Visa fullständig version : Deff fylla ut med....
hej hade en fundering.
Vi säger att jag äter ägg till frukost, kyckling till lunch, fläskkarre till middag. då e jag uppe i ~1000kcal ungefär, hur gör ni då för att komma upp i erat mål underskott? fyller utt med Kolhydrater i pasta eller helt enkelt bara mera kött?
tack!
Eddie Vedder
2011-10-11, 21:39
Om du ska äta mer kött eller ej beror på hur mycket protein du behöver och hur mycket protein det där är.
okay.. jag har fått i mig mina gram protein jag vill ha i mig:)
När jag fått andelen fett och protein så fyller jag ut med kolhydrater. Mestadels ris,potatis. Jag blir piggare och får bättre tryck i träningen med om jag äter kolhydrater. Men för många funkar det med minimalt med kolhydrater. Testa dig fram och notera och känn efter , det är alltid intressant, och kanske inte helt fel för dig att fylla ut med kött!
vicarious
2011-10-12, 10:00
okay.. jag har fått i mig mina gram protein jag vill ha i mig:)
Hur mycket är det då? Per kilogram kroppsvikt. Under deff hade jag kört på minst 2.5g/kg kroppsvikt, gärna 3.
Du kan i stort sett utgå från det du gillar bäst. Är det pasta till kycklingen, potatis till fläskkarrén eller majonnäs till äggen spelar mindre roll så länge du håller dig inom kalorigränsen för ditt underskott.
Hur mycket är det då? Per kilogram kroppsvikt. Under deff hade jag kört på minst 2.5g/kg kroppsvikt, gärna 3.
Du kan i stort sett utgå från det du gillar bäst. Är det pasta till kycklingen, potatis till fläskkarrén eller majonnäs till äggen spelar mindre roll så länge du håller dig inom kalorigränsen för ditt underskott.
Tackar! ligger på 200 minst i protein alltså typ ~2,2g/kg:)
Men det brukar bli så att jag e på mitt mål i kalorier, men endast typ 35g F och kanske 50g K och 200g P. Vad borde jag äta för att få i mig mer _bra_ fett?
Eddie Vedder
2011-10-12, 20:43
Vad borde jag äta för att få i mig mer _bra_ fett?
Du får ju fett från karrén och äggen redan. In med några kapslar fiskolja och ha en skvätt gräddsås till kycklingen eller så.
Eller så kan du lägga till lite nötter om du vill "snaska" :)
Fredrik_S
2011-10-13, 14:32
Jag skulle fyllt ut med så mycket kolhydrater som möjligt under deffen från potatis ris och liknande
Eller så kan du lägga till lite nötter om du vill "snaska" :)
måste väl ändå vara den absolut sämsta deffmaten som finns. minimal mättnad extremt kaloririkt.
Jag skulle fyllt ut med så mycket kolhydrater som möjligt under deffen från potatis ris och liknande
.
Håller med, för mig blir det väldigt mycket potatis!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.