handdator

Visa fullständig version : Hur lärde du känna koloiter irl?

Tricklew
2011-10-11, 01:12
Detta gäller koloiter du träffat i verkligheten, genom kolozzeum, hur gick det till, och vad fick er att ses utanför kolo?

Jag har träffat två koloiter, Mela och Scratch. Inte riktigt säker på hur det kommer sig att jag träffade Mela, en dag så styrde hon bara upp ett träningspass. Såhär i efterhand så borde jag kanske sett det som ett tecken på intresse och försökt ragga. När hon fråga om jag vill sitta i bastun (gemensam bastu) borde alla klockor ha slagit. Istället åt jag skumbananer, drack min vassle och åkte hem.

Jag antydde att Scratch gillade svarta killar, då frågade han och hans flickvän om jag hade en stor snopp och bjöd över mig. Såhär i efterhand blev han kanske besviken när en vit kille dök upp, någon snopp fick de inte se heller.

Så, vilka koloiter har du träffar genom kolozzeum, och hur gick det till?

Sundqvist
2011-10-11, 01:15
Träffade Frong genom en nära vän till mig, de hade börjat i samma klass på högskolan :)
så han svängde förbi min väns jobb, så tjötade vi lite och spelade ett par timmar :)
han äger ett IT-Cafe :)

-------------------------------------------------------------------------------------

Träffade InternetHjälten här på brädan på mitt gym :) Riktigt trevlig kille!

Sparven från Minsk
2011-10-11, 05:27
Träffat en del koloiter, 6-7 st tror jag och alla på koloträffar. Eller vänta, 2 st har jag sett på mitt gym också. :)

rooz
2011-10-11, 06:47
Koloträffar! Undantaget är väl Morrris, som jag bjöd med på ett pass för dryga året sedan!

Och i sommras tränade jag på STK, som många andra koloiter!

Arf Pingvin
2011-10-11, 06:48
Jag bytte från gymmet till atletklubben och där fanns koloiter. Vi har sett varandras snoppar. Jag vet inte vad det har med ämnet att göra men det verkade centralt.

mikaelj
2011-10-11, 06:56
Härifrån: http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3627315&postcount=249. Och på den vägen är det.

mini
2011-10-11, 06:59
Det är lite olika. Några träffade jag nog första gången på någon Kolloträff och fortsatte ses. Någon har jag styrt upp enskild träningsträff med och fastnat i benpressen. Det blev inte så många fler träningar där.

De jag hänger med nu regelbundet har jag både tränat med och fikat med som första träff, och ett flertal har jag träffat på STK.
Kollo (och styrkelyft) har varit superviktigt för mitt sociala nätverk, apropå att internet är osocialt.

Grotesk
2011-10-11, 07:51
Krampus telefonerade och ville ha en träff på tu man hand med mig, Bregott och en kobratelefon. Först nu förstår jag vad han menade och numera låter inte mina fisar längre.

Curls ville ha en coach på nya gymmet, så grym som jag är så drog jag dit och lärde pojken hur man ska lyfta.

shadowfire
2011-10-11, 08:15
Har träffat de flesta på koloträffar, lätt över 50 koloiter bara genom det. Gemensamma pass har det också blivit med en hel del.

Eller så har jag känt igen folk på typ F5, luciapokalen, en del styrkelyftstillställningar osv. Har även en hög som jag sett men inte vågat hälsat på ännu t.ex. mini, mapa, jwrzd, blir säkert bara slagen då (mini ser så arg ut under böjstången hehe)

Det som slår mig annars är att hittills har jag inte träffat en enda person jag inte tyckt varit otroligt trevlig och reko. Tvärtom har jag fått några riktigt nära och bra vänner genom kolo. Jag väntar på att springa på tricklew så jag får en förändrad världsbild, men tills dess så måste jag säga att jag gillar koloiter skarpt. *cupid*

Frantic
2011-10-11, 08:23
Koloträffar här också! Och jag håller med den gode skuggan. Jag har aldrig träffat en enda koloit som inte varit trevlig.

Jag var ute på krogen med ett helt gäng av dem nu i helgen, några hade jag träffat innan och vissa var det första gången jag såg, men alla var jättetrevliga :)

Stoltz
2011-10-11, 08:38
Känner och känner...
Koloträffar har i alla fall varit förstaträffen i de flesta fall :)
Alternativt när de hyrde film av mig i Lund :D

Vunnis
2011-10-11, 08:40
Koloträffar här också! Och jag håller med den gode skuggan. Jag har aldrig träffat en enda koloit som inte varit trevlig.

