Visa fullständig version : Mellanmålstips vid lowcarb deff
Hej,
Har deffat ett tag nu men har blivit mer och mer oseriöst så hade tänkt att försöka få en nytändning och ta tag i mig själv och få bort de sista kilona.
För tillfället har jag lagt upp kosten som så
frukost 07:00 : tre kokta ägg
mellanmål1 10-11:00: 1burk kesam (norges motsvarighet till kesella)
mellanmål2 14:00: 1 burk kesam
pwo 17-18:00: 7-14g jack3d
middag 19:00: 3-500g kycklig eller annat kött.
beroende på hur hungrig jag är så kan jag även göra en batch proteinfluff runt 21:00.
Vad tycker ni jag kan/bör ändra?
Skulle vilja ha något mer att ta innan gymmet då man brukar vara ganska tom efter jobbet.
Sheogorath
2011-10-03, 13:13
Hej,
Har deffat ett tag nu men har blivit mer och mer oseriöst så hade tänkt att försöka få en nytändning och ta tag i mig själv och få bort de sista kilona.
För tillfället har jag lagt upp kosten som så
frukost 07:00 : tre kokta ägg
mellanmål1 10-11:00: 1burk kesam (norges motsvarighet till kesella)
mellanmål2 14:00: 1 burk kesam
pwo 17-18:00: 7-14g jack3d
middag 19:00: 3-500g kycklig eller annat kött.
beroende på hur hungrig jag är så kan jag även göra en batch proteinfluff runt 21:00.
Vad tycker ni jag kan/bör ändra?
Skulle vilja ha något mer att ta innan gymmet då man brukar vara ganska tom efter jobbet.
Det ser ganska näringsfattigt ut. Blandade grönsaker vid något av målen tycker jag du borde försöka få till. Sedan är ju alltid den stora frågan: varför inga kolhydrater? Efter träning finns det bara fördelar att fylla på.
Eddie Vedder
2011-10-03, 13:45
Istället för dubbla mellanmål med en burk kvarg vardera kan du väl äta en ordentligt lunch? Köttfärsbiffar med ost och broccoli är en bra lowcarbmåltid som dessutom genast kommer göra din kost mer balanserad.
Till middagen tycker jag du kan slänga in några gram fiskolja och kanske ett par potatisar. Vad väger du, vilken aktivitetsfaktor tror du att du har och hur snabbt önskar du tappa i vikt?
Ost & skink-skivor
baconlindade sparrisstavar (eller andra grönsaker)
kokta ägg
burk makrill i tomatsås
osv..
Det ser ganska näringsfattigt ut. Blandade grönsaker vid något av målen tycker jag du borde försöka få till. Sedan är ju alltid den stora frågan: varför inga kolhydrater? Efter träning finns det bara fördelar att fylla på.
Jag som är nybörjare inom hela deffbranshen har ju inte full koll. Men vad jag har förstått så bör man äta så mycket kolhydrater man känner att man måste för att klara av vardagen/träning men inte mer. Vilket i sin tur leder till effektiv viktnedgång.
Istället för dubbla mellanmål med en burk kvarg vardera kan du väl äta en ordentligt lunch? Köttfärsbiffar med ost och broccoli är en bra lowcarbmåltid som dessutom genast kommer göra din kost mer balanserad.
Till middagen tycker jag du kan slänga in några gram fiskolja och kanske ett par potatisar. Vad väger du, vilken aktivitetsfaktor tror du att du har och hur snabbt önskar du tappa i vikt?
Jag bor för tillfället i Norge så anledningen till att det har blivit dubbla kesam är för att mina jobbarkompisar kör den typiska norgedieten med ett par mackor om dagen vilket inte riktigt passar mig så tar kesam istället för mackor. Men har tagit med matlåda ibland när jag har tagit mig tiden att laga det så visst går det.
Väger för tillfället strax över 84kg och har gått ned ifrån 92 och det är nu motivationen har börjat försvinna så blir vad man kan kalla en "kolhydratspåfyllning utan gränser" varje helg då disciplinen inte finns längre.
Tränar på gym mellan 4-5 gånger i veckan för tillfället. Varierar lite beroende på jobb och så. Skulle väl vilja gå ned runt 0,5 till 0,7kg i veckan. Hade väl tänkt att gå ned i vikt tills jag känner att jag är nöjd med hur kroppen ser ut men kan väl tänka mig att runt 78kg så borde jag vara nära mitt mål.
Har testat att ta en nutrilettbar nu efter jobbet för att få nån föda innan gymmet. Är det något man bör göra eller ska jag äta något mer ordentligt?
http://metrobloggen.se/metrobloggen/media/32991/P(1011).JPG
Detta brukar jag köra som mellanmål, perfekt o mättar helt okej. Sen så är det 0.2g kolhydrater per 100g vilket uppfyller dina mål? :D
ägg
sorry läste inte första posten, du äter ju redan ägg :)
Ost är kanon :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.