Visa fullständig version : Tränings schema.
Hej, just nu tränar jag såhär
Tis - Bröst triceps axlar mage
Fre - Biceps ben rygg mage
Sön - Bröst triceps axlar mage
Tis - Biceps ben rygg mage
Nu undrar jag om jag som tränat på gym i ca 6 månader, och är 15 år får ut mer av det här än om jag kör en muskelgrupp sedan vilar resten av veckan med att köra den igen, och om jag övertränar magen
Tack för mig! :)
StarkaUlf
2011-09-26, 19:33
Det beror ju på hur hårt du kör alla övningar.
Kör du t.ex 2 övningar/muskelgrupp så ser jag inte varför det där inte ska fungera.
Om du kör 4 övningar/muskelgrupp så kanske det finns risk att du inte hinner återhämta dig till nästa pass. Men det är ju även personligt.
Det beror ju på hur hårt du kör alla övningar.
Kör du t.ex 2 övningar/muskelgrupp så ser jag inte varför det där inte ska fungera.
Om du kör 4 övningar/muskelgrupp så kanske det finns risk att du inte hinner återhämta dig till nästa pass. Men det är ju även personligt.
Jag kör 2 övningar per muskelgrupp förutom rygg, där kör jag 4 övningar (Pullups, Low-row, latpulldowns och rygglyft) 3 set 8-12 reps på varje övning. Jag vet inte om detta blir överträning för ryggen, isf vilken övning ska jag ta bort?
Skriv ut lite snyggt vilka övningar, set och repsantal du kör för varje muskel istället. Och om du deffar/bulkar/ligger på balans.
Skriv ut lite snyggt vilka övningar, set och repsantal du kör för varje muskel istället. Och om du deffar/bulkar/ligger på balans.
triceps bröst axlar
(bröst)
3 set bänk press 8-12
3 set incline bänk press 8-12
Triceps
2 set close grip barbell press 8-12
2 set dips 8-12
-------------------------
Axlar
3 set Dumbbell forward Raises 8-15
3 set side raises 8-12
-------------------------------------
rygg bicep ben
bicep
2 set seated dumbell incline curl 8-12reps
2 set spider curl 8-12reps
----------------------------
Rygg
pullups 8-12reps
latpulldowns 8-12reps
low row 8-12reps
rygglyft 8-15reps
--------------
ben
benpress 8-12reps
lårcurl 8-12reps
baksida lår curl 8-12reps
Jag byter schema med nya övningar ca en gång i månaden
3 set på alla rygg övningar och ben övning med. Jag "deffar" antar att det menas med att hålla sig i form inte bara att kunna lyfta tungt, jag springer/joggar 3 gånger i veckan sedan 1 gång i veckan boxning
Lägg till böj,mark så är det bra.
Lägg till böj,mark så är det bra.
Skulle du kunna länka ett bra klipp för böj och mark så jag kan utföra dem korrekt? :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.