TheIsh
2011-10-04, 15:00
Hej kära kolomedlemmar! Jag har en rätt specifik fråga och hoppas att någon kan komma med tips, gärna med bra källa också. Jag har gjort mätningar med kaliper sen 5 Juli i år, och det har gått stadigt neråt. Jag har inte mätt på en månad, och idag när jag kollade hade det gått ner från 14,9 till 10,9. Det sjuka är att det inte finns NÅGON chans att jag har 10,9%bf. Men hur jag än mäter så får jag samma resultat. Jag tycker det är svårt att göra en rättvis mätning på buken, så min fråga är helt enkelt hur brukar ni göra med buken?
Lite info om hur jag mäter då:
Jag tar mätningar på tre platser.
Vertikalt på framsida lår mellan höftböjaren och knäet cirka. Höger sida.
Mellan bröstvårtan och armhålan, diagonalt med muskeln. Höger sida.
[edit]Jag roterar detta Tre gånger och plussar ihop alla värden och delar sedan detta på Tre för att få ut medel!]
Och sen mitt problemområde, om ni så vill.
2cm höger om naveln på buken. Brukar få luta mig framåt för att ens få ett grepp. Instruktionen säger att man ska ta det vertikalt, och jag finner det svårt att ta en mätning jag känner att "japp, här var det de menade".
Antingen lär man ju nästan gå via naveln med ena sidan, eller helt enkelt göra mätningen 4-5cm åt höger från naveln *gah!*
Jag har studerat åtskilliga bilder och youtubeklipp, men det är ju alltid folk med <10% som har platt mage som visar, så det översätter inte så bra på mig känns det som :furious:
Help :confused:
Lite info om hur jag mäter då:
Jag tar mätningar på tre platser.
Vertikalt på framsida lår mellan höftböjaren och knäet cirka. Höger sida.
Mellan bröstvårtan och armhålan, diagonalt med muskeln. Höger sida.
[edit]Jag roterar detta Tre gånger och plussar ihop alla värden och delar sedan detta på Tre för att få ut medel!]
Och sen mitt problemområde, om ni så vill.
2cm höger om naveln på buken. Brukar få luta mig framåt för att ens få ett grepp. Instruktionen säger att man ska ta det vertikalt, och jag finner det svårt att ta en mätning jag känner att "japp, här var det de menade".
Antingen lär man ju nästan gå via naveln med ena sidan, eller helt enkelt göra mätningen 4-5cm åt höger från naveln *gah!*
Jag har studerat åtskilliga bilder och youtubeklipp, men det är ju alltid folk med <10% som har platt mage som visar, så det översätter inte så bra på mig känns det som :furious:
Help :confused: