handdator

Visa fullständig version : Din Androidlur - vad hatar du mest?

hurril
2011-09-20, 20:47
Inga inlägg eller åsikter från folk som inte äger eller har ägt en.

Vad är sämst, vad hatar du mest med den? Låt gallan flöda!

snej
2011-09-20, 20:49
Det enda dåliga, batteritiden. Allt annat är fullkomligt optimalt (HTC Sensation).

Tricce
2011-09-20, 21:02
Bara haft min galaxy s2 några dar, inget negativt ännu.

Edit: jo förresten den blir jävligt mycket varmare än iphonen så fort man gör något.

anton2000
2011-09-20, 21:03
Att jag har android 1.5 och att jag inte orkar uppdatera till 2.x. Då måste jag säkerhetskopiera, tanka om appar och allmänt h4xxa.

dupper
2011-09-20, 21:04
Har haft min HTC desire i kanske ett år, brorsan hade den ett halvår max innan dess.

Den buggar ur och startar om sig, går inte att få igång den utan att ha den avstängd i 1-2h först. Det och att den är väldigt slö när man snabbt hoppar mellan appar/menyer.

pialia
2011-09-20, 21:05
HTC Desire HD, inga som helst klagomål. Förutom kanske att mina händer är för små, för inte kan en skärm vara för stor? *screwy*

atariih
2011-09-20, 21:09
Att min HTC Desire har alldeles för litet internminne samt att batteritiden är väl lite sisådär.

Dreas
2011-09-20, 21:09
Jag har haft en Nexus One och sitter nu på en Galaxy S2. I början var det kul att leka lite, nu är jag glad att saker bara funkar, och det gör det i de flesta fall. Ifall man ska klaga på något är det väl det att appar ibland kan krascha.

Nexus one hade för lite minne för appar också. Fixades till rätt så bra genom en app som drog det till det externa minnet men en nackdel iaf.

ceejay
2011-09-20, 21:10
Batteritiden. LG optimus 2x

VicVella
2011-09-20, 21:12
HTC Desire HD, tycker inte byggkvalitén är den bästa. Dålig passform på vissa plastdetaljer, tycker man kan kräva mer av en telefon med den prislappen.

krellik
2011-09-20, 21:13
Desire, batteritid, internminne (!) och buggig, lite besviken faktiskt...

pialia
2011-09-20, 21:17
HTC Desire HD, tycker inte byggkvalitén är den bästa. Dålig passform på vissa plastdetaljer, tycker man kan kräva mer av en telefon med den prislappen.

Håller med, men jag öppnar dom luckorna aldrig så det stör inte!

Carolinew
2011-09-20, 21:19
HTC Desire S, enda jag stör mig på är batteritiden men den är ju lika kass på iPhone så det har ju inte ngt att göra med att det är en android utan att det är en smartphone.

Annars supernöjd!

REDaction
2011-09-20, 21:20
HTC Hero, perfekt förutom att den är gammal, smutsig och lite seg :)

Fredszky
2011-09-20, 21:21
LG Optimus 2x

batteritiden och att grafiken inte flyter på som på iphone, läste att det har att göra med att android inte har något dedikerat grafiktjohej än.

Fredriiik
2011-09-20, 21:22

Håller med! Min volymknapp pekar ut lite, inget stort men lite störigt :P
Skulle även vilja ha ett originalbatteri som är kraftigare. Annars toknöjd!

Menigar
2011-09-20, 21:22
Samsung Galaxy S 2.3
Hatar inget direkt men blir förvånad över hur jävla korkat en del saker är gjorda. Glömmer jag stänga av wifi när jag går hemifrån så verkar söker wifi:t konstant efter nya nät, varför lägger den inte bara av att söka efter x min om den inte hittar ett förkonfigurerat nät?
Både youtubeappen och webbläsaren automatpausar allt om jag går ur för att läsa ett sms eller liknande.
Batteritiden är lite väl kort om man använder själva smartphonefunktionerna, stänger man av 3G, wifi, automatisk rotering och ger fan i att pilla på den så mycket så är den som en vanlig mobil.
GUI:t är lite väl segt emellanåt, det smålaggar, ibland är alla ikoner borta i ca 0,3s när man går ur ett program. Inget som är ett problem rent funktionellt men det känns billigt. Det här är nåt jag märkt på alla androidlurar jag har använt, men jag är väl inte den snällaste användaren heller, kör gärna skype, msn, musik och webbläsare samtidigt samt tycker att det ska funka utan konsekvenser.

