Visa fullständig version : Kan man tappa flera kg muskler för att man slutar med kreatin?
Slutade helt med kreatin under 6 månader. Under denna tidsperiod så tappade jag uppskattningsvis ca 5 kg muskler.
Hade kört konstant med kreatin i 7-8 år innan jag gjorde detta uppehåll på 6 månader.
Är det realistiskt att man kan tappa så mycket vikt på ett halvår bara för att man lutar med kreatinet?
Det är inte 5 kg muskelmassa om du tror det. Kanske 5 kg vatten...men det var vääldigt mkt vatten du tappade :O
Hur vet du att det är 5 kg muskler du har tappat? Formulera gärna.
Om du inte visste det så går du upp några kg i vätska när du börjar ta kreatin, slutar du sedan med det så antar jag att du tappar dom, det går dock bra mkt snabbare än 6 mån.
För att du ska tappa din muskler så måste du antingen äta riktigt dåligt med ett stort kaloriunderskott eller sluta träna.
Har du tränat 7-8 år någorlunda seriöst så bör du veta detta själv.
Inte en jäkla chans i Hin Håles garage. Om du fortsatt träna och skött dig så är det med största sannolikhet bara vätska som lämnat kroppen.
Ok det är väl ungefär som jag trodde. Jag fick en leversjukdom under den här perioden kanske är det som har påverkat. Har i övrigt skött kost och träning, men tänkte att det var bäst att kolla upp kreatinet.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.