Logga in

Visa fullständig version : Hänghud bara när man sitter ner?

b1gdude
2011-09-28, 04:28
Tja, efter varje deff jag gjort så har jag märkt att när jag står upp som en normal person så ser man ingen hänghud på mig utan det ser bra ut + man ser magmusklerna,....men....när jag sitter ner så kommer all hänghud fram som gör att jag känner mig "tjock" då man kan ta på det med båda händerna vilket är extremt jobbigt eftersom det får mig att tappa viljan av deffen helt... varför är det så? ska man deffa ännu mer för att det ska bli bättre?

Mvh

Ronn
2011-09-28, 06:02
Fenomenet kallas för nojja och är högst vanligt förekommande.

Jag hoppas du inte är seriös för så här är det för alla, många som inte ens har synbara rutor..

Rahf
2011-09-28, 06:06
Du behöver den extra huden för att ens kunna stå upp. Alla har det. Varenda normal människa har denna extra hud, precis som att man har rätt mycket hud på hals, armbågar, och alla platser på kroppen där det mekaniskt kommer sträckas mycket.

Samma fenomen gäller för avslappnade magar. De bör puta och stå ut lite, tarmarna tar plats.

vicarious
2011-09-28, 07:31
när jag sitter ner så kommer all hänghud fram som gör att jag känner mig "tjock" då man kan ta på det med båda händerna vilket är extremt jobbigt eftersom det får mig att tappa viljan av deffen helt... varför är det så?

Vore det inte så skulle du spricka när du ställer dig upp.

Sniggel
2011-09-28, 16:54
Du kommer att ha det även vid 5% kroppsfett.

knivis
2011-09-28, 16:56
Ifall du sitter ner och låter magen hänga i ett par månader så försvinner det nog. ställ dig inte upp förrens du e nöjd!

b1gdude
2011-09-28, 17:25
tackar för era svar,,, hade det varit lite hängdhud så hade jag varit nöjd men det är en stor klump som man kan ta med händerna på så man känner sig tjock.. har sett på många bodybuilders som har grymt rippad "nedre mage" samt så syns deras magmuskler klart och tydligt när de sitter ner men inte värsta mycket hänghud där.

Hannya
2011-09-28, 17:38
tackar för era svar,,, hade det varit lite hängdhud så hade jag varit nöjd men det är en stor klump som man kan ta med händerna på så man känner sig tjock.. har sett på många bodybuilders som har grymt rippad "nedre mage" samt så syns deras magmuskler klart och tydligt när de sitter ner men inte värsta mycket hänghud där.

då är det nog fett, ingen hud.

tigerofsweden
2011-09-29, 07:20
då är det nog fett, ingen hud.

+1

Fortsätt att gå ner om du inte är nöjd.