Dreas
2011-09-20, 21:26
Samsung Galaxy S 2.3
Hatar inget direkt men blir förvånad över hur jävla korkat en del saker är gjorda. Glömmer jag stänga av wifi när jag går hemifrån så verkar söker wifi:t konstant efter nya nät, varför lägger den inte bara av att söka efter x min om den inte hittar ett förkonfigurerat nät?
Både youtubeappen och webbläsaren automatpausar allt om jag går ur för att läsa ett sms eller liknande.
Batteritiden är lite väl kort om man använder själva smartphonefunktionerna, stänger man av 3G, wifi, automatisk rotering och ger fan i att pilla på den så mycket så är den som en vanlig mobil.
GUI:t är lite väl segt emellanåt, det smålaggar, ibland är alla ikoner borta i ca 0,3s när man går ur ett program. Inget som är ett problem rent funktionellt men det känns billigt. Det här är nåt jag märkt på alla androidlurar jag har använt, men jag är väl inte den snällaste användaren heller, kör gärna skype, msn, musik och webbläsare samtidigt samt tycker att det ska funka utan konsekvenser.För att då skulle den inte hitta wifi när du kommer till jobbet/skolan eller liknande som är högst timman bort för de flesta. Du kan ju ladda hem appen locale, den ska väl kunna fixa det. Slå av wifi när du går hemifrån, fast då måste du ha gps på tror jag. Varför slår du inte bara av wifin själv?

Menigar
2011-09-20, 21:30
För att då skulle den inte hitta wifi när du kommer till jobbet/skolan eller liknande som är högst timman bort för de flesta. Du kan ju ladda hem appen locale, den ska väl kunna fixa det. Slå av wifi när du går hemifrån, fast då måste du ha gps på tror jag. Varför slår du inte bara av wifin själv?
Jag brukar göra det men ibland glömmer jag bort det helt enkelt. Tack för tipset om locale!

Fredriiik
2011-09-20, 21:30
http://www.mobil.se/nyheter/slumrande-wlan-ska-spara-strom-1.485179.html

Det är på gång iaf mina herrar :)

Mazr
2011-09-20, 21:34
HTC Wildfire har jag... batteritiden suger och den är helt otroligt seg. Får damp varje gång jag ska skicka ett SMS eller allmänt göra nåt på mobilen ;/

spoon
2011-09-20, 21:34
Htc Desire.

Batteritiden är kass men annars är jag nöjd. Har inte haft någon annan smartphone att jämföra med.

Fatalist
2011-09-20, 21:35
Att mic-djäveln inte fungerar i 2.2-versionen till ZTE Blade för mig.

Imni
2011-09-20, 21:38
HTC Wildfire har jag... batteritiden suger och den är helt otroligt seg. Får damp varje gång jag ska skicka ett SMS eller allmänt göra nåt på mobilen ;/

Kör också Wildfire och visst är den seg men sedan så kostar den hälften mot en "vanlig" och då får man nöja sig med sämsta processorn. Däremot tycker jag inte att batteritiden är speciellt dålig fast det beror nog på att jag använder min som en vanlig telefon och skiter i allt vad appar heter.

Olegh
2011-09-20, 21:41
Batteritiden hade kunnat vara bättre.

eleni
2011-09-20, 21:43
HTC Incredible S

Batteritiden är usel!

L-Sami
2011-09-20, 21:49
Jag hatar inget. Den kan vara lite seg ibland, hackar upp sig. Inget som förekommer ofta dock. HTC Legend.

Martinio0o
2011-09-20, 21:52
Galaxy S2. Inget att klaga på. Batteritiden är väl rätt värdelös oavsett vilken lur man köper (smartphone).

sterrrn
2011-09-20, 21:53
Värdelös batteritid. HTC Gratia

tano
2011-09-20, 22:08
Helt klart att Sony Ericsson valt att göra sina 3,5 hörlurskontakter i annat snitt än alla övriga tillverkare (förutom tydligen Nokia). Så i princip kan man inte få någon mic att fungera om man inte köper Sony Ericssons standard. Ska införskaffa en Mh-700 men inte säljs den någonstans heller, så måste bli en beställning när man orkar.

