handdator

Visa fullständig version : mindre lår och rumpa?

Åla
2011-10-10, 19:08
Hej.
Jag är en tjej, 20 år, som är så sjukt irriterad på mina massiva lår !
jag har tränat innebandy i ca 10 år och har "mansben", och benen är i endast muskler. Har normalstor röv men den är också av mycket muskler.

Min fråga är hur jag ska kunna få en mer "kvinnlig" kropp. Känns som att jag tränar i onödan när jag inte blir smalare, utan bara starkare och stabilare.
Jag tränar just nu endast på gym, 4-5 ggr/vecka, mestadels cardio (crosstrainer), och lite överkroppsträning med vikter.

Jag vill alltså veta, hur jag ska förbränna muskler och bli mindre och slankare? Det måste finnas någon som har varit i samma situation som mig, eller som är kunnig. Jag käkar ganska bra, typ keso med banan, och ett lagat mål om dagen och försöker hålla tre timmar mellan måltiderna.:devil:

Åla

pialia
2011-10-10, 19:11
Förbränna muskler/fett och bli slankare? Nöt konditionsträning som en galning. Det spelar inte så stor roll vilken. Låt bli all styrketräning där du inte vill ha muskler. Men jag tror nog de flesta på detta forum kommer säga att du inte bara har muskler, utan en del fett också. Samt att det är skitsexigt med muskulösa ben och rumpa, så att försöka få bort dom är dumt!

Tolkia
2011-10-10, 19:53
Om vi nu skall prata om vad som är "kvinnligt" och inte bara hur H&M:s modeller ser ut, så ingår det ju i kvinnliga könskaraktäristika att ha fettdepåer på lår och rumpa. Kvinnor har m.a.o. större lår och rumpa i förhållande till resten av kroppen än vad män har (om vi jämför något slags genomsnittskvinna och genomsnittsman).

Sedan är det förstås upp till var och en att vilja smala/tjocka/muskulösa/magra ben för att man tycker att det är snyggt, men det är kanske onödigt att beskriva det som att smala lår är särskilt kvinnligt.

Åla
2011-10-10, 20:13
Du har helt rätt i det du skriver, idealet av kvinnan idag är så förvrängd som den kan bli, och jag skulle aldrig vilja ha de midjemåtten eller ens det utseendet som den idealiska kvinnan har. Dock så vet du ju inte heller hur jag ser ut och enligt min mening, vad gäller mig själv, är det inte så roligt att ha större lår och mer muskler än vad många killar har, och inte heller än vad "normala" kvinnor har. Kvinnan har alltid haft mer runt lår och rumpa men man har alltid en viss uppfattning om vad som skulle passa ens egen kropp. Och i mitt läge vill jag som sagt bli slankare ! =)

Fru_Flisa
2011-10-10, 20:56
Deffa. Finns en klistrad guide.

Jokester
2011-10-10, 21:00
Om du vill få en mer kvinnlig kropp så är det definitivt inte lår och rumpa som ska bort.

liquid diamonds
2011-10-10, 22:06
Min fråga är hur jag ska kunna få en mer "kvinnlig" kropp. Känns som att jag tränar i onödan när jag inte blir smalare, utan bara starkare och stabilare.
Har du koll på kalorierna du stoppar i dig? Man kan ju tyckas äta rätt men för mycket... då händer ingenting. Eller så är det så att du faktiskt blivit smalare, fast på andra delar av kroppen? Ofta fokuserar man för mycket på sina problemområden och märker inte att andra kroppsdelar förändras.

vicarious
2011-10-10, 22:24
Hej.
Jag är en tjej, 20 år, som är så sjukt irriterad på mina massiva lår !
jag har tränat innebandy i ca 10 år och har "mansben", och benen är i endast muskler. Har normalstor röv men den är också av mycket muskler.

Inget illa menat nu men det tror jag faktiskt inte. Du behöver nog helt enkelt gå ner i vikt om du vill få mindre ben. Som Fru Flisa sa - deff. Finns en bra tråd om det som ligger klistrad.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Åla
2011-10-11, 06:10
Tack för svar !

