handdator

Visa fullständig version : Kommer det här funka? Egen modell

rippedjack1
2011-10-10, 21:26
Hejsan gott folk.

Ja då har man suttit och spekulera i kring hur det skulle kunna gå och
bygga muskler och samtidigt försöka bränna lite fett på kuppen.

Det mest fundamentala som vi gymråttor får höra är att
Kcal + ( möjligtvis balans) = muskeltillväxt / men även fett "tillväxt" :)
Kcal - fettförlust / men även muskelförlust.

Det jag kommer presentera nu är låångt ifrån en prövad modell men det är något jag ska skrida till verket med snart.

Jag kommer kalla dagarna följande:
BM = Bygga muskler
BF = Bränna fett

Dag 1 BM : Kcal överskott Styrketräning
Dag 2 BM: Kcal överskott Styrketräning
Dag 3 BF : Kcal underskott CARDIO (Intervall eller distans) målet är ca 45min
Dag 4 VILA
Dag 5 BM: Kcal överskott Styrketräning
Dag 6 VILA
Dag 7 BF Kcal underskott CARDIO

Vad tror ni?
Är det helt omöjligt att lyckas bränna fett och samtidigt bygga muskler? det tror inte jag.
Jag tror inte heller att jag kommer gå upp allt som jag bränner bort under BF dagarna..

Spekulationer?

Jokester
2011-10-10, 21:28
Ett dygn är ingen gräns för när muskler börjar/slutar byggas eller när fett försvinner eller tillkommer, det är endast en bekväm mätperiod. Det är kaloribalansen över en längre period som bestämmer om du går upp eller ned i vikt.

Doctor Snuggles
2011-10-10, 21:34
Ett dygn är ingen gräns för när muskler börjar/slutar byggas eller när fett försvinner eller tillkommer, det är endast en bekväm mätperiod. Det är kaloribalansen över en längre period som bestämmer om du går upp eller ned i vikt.

Näringstimingen kan dock påverka hur mycket av vikten som blir muskler, så helt uppåt väggarna är det inte. Dessutom tycker jag personligen det är lättare att äta på träningsdagar, och lättare att inte äta på vilodagar.

prOtotype
2011-10-11, 09:12
Om du vill försöka finstyra det såhär så skulle jag föreslå att du inte räknar på dagar, utan istället siktar på att överäta inom säg 24h efter varje träningspass, och sen gå ned på underskott/fasta ju längre du kommer bort från senaste styrkepasset.
Men det kanske är så du redan har tänkt? Bara så att du inte ser dag 5 som bulk, är hungrig efter dag 3&4 och moffar i dig 2000kcal när du vaknar och sen tränar på kvällen. Jag tror precis som Snuggles säger att näringstimingen blir viktig om det här ska funka.

Har du tittat något på makronutrientfördelning över veckan?