Jag var ute på krogen med ett helt gäng av dem nu i helgen, några hade jag träffat innan och vissa var det första gången jag såg, men alla var jättetrevliga :)

Samma här. Fast jag vet väl inte om jag kan hålla med om att alla har varit det trevligaste jag nånsin har träffat, men över lag mysiga människor, där en del blev mycket omtyckta *cupid*
Rooz lekte jag ju förresten med lite mer än bara genom att koloträffa, redan innan jag koloträffades med honom *jorgen*

Hur gick det med det förresten? Jag såg dig ståendes vid nån brutta och se nöjd ut och sen såg jag dig inte mer efter det. *popcorn*

Åsberg
2011-10-11, 08:42
Tror inte jag känner någon från kolo som jag redan inte kände innan jag började hänga här. Träffat rooz en gång dock, skön snubbe. :)

Remas
2011-10-11, 09:43
Träffade Sarwien genom en koloträff och Mclr tränar på samma gym

JojjeG
2011-10-11, 09:50
Tränar på samma gym som typ 10 koloiter. Tränade med pepzadept och Biceppojken i somras, frågade om jag fick hänga på ett pass och det fick jag. Stort ögonblick när jag såg Sewén för första gången :) Planerade även att träna med rooz på samma vecka men lyckades irra bort mig i tunnelbanan påväg till Sveavägen :(

Victuhh
2011-10-11, 10:05
Finns det inga koloriter i kalmar? känner mig anigen mobbad

hultman
2011-10-11, 10:07
Främst genom andra forum och gemensamma vänner.

EkarN
2011-10-11, 11:58
De koloiter jag känner har jag träffat på tävlingar/tränat med.

Dreas
2011-10-11, 12:09
Finns det inga koloriter i kalmar? känner mig anigen mobbadKolla tävlingsdelen, finns några där.

Fastback
2011-10-11, 12:11
Tror inte jag känner någon från kolo som jag redan inte kände innan jag började hänga här. Träffat rooz en gång dock, skön snubbe. :)

Träffat Rooz genom MNF eller har jag bara fått för mig att du även var medlem där? :naughty:

Madame
2011-10-11, 12:25
började PMa med lellan om saker som vi inte ville diskutera öppet på forumet. Och sen kom vi på att vi var jäkligt trevliga så vi fortsatte breva. Och sen ville jag åka till västerås på sm så då styrde vi upp att ses och så fick jag sova på soffan *cupid*

En hel del har jag chattat med ett tag och så har vi bestämt att styra upp träff/koloträff.
Har kolospottat eller träffat fler koloiter på sm andra och tredje gången jag var där.
Alla andra koloiter har jag träffat på koloträffar.

Precis som mini så har stor del av min bekantskapskrets och mitt sociala liv kommit från kolo och internet (som är jeteosocialt!!1)

cirkelrak
2011-10-11, 12:47
Känns som att en ovanligt stor andel av alla på mitt gym är koloiter. Så man har väl träffat dom i omvänd ordning; först irl och sen upptäckt att dom finns här också.

stockinger
2011-10-11, 13:17
Kul att så många lärt känna folk irl genom kolo:)
Ingen som bor/tränar i nacka (strax utanför Stockholm) :)
Tycker dock att det är lite för få koloträffar i Stockholm "/

stockinger
2011-10-11, 13:17

Åsberg
2011-10-11, 13:53
Träffat Rooz genom MNF eller har jag bara fått för mig att du även var medlem där? :naughty:

Nej genom Morrris, men visst var jag medlem på MNF när jag var moppefucko. :D

Oxe
2011-10-11, 15:14
de flesta jag känner genom kolo är pga gemensama vänner, sen är det ju lite andra forum osv... har inte lärt känna nån genom de gamla koloträffarna iaf

shadowfire
2011-10-11, 18:21
Samma här. Fast jag vet väl inte om jag kan hålla med om att alla har varit det trevligaste jag nånsin har träffat, men över lag mysiga människor, där en del blev mycket omtyckta *cupid*
Rooz lekte jag ju förresten med lite mer än bara genom att koloträffa, redan innan jag koloträffades med honom *jorgen*

du får väl komma ut i buschen o träna i fritzlkällarn då fegis *slap*

Scratch89
2011-10-11, 18:31
Oj! Kul fråga. De flesta genom koloträffar första gången i alla fall. Mela, som står mig väldigt nära, träffade jag ungefär samtidigt på en koloträff samtidigt som vi båda var aktiva inom samma ungdomsförbund där vi hängde tillsammans.

Frågan är hur många jag träffat, och hur många jag umgås regelbundet med. Har kommit på mig själv att långt över hälften av mina IRL-kompisar numera hänger på kolo. Jag tycker det är mysigt, men de andra, som inte hänger här, tycker nog att jag är väl insnöad.

