handdator

Visa fullständig version : Studsa i bottenläget an en knäböj.

fredrik1
2011-09-25, 18:44
En snubbe på gymmet sa att det var farligt, för hög belastning på menisken. Växer fortfarande, vet inte om menisken är en tillväxtzon och så, om det är fallet, kan den skadas av att studsa i bottenläget?

//L

ceejay
2011-09-25, 18:45
Tränar man på det vänjer man kroppen vid det. Har man aldrig gjort det förut så ska man börja försiktigt.

Du behöver inte oroa dig för styrketräning och tillväxtzoner.

Sheogorath
2011-09-25, 18:46
En snubbe på gymmet sa att det var farligt, för hög belastning på menisken. Växer fortfarande, vet inte om menisken är en tillväxtzon och så, om det är fallet, kan den skadas av att studsa i bottenläget?

//L

Tränar/tävlar du i något där du tjänar på att studsa i bottenläget?

fredrik1
2011-09-25, 19:08
Tränar/tävlar du i något där du tjänar på att studsa i bottenläget?

Har bara fått in en teknik där jag studsar i bottenläget, undrar helt enkelt om det finns några fördelar med att inte göra det.

fredrik1
2011-09-25, 19:10
Tränar man på det vänjer man kroppen vid det. Har man aldrig gjort det förut så ska man börja försiktigt.

Du behöver inte oroa dig för styrketräning och tillväxtzoner.

Jag vet att tung styrketräning inte skadar tillväxtzoner, men om man har utfört styrketräningen med fel teknik kan det vara skadligt för tillväxtzoner

Sheogorath
2011-09-25, 19:12
Har bara fått in en teknik där jag studsar i bottenläget, undrar helt enkelt om det finns några fördelar med att inte göra det.

Hur liten risken än må vara så är det med stor sannolikhet ändå större risk jämfört med att inte studsa. Det borde räcka som argument för någon som inte har nytta av att träna in en sådan teknik, tycker jag. :)