handdator

Visa fullständig version : Naiv fråga om pump!

j00j
2011-10-03, 13:18
Hej!

Lite naiv/patetisk fråga men men.. När man har pump i musklerna ser man ju större ut, och alla älskar väll det? ;) Frågan e bara hur långt ifrån ligger man pumpen? Asså tar det många månader för att se ut som man gör när man har pump?

Fattar ni frågan eller ska jag formulera den annorlunda?

P.S Jag förstör att det kan vara en väldigt svår fråga att svara på, men e bara lite nyfiken om någon kan ja ett någorlunda svar. Förstör att man inte kan svara i exakta veckor osv.

Supermicke
2011-10-03, 13:25
också tänkt exakt så ;) något svar har jag dock inte

thethoos
2011-10-03, 13:26
Jag tror du behöver 8% mer kroppsvikt i fettfri massa för att se ut lika som du ser ut med pump.

Lallle
2011-10-03, 13:38
Min erfarenhet är att det ligger långt bort.

ARMSTARK
2011-10-03, 13:41
Och när du väl ser ut så vill du se ut som när du får pump då, never ending story. :D

Fugly
2011-10-03, 13:42
Och när du väl ser ut så vill du se ut som när du får pump då, never ending story. :D

Ett bra mål är ju det då.

iskub
2011-10-03, 13:47
Aldrig, iomed att du blir större utan pump blir du ju samtidigt ännu större med pump. Eller nåt. sånt. typ.

:)

iskub
2011-10-03, 13:55
Aldrig, iomed att du blir större utan pump blir du ju samtidigt ännu större med pump. Eller nåt. sånt. typ.

:)

Eddie Vedder
2011-10-03, 13:56

Det är ett mycket bra påpekande. De allra flesta med någon form av grundläggande tävlingsinstinkt känner ju att när man väl är där man trodde att man skulle nöja sig med för x år sedan så känns det bara som att man vill komma längre och att där man nu befinner sig inte alls är något att skryta med.

Det gäller ens kropp, ens tider i löpning, ens yrkeskarriär, ens utbildningsnivå etc. :)

kajjm
2011-10-03, 14:03
Det är ett mycket bra påpekande. De allra flesta med någon form av grundläggande tävlingsinstinkt känner ju att när man väl är där man trodde att man skulle nöja sig med för x år sedan så känns det bara som att man vill komma längre och att där man nu befinner sig inte alls är något att skryta med.

Det gäller ens kropp, ens tider i löpning, ens yrkeskarriär, ens utbildningsnivå etc. :)

+1

true story

Och tur är väl det. Vad hade annars motiverat ALLT att gå fram?

Slartibartfast
2011-10-03, 14:03
Det sägs att ifall du vill bygga en tum runt armen, så måste du lägga på dig 10-12 lbs i kroppsvikt. Alltså blir dina armar ca en cm grövre av pump, så får du lägga på dig ca 2-3 kg kvalitetsmassa för att se ut så kall.

j00j
2011-10-03, 14:04

Sant!

Jag är rätt "stor" för min ålder 17 år. Eller stor kan man väll inte säga men verkligen över medel i styrka och massa. Jag "jämför" mig hit och dit med andra och känner mig liten hela tiden även jag har gått upp 12 kg på 1 år ( växt 1 dm, så muskler är det ju inte bara).

Eddie Vedder
2011-10-03, 14:19
+1

true story

Och tur är väl det. Vad hade annars motiverat ALLT att gå fram?

Ja då hade alla varit religiösa och jorden platt. :)

Sant!

Jag är rätt "stor" för min ålder 17 år. Eller stor kan man väll inte säga men verkligen över medel i styrka och massa. Jag "jämför" mig hit och dit med andra och känner mig liten hela tiden även jag har gått upp 12 kg på 1 år ( växt 1 dm, så muskler är det ju inte bara).

Jag har för egen del släppt alla träningsrelaterade mål och vill egentligen bara bli större och starkare ett tag till och konditionsträna regelbundet för att det är skönt och hälsosamt. Men däremot har jag ju just den där driften i andra sammanhang, för närvarande i utbildningen. Och för att kunna lyckas där är ju träningen en fördel men inget som får ta för mycket fokus och energi heller.

Linjedomarn
2011-10-03, 14:35
Om man en dag skulle bli nöjd så skulle man förmodligen tappa motivationen. Det ligger ju i ens natur att hela tiden utvecklas så det är nog förmodligen som dom innan som har kommenterat, när du väl är där vill du längre fram i utvecklingen.

RobbanColeman
2011-10-03, 14:38
Hej!

Lite naiv/patetisk fråga men men.. När man har pump i musklerna ser man ju större ut, och alla älskar väll det? ;) Frågan e bara hur långt ifrån ligger man pumpen? Asså tar det många månader för att se ut som man gör när man har pump?

Fattar ni frågan eller ska jag formulera den annorlunda?

P.S Jag förstör att det kan vara en väldigt svår fråga att svara på, men e bara lite nyfiken om någon kan ja ett någorlunda svar. Förstör att man inte kan svara i exakta veckor osv.

Flera år för mig iaf. Det skiljer flera cm i omkrets på mina överarmar med eller utan pump t ex. Om jag ens kommer dit vill säga.

hugok
2011-10-03, 15:09
När jag var nybörjare drog jag slutsatsen att det gällde ungefär ett halvår. Nu är det nog mer åt ett år eller mer. Brukar väl få 1-1,5 cm större överarm med pump.

Coby
2011-10-04, 00:11
Tänk också på att om du t.ex. kört ett armpass så är det i princip bara armarna som du har pumpat. Det innebär att de ser större ut i jämförelse med resten vilket de inte kommer göra när du väl är där kall, förutsatt att du tränar resten av kroppen.

Första gången jag bulkade så gick armarna från 32 till 38 cm (5 månader) och när jag var någonstans i mitten och de låg på 36 cm med pump så tyckte jag att det såg hyfsat starkt ut. När jag väl var där kände jag mig som en klenis och så har det fortsatt.

Sniggel
2011-10-04, 16:00
De som kommer långt, oavsett vilken disciplin det gäller, är ju inte de som har en tendens att känna sig nöjda över sina resultat ;)
Om man nöjer sig efter 10 års karriär och strävande är man knappast något "vinnarmaterial".

SteelPulse
2011-10-04, 16:29
Är det inte ett visst utseende på musklerna när man har pump, dvs det kommer inte se likadant ut, utan pump, efter ett år och ökad muskelmassa, jag tänker att skinnet har hunnit vänja sig och blivit större?