Tricklew, vi får ses snart igen. Var ju ett tag sedan vi blev fulla tillsammans!

Angel
2011-10-11, 18:32
Minns att jag träffade Mela genom att jag bjöd henne på en fest. Sen drog vi på gayklubb ihop.

muddler
2011-10-11, 20:09

Jag tränar och jobbar på ett gym i Gustavsberg det är ju nästan Nacka ;)

Cilia
2011-10-11, 20:21
Det var så länge sen men koloträffar, gymmet och sen anställde jag Yankeee innan jag hade träffat honom. Med några har vi stämt träff här och tränat ihop.

agazza
2011-10-11, 20:23
rooz, jag var full, han undrade ifall jag skulle med hem till honom, schysst kväll.

Innan det har vi typ lyftat lite.

agazza
2011-10-11, 20:24
ajustde, en hel del som jag känt sen tidigare som jag helt enkelt inte visste att dom var medlemmar.

Tricklew
2011-10-11, 23:24
Tricklew, vi får ses snart igen. Var ju ett tag sedan vi blev fulla tillsammans!

Hör av dig nästa gång du har en liten hemmafest eller dylikt, min ekonomi tillåter inte krogen just nu.

Den nye
2011-10-12, 01:55

Fick du ligga med tösabiten eller gick du på mamma-materialet till slut? *popcorn*

Raggis
2011-10-12, 02:28
Legat med ett flertal. Good times.

stevebc
2011-10-12, 07:22
Diverse SL-klubbar/tävlingar.

bulldozer
2011-10-12, 09:39
Oftast på tävlingar.. Sjukt dålig på att känna igen folk dock.

mangemani
2011-10-12, 10:32
2 väldigt trevliga killar lärde jag känna på mitt förra gym, de kom i kontakt med sidan efter jag hade tipsat de om den.
2 ex, ett lärde jag känna här över sidan och ett visade det sig hade ett konto här, dock är det inga personer som jag vill ha nått med att göra, så de räknas ej som personer jag känner IRL.
sen har vi sambon, hon reggade sig efter jag hade tipsat och läser dagligen runt här på forumet.

Scratch89
2011-10-12, 10:55
Fick du ligga med tösabiten eller gick du på mamma-materialet till slut? *popcorn*

Hmm? ;)

hultman
2011-10-12, 11:09
Legat med ett flertal. Good times.

För dig och inte dom antar jag?

Sandra81
2011-10-12, 11:26
Inte träffat någon hittills.. :)

The_RobRoy
2011-10-12, 12:28
Det var så länge sen men koloträffar, gymmet och sen anställde jag Yankeee innan jag hade träffat honom. Med några har vi stämt träff här och tränat ihop.

Haha what? Anställde du honom igenom kolo, innan du träffat honom på riktigt? :)

Kul hursom, jobbar ni nära varann?

Raggis
2011-10-12, 13:36
För dig och inte dom antar jag?

Ja, givetvis för mig.

Godfella
2011-10-12, 13:39
Jag skulle njuta om Raggis besteg mig.

Tricce
2011-10-12, 14:12
"Känner" ingen av er irl :(
Men morsar på Pirre på ICA ibland, fast har du slutat jobba i Väsby nu? Long time no see!

Den nye
2011-10-12, 14:56
Hmm? ;)

yes?

Piranha
2011-10-12, 14:59
"Känner" ingen av er irl :(
Men morsar på Pirre på ICA ibland, fast har du slutat jobba i Väsby nu? Long time no see!

Det stämmer, jag sitter inte kvar i Väsby längre, Kista är nu hooden.

Du får komma hit å leka istället :)

Cilia
2011-10-12, 19:28
Haha what? Anställde du honom igenom kolo, innan du träffat honom på riktigt? :)

Kul hursom, jobbar ni nära varann?
Ungefär, han fick träffa en enhetschef till mig som anställde honom efter träff. Men jag såg här att han hade bra arbetsmoral och vi pratade lite via PM innan.

Det beror på hur man menar med nära. Vi utförde inte samma arbetsuppgifter men var ju på samma avdelning och våningsplan.

Sen visade det sig att jag kände hans moster som av en händelse sen varit en av mina medarbetare i 4 år.

O_Wao
2011-10-12, 19:52
Koloträffar. Och så lurade jag mig till gratis träning på Sportlife i Göteborg av Skuggan genom att starta en tråd i Allmänt. :D

Godfella
2011-10-12, 19:54
Koloträffar. Och så lurade jag mig till gratis träning på Sportlife i Göteborg av Skuggan genom att starta en tråd i Allmänt. :D

Du har mitt nummer också, det är by far det viktigaste!