Visa fullständig version : Shakeology
Arnoldski
2011-10-06, 19:48
Tja!
Har en bekant som kränger detta. Finns det någon här som antingen känner till detta eller i alla fall kan uttala sig om ingredienserna, huruvida det verkar sunt, over the top, eller som vilket generisktsupplement som helst? Vore spänannde.
Ingredienser:
http://myshakeology.com/uploads/fckeditor/mdbody/File/downloads/ShakeologyGreenBerry.pdf
Grapeman
2011-10-06, 19:54
Jadu, enda direkta nackdelen oavsett vad man vill få ut av det är att det som många liknande saker nästintill fettfritt. (Blir väl energisnålt då, men skulle väl inte vara så bra att leva på skit'n)
mer ont:
Verkar väl inte vara något speciellt direkt, same same.
Knappast generisk. Jag inte känner till någon annan produkt som består av alger och vassleprotein.
Varför inte köpa vassleprotein och spirulina separat ?
Eddie Vedder
2011-10-07, 10:54
Varför inte köpa vassleprotein och spirulina separat ?
Varför överhuvudtaget köpa spirulina?
kettlebellGuden
2011-10-07, 11:03
Varför överhuvudtaget köpa spirulina?
Förutom att det är gott då?
Eddie Vedder
2011-10-07, 11:11
Ja det kanske det är. Men det kan vara giftigt.
Kul namn, hade varit kul om de kunde backa upp med några studier.
Eddie Vedder
2011-10-07, 14:18
Kul namn, hade varit kul om de kunde backa upp med några studier.
Studier på vad? En sån där cocktail som innehåller allt är ju svår att studera utifrån någon specifik frågeställning.
Studier som skulle visa på att några ämnen faktiskt "provides your body with nutrients that help you maintain healthy body weight, support your immune system and well-being, protect your long-term health, and give you energy."
Det är inte gott*spy*
Men det innehåller en del spännande fettsyror:thumbup:
Eddie Vedder
2011-10-07, 17:49
Studier som skulle visa på att några ämnen faktiskt "provides your body with nutrients that help you maintain healthy body weight, support your immune system and well-being, protect your long-term health, and give you energy."
Hehe, ja du. Det krävs en rätt fet analysmetod för den studien. :D Min poängh var mest att det aldrig går att använda just en sån här produkt för att studera x. Däremot kan man ju studera de olika komponenterna i den och kanske dra lite slutsatser. Och mycket i den där är ju helt okej grejer, andra mer tveksamma. Jag vet inte vad den kostar men gissar att det (som så ofta i amerikanska tillskottscocktails) är ett "ju mer desto bättre"-argument som får en att betala mer bara för att det verkar bättre med en miljon ingredienser. :)
WHITEFOLKS
2011-10-07, 18:05
Vassle har väl de egenskaperna :D
kettlebellGuden
2011-10-07, 18:54
Jag är lite överraskad över det här med att spirulina kan vara giftigt. Vad är det i algen, förutsatt att den konstodlas vilket är det normala, som är farligt? Trodde mest det var problem i vildväxande alger.
Annars tror jag väl mest att den är däri eftersom spirulina blir hypat som fan med jämna mellanrum och skakologin vill sälja,
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.