handdator

Visa fullständig version : Vörtbröd

Adrian
2003-12-29, 12:12
Tjaa på er allla har en kort fråga,, har nämligen fått 5st Limpor Vörtbröd GRATIS. undrar vart ligger GI är det nästan samma som Formfranska asså runt 100 eller är det långsammare/snabbare
annars om det är snabbt så får jag käka det efter träningen :)
här är info om brödet

Pågen Julvört

Pågens Julvört är ett saftigt och härligt välsmakande vörtbröd för julens alla festligheter. Smaksatt med äpplen, vört och traditionella julbrödskryddor blir det till en mustig upplevelse i sällskap med den svenska julmaten.

Ingredienser
Vetemjöl, vatten, siktat rågmjöl, sirap, vört, äpplesylt, jäst, vegetabiliskt fett av raps (delvis härdat), salt, ingefära, nejlikor, pomerans, kanel, mjölbehandlingsmedel enzym (amylaser).

Näringsvärde per 100 g
Energi 1150 kJ
Energi 270 kcal
Protein 8,0 g
Kolhydrater 51 g
varav sockerarter 8,0 g
Fett 4,0 g
varav mättat fett 0,5 g
Kostfiber 4,5 g
Natrium 0,3 g
0,3 g natrium motsvarar 0,8 g koksalt

Vikt per förpackning 500 g

Skulle uppskatta ett svar

MVH Adrian

z_bumbi
2003-12-29, 12:15
En ren gissning är att det är något långsammare än formfranska men det spelar väl ingen roll om du inte ska äta en limpa i taget? Äter man det till mat så spelar ju gi på en eller två limpskivor ingen större roll.

Adrian
2003-12-29, 14:44
hehe :em: hade tänkt mig lite mer än så tex 5-6skivor med messmör efter träningen.. men kan gissa på att messmör är rätt så långsamt så i så fall så skulle det bli 5-6 skivor vörtbröd+ kesella med kardemumma eller pepparkakskrydda eller Kanel.. MUMS

MVH Adrian

King Grub
2003-12-29, 15:04
Du tar för allvarligt på GI. ;) Det är ett hjälpmedel, inget att fästa 100% vikt vid.

Adrian
2003-12-29, 15:29
hehe JAG VET JAG VET :cryout: men asså som sagt MIN Bästa, OKI näst bästa stund ;) nuförtiden under dagen utspelar sig I Bastun direkt efter träningen. där äter jag antingen godis, vittbröd, bananer, allt som har högt Gi och så nu kanske vörtbröd,,,

typ enda stället där jag kan njuta nuförtiden OKI jag vet, Jag över driver det skadar inte å äta lite vört bröd, godis m,m någon gång när man har lust. så länge man begränsar det :) MEN nu är det så att jag gick upp ca 5-7 KG under dessa 4-5 Juldagar STORFROSSERI hehe jaja men som sagt det är ju jul bara en gång om året. Det värsta är att nästan ALLT har satt sig på magen,,

kan nästan tänka mig att det handlar om bukfetma :cryout: PGA att jag känner inget fett på utsidan utan allt verkar ha samlat sig UNDER musklerna.. så jag försöker äta Så sunt som möjligt vill gärna få bort den där putande magen+ jag har märkt att jag har fått bristningar men det får jag leva med.

MVH Adrian