handdator

Visa fullständig version : Vilken vikt skall jag deffa ner till?

MagnusJ
2011-09-23, 08:02
Hej. Jag har deffat i 2 månader och någon vecka nu. Nuvarande vikt är 77 kg (imorse). Vägde närmare 90 kg i våras. Deffen har gått bra tycker jag och man börjar skymta åtminstone ett 4-pack. Men är inte nöjd med framföra allt magen än. Men vill inte se för tunn ut heller. Är ju lätt att överskatta sin muskelvolym. Vad tror ni? Räcker det om jag går ner 5-6 kg till för att magen framförallt ska bli mer definierad? Då väger jag 71-72 kg. Mer än så vet jag inte om jag vill gå ner, vill ju inte tappa de muskler jag har, eller se för tunn ut. Jag är bara 1.72 cm lång. Tycker ni jag ska deffa ner 5-6 kg till eller bygga lite mer volym? Bifogar en bild på min dagsform.

http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=530&pictureid=2319

SiSenior
2011-09-23, 09:08
Om du inte vill bli tunnare och förlora muskler, deff inte.
Om du vill bli tunnare och (förmodligen) förlora lite muskler, deffa.

Jag förstår inte varför någon på Kolozzeum ska få bestämma över hur du gör med din kropp.

martikainen
2011-09-23, 09:20
Du ska göra det du helst känner för, efterdom du skriver den här tråden så antar jag att du vill att vi ska bestämma åt dig, men det är helt omöjligt.
Du skriver att du inte är nöjd med magen, fortsätt då deffa tills du är nöjd.
På bilderna du lagt upp så är det omöjligt att säga om det räcker med 5-6kg, jag skulle dock chansa på mer då jag inte ser någon tendens till magrutor på dessa bilder.

Gör det DU vill, inte det kollo tycker för i majoritetens ögon här skall alla köra ryck på 130kg och marka 280kg innan man kan deffa :)

MagnusJ
2011-09-23, 09:25
Om du inte vill bli tunnare och förlora muskler, deff inte.
Om du vill bli tunnare och (förmodligen) förlora lite muskler, deffa.

Jag förstår inte varför någon på Kolozzeum ska få bestämma över hur du gör med din kropp.

Visst jag bestämmer själv vad jag vill göra med min kropp. Men ville bara ha lite råd. Mitt mål från första början var att gå ner till 70-72 kilon vilket jag kommer att följa, omöjligt att veta hur jag ser ut då vid den vikten, så därför vill jag höra era erfarenheter. Om någon på "kollo" säger att jag skall gå ner till 65 kilo, så kommer jag inte göra det. Det vet jag själv är för lite för mig.

Ronn
2011-09-23, 10:08
Deffen är ju subjektiv dvs hur du skulle vilja se ut så vikten är ju inte särksilt bra mätsticka, deffa tills du känner dig nöjd.

Åsberg
2011-09-23, 10:12
Hade jag varit du hade jag deffat ner några kilo till. :)

MagnusJ
2011-09-23, 10:16
Deffen är ju subjektiv dvs hur du skulle vilja se ut så vikten är ju inte särksilt bra mätsticka, deffa tills du känner dig nöjd.

Tack. Skall göra det. Men gör det med tålamod. Räknar nog med minst 2 månaders deff till. Tycker inte det är speciellt jobbigt att deffa. Har ändå en ätardag ibland då jag njuter mer av mer mat. Mäter kroppen med, märker att jag går ner mycket på midjan, medans till exempel överarmsmått är oförändrat. Kanske skall göra en kalipermätning för att veta hur mycket kropssfett jag har.

Reaper123
2011-09-23, 10:34
Kolla spegeln + kroppsmått, snarare än vikten. Blir du för tunn (och svag) slutar du deffa! Svårare än så är det ej! ;)