Har läst deffguiden innan och kan den, följer den så gott det går och tycker jag har bra koll på vad jag får i mig, men kan alltid bli bättre. Smalare tycker jag inte att jag blivit, däremot blir jag bara, som jag skrev tidigare, "fastare och stabilare" men inte mindre. Och ja, tjejer ska ha röv och rumpa, men i min sits får jag höra "oj vilka massiva lår" "vilken krampa". Inte kul när jag strävar efter att bli mindre..

Vet att jag har 10 år innebandy bakom mig och därav har jag mycket muskler i ben och röv, men det måste finnas något sätt att få bort lite.

Kondition och deff alltså. Om jag når mina mål och blir nöjd, vad händer när jag slutar deffa då?

:)

pialia
2011-10-11, 06:21
Kondition och deff alltså. Om jag når mina mål och blir nöjd, vad händer när jag slutar deffa då?

:)

Om du slutar deffa och ligger på balans så kommer din vikt stå still. Om du slutar deffa och börjar bulka så kommer du gå upp i vikt.

Rahf
2011-10-11, 08:32
Men ärne sexigt med lår och rumpa eller?

Svaret är JA!

Åtminstone för min del :em:

begt
2011-10-11, 09:01
Springer man ofta gör man av med mycket fett kring mage och rumpa.

Konditionsträning överhuvudtaget fungerar..

Eddie Vedder
2011-10-11, 09:07

Subkutant fett på mage och rumpa? Det känner jag inte till att konditionsträning skulle påverka extra gynnsamt jämfört med att styrketräna eller inte träna alls men bara banta.

Eddie Vedder
2011-10-11, 21:08

Subkutant fett på mage och rumpa? Det känner jag inte till att konditionsträning skulle påverka extra gynnsamt jämfört med att styrketräna eller inte träna alls men bara banta.

Bumpar den frågan. Det vore intressant att läsa mer om för jag känner inte till det. har du någon bra källa?

LeBron
2011-10-11, 21:34
Jag avråder dej ifrån att försöka förlora musklerna! :D

TheIsh
2011-10-11, 21:46
Men kan det inte vara genetiskt betingat då? Jag tycker åtminstone att om kvinnor har någon dominat muskelgrupp så är det just benen. Dessutom måste man väl kunna kalla innebandy mer uthållighetssport än styrketräning? eller?

Snobbe
2011-10-11, 23:02
Inte för att vara sån, men är du säker på att det bara är muskler vid bena? Man får inga bodybuildar ben av att spela innebandy. Och om du har "stora" lår så är det bara snyggt. Om det är muskler dvs. Jag chansar på att du säkert kan tappa lite fett där om du tycker det ser fult ut.

Åla
2011-10-12, 07:11
haha, verkar som att många tycker det är dumt av mig att vilja förlora dem. Inte så att jag vill bli klen, vill bara ha mindre lår och röv eftersom jag ser "stor" ut när musklerna vilar. Det går ju knappt att punktförbränna så jag lär väl bli smalare lite överallt men anledningen till att jag frågade var ju för att jag ville ha tips på hur jag tränar bäst och når resultat, och inte hur snyggt det är med muskulösa ben och rumpa :)

Tolkia
2011-10-12, 09:27
Du har ju iofs redan fått det enda råd man kan ge om mängden muskler är problemet: Träna benen och rumpan mindre. Alla muskler som inte aktiveras krymper.

Cujo
2011-10-12, 09:32
jag kommer aldrig förstå mig på kvinnor, men jag önskar dig lycka till likväl.

vicarious
2011-10-12, 09:58
jag kommer aldrig förstå mig på kvinnor, men jag önskar dig lycka till likväl.

http://www.motifake.com/image/demotivational-poster/small/1106/finally-book-of-understanding-women-demotivational-posters-1308527285.jpg

:D