyazaki.
:D
från imdb: Porco Rosso är en japansk animefilm från 1992 regisserad av Hayao Miyazaki.
:D
Det var så ja. Dumt att chansa. Nåväl. ^^
Sparven från Minsk
2011-10-12, 22:35
Vet inte om den är nämd men ninja scroll
Supermicke
2011-10-12, 22:52
http://www.imdb.com/title/tt0096283/
cirkelrak
2011-10-12, 23:06
http://www.imdb.com/title/tt0096283/
Har för mig att TS har sagt något om den regissören *jorgen*
Finns det något mer som Ninja scroll?
Supermicke
2011-10-12, 23:28
Har för mig att TS har sagt något om den regissören *jorgen*
oh den är ganska cool iaf minns jag.. :)
Vampier Hunter D Bloodlust samt Blood the last vampire som är en kortfilm och Wicked city från 1987.
Finns det något mer som Ninja scroll?
Serien Basilisk är riktigt bra i samma genre!
http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=2436
Now and Then, Here and There.
Iofs en serie. Men detta är ett måste om man gillar anime.
Annars rekommenderar jag starkt de filmer gjorda av Makoto Shinkai. Han kallas för den nya Miyazaki. Och då framförallt 5 Centimeters per Second
PxKn5AwOTis
Jag har hört att Naruto filmerna ska va bra och värda att se ;D
cirkelrak
2011-10-13, 09:42
Annars rekommenderar jag starkt de filmer gjorda av Makoto Shinkai. Han kallas för den nya Miyazaki. Och då framförallt 5 Centimeters per Second
Har haft 5 cm per s i över ett år men inte sett den än. Ska ta tag i det nu när du nämner den :)
TheBigBlueberry
2011-10-13, 10:55
Vet inte om den är nämd men ninja scroll
Den har nämnst flera gånger. :P
Jag har hört att Naruto filmerna ska va bra och värda att se ;D
Sett båda två, fick dom dirr från Kina :), typ 5 spänn styck, dock aldrig varit där, vill åka. D: jo, dom e bra! =D
Har haft 5 cm per s i över ett år men inte sett den än. Ska ta tag i det nu när du nämner den :)
Det ska du utan tvekan. Otroligt vacker.
TheBigBlueberry
2011-10-13, 18:28
Hittade i mitt vilda youtubande ett par filmer som ser väldigt lovande ut, Origin - Spirits Of The Past och Sword of the Stranger, har inte hunnit se dom men ska så snart jag har filmerna.
Och har tyvärr redan sett 5 centimeters per Second, kul för nån annan att discovra den iaf. :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.