handdator

Visa fullständig version : Sova två på hotell?

shut teh face
2011-09-23, 14:38
Hej,

Ska till london på kurs, och man får ju alltid dubbelrum, skulle jag kunna ta med mig fästmön till london så kan hon sova med mig? Hur funkar det här egentligen ...

Jag får väl ta med mig upp vem jag vill på hotellrummet, sen vet väl inte de om man sover där eller inte :P:P

Dirty South
2011-09-23, 14:40
Ja, klart hon får!

mini
2011-09-23, 14:46
Är det bokat som enkelrum kan det bli en kostnad att hon är med. Kontakta hotellet.

häftig
2011-09-23, 14:47
Berätta att hon är prostituerad i receptionen så borde det gå fint

shut teh face
2011-09-23, 14:48
Det kommer bli något dubbelrum eller liknande, medeldyrt. Alltid dubbelsäng, men det är ju bokat som en person såklart; mig. :)

Så man får inte göra så egentligen antar jag, men hur ska de upptäcka det? :)

Dirty South
2011-09-23, 14:59
Det kommer bli något dubbelrum eller liknande, medeldyrt. Alltid dubbelsäng, men det är ju bokat som en person såklart; mig. :)

Så man får inte göra så egentligen antar jag, men hur ska de upptäcka det? :)

Alltså, du borde ju få ta med dig vem du vill till ditt hotellrum lixåmmmm. :D

shut teh face
2011-09-23, 15:00
Verkar som de rätt hårt i london, man blir anklagad för bedrägeri osv om man försöker sånt här, blir utslängd från rummet, inga pengar tillbaka (chefen lär bli glad :D)

Ibland får man inte ha gäster alls, ibland måste de va borta på kvällen.. såklart kan de inte kolla detta, men ändå...

mini
2011-09-23, 15:15
Alltså, du borde ju få ta med dig vem du vill till ditt hotellrum lixåmmmm. :D

Nej

Dirty South
2011-09-23, 15:15
Verkar som de rätt hårt i london, man blir anklagad för bedrägeri osv om man försöker sånt här, blir utslängd från rummet, inga pengar tillbaka (chefen lär bli glad :D)

Ibland får man inte ha gäster alls, ibland måste de va borta på kvällen.. såklart kan de inte kolla detta, men ändå...

Vet du vilket hotell det är? Ring och fråga om du får ta med dig frun :D

Jr.
2011-09-23, 15:21
Vet du vilket hotell det är? Ring och fråga om du får ta med dig frun :D

ringer man och frågar är det väl rätt så självklart att de kommer vilja att man bokar för två?
min erfarenhet är att man betalar för hur många som sover i rummet, oavsett om det finns fler sängar i rummet.

egge
2011-09-23, 15:28
Torrt svar men det är vettigt ur en säkerhetsperspektiv att hotellet vet hur många personer som finns i lokalerna vid eventuellt hot och utrymning.

Snobbe
2011-09-23, 15:49
Det är nog ganska vanligt att försöka lura hotell på det där sättet så många hotell lär vara riktigt anti det. Menar att om ni hade bokat för 2 personer så hade ni ju fått betala för 2 även fast det hade varit samma rum.

Landström
2011-09-23, 15:57
Eller så betalar ni. En metod de flesta använder sig av. Lär ju inte handla om några astronomiska summor. :thumbup:

Ignatius72
2011-09-24, 09:27
Oftast betalar man ju per person men tex Scandic har per rum, vilket helt plötsligt blir billigare än vandrarhem om man (som vi) är 5 personer.

internethjälten
2011-09-24, 09:43
frågan är ju vilket som ger korrekt svar? att skapa en tråd på ett träningsforum eller lyfta luren och ringa hotellet (mejla går också bra)

Loke
2011-09-24, 09:54
frågan är ju vilket som ger korrekt svar? att skapa en tråd på ett träningsforum eller lyfta luren och ringa hotellet (mejla går också bra)

Du menar att hotellet villigt skulle erkänna att det är väldigt lätt att blåsa dom att mycket väl kan få in sin tjej utan att dom märker nåt?