handdator

Visa fullständig version : Kan man tappa flera kg muskler för att man slutar med kreatin?

John M
2011-09-22, 23:28
Slutade helt med kreatin under 6 månader. Under denna tidsperiod så tappade jag uppskattningsvis ca 5 kg muskler.

Hade kört konstant med kreatin i 7-8 år innan jag gjorde detta uppehåll på 6 månader.

Är det realistiskt att man kan tappa så mycket vikt på ett halvår bara för att man lutar med kreatinet?

DjiinZ
2011-09-22, 23:41
Det är inte 5 kg muskelmassa om du tror det. Kanske 5 kg vatten...men det var vääldigt mkt vatten du tappade :O

Rusk
2011-09-22, 23:42
Hur vet du att det är 5 kg muskler du har tappat? Formulera gärna.
Om du inte visste det så går du upp några kg i vätska när du börjar ta kreatin, slutar du sedan med det så antar jag att du tappar dom, det går dock bra mkt snabbare än 6 mån.
För att du ska tappa din muskler så måste du antingen äta riktigt dåligt med ett stort kaloriunderskott eller sluta träna.
Har du tränat 7-8 år någorlunda seriöst så bör du veta detta själv.

Rahf
2011-09-22, 23:51
Inte en jäkla chans i Hin Håles garage. Om du fortsatt träna och skött dig så är det med största sannolikhet bara vätska som lämnat kroppen.

John M
2011-09-23, 00:02
Ok det är väl ungefär som jag trodde. Jag fick en leversjukdom under den här perioden kanske är det som har påverkat. Har i övrigt skött kost och träning, men tänkte att det var bäst att kolla upp kreatinet.