Annars grymt nöjd! Android ftw imo! :)

yeahgrr
2011-09-20, 22:09
batteritiden som är helt kass och att touchskärmen känns seg ganska ofta... har en htc desire

Honn
2011-09-20, 22:59
Nexus One

Powerknappen. Har inte stött på en enda användare med hel powerknapp. Personen som designade den borde få sparken, kölhalas och sen piskas. Visst går det att stänga av den med en app, men att sen slå igång den är knepigare.

Dualtouch istället för äkta multitouch. Telefonen glömmer vilket finger som är vart när dom korsar varandra på x eller y axeln.

För lite internminne. Kommer upp att jag börjar ha lite kvar med jämna mellanrum trots att jag lägger allt som går på sd-kortet..

För liten. 3,7" räcker inte. Vill ha 4,3"

Hårdvaran börjar vara rätt gammal. Vill ha en ny telefon med quadcore.

bustz0rz
2011-09-20, 23:01
Galaxy S2. Hmm, hatar nog ingenting med den. Det skulle väl vara batteritiden, men den är väl dålig på alla smartphones. Dessutom ska den tydligen vara bättre nu med nya uppdateringen(har inte hunnit märka någon skillnad ännu).

Deceiver85
2011-09-20, 23:10
Liten skärm, men så har jag en Sony Ericsson X10 Mini Pro...

kalajset
2011-09-20, 23:14
ZTE Blade.

Rätt seg i det mesta jämfört med andra smartphones. Menybyten, surfning, allt. (Det är dock inte hela världen då det enda jag egentligen använder telefonen till, förutom det man även gjorde för 10 år sedan, är att surfa på nätet en gång i veckan och lyssna på spotify ungefär lika ofta. Samt kolla vädret dagligen i en fräsig app förstås).

Dessutom tenderar den iofs att låsa sig/bugga ur helt någon gång i månaden. Snabb omstart brukar dock lösa det.

Landström
2011-09-20, 23:15
Att den är så "stor". Saknar den tiden då mobilerna skulle vara så små som möjligt.

Menigar
2011-09-20, 23:25
Kom på att det finns en sak jag verkligen hatar och det är Samsung Kies, som tur är behöver jag nästan aldrig använda det. Vilket jävla skitprogram.

AFanatic
2011-09-20, 23:32
Batteritid och batteritid. Skiten ringer ju upp folk, som jag inte vill att den ska ringa till.

agazza
2011-09-20, 23:47
*Att den inte använder sin fulla potential direkt ur lådan.
*Inget internt minne utan kör microSD, seegt.
*Byggkvaliteten, om än bra, inte som en iphone
*Att alla tillverkare ska dra sin egen grej istället för att försöka få ett system
*Gränssnittet är inte lika genomtänkt som IOS, men inte lika låst heller då.
*Att dom inte kan härma Apple och få allt att bara fungera tillsammans, typ apple airport osv
*för liten kontroll av appar via market, finns mycket dynga och även det som är bra kan vara buggigt
*INGEN BACKTRACK APP ÄN. Hur lång tid ska det ta. Potentialen finns ju

Dubblade batteritiden med lite tweaks, samma med prestandan

agazza
2011-09-20, 23:48
ZTE Blade.

Rätt seg i det mesta jämfört med andra smartphones. Menybyten, surfning, allt. (Det är dock inte hela världen då det enda jag egentligen använder telefonen till, förutom det man även gjorde för 10 år sedan, är att surfa på nätet en gång i veckan och lyssna på spotify ungefär lika ofta. Samt kolla vädret dagligen i en fräsig app förstås).

Dessutom tenderar den iofs att låsa sig/bugga ur helt någon gång i månaden. Snabb omstart brukar dock lösa det.

Har du rootat och överklockat den? Gör sinnesjuk skillnad.

kalajset
2011-09-20, 23:54
Har du rootat och överklockat den? Gör sinnesjuk skillnad.

Nej, det har jag inte gjort. Kanske vore en idé faktiskt nu när du nämner det. Om inte annat så för att drömma sig tillbaka till gamla gamer-tiden då allting skulle modifieras in i det oändliga. Kan absolut vara värt att prova detta ju.

agazza
2011-09-20, 23:59
Nej, det har jag inte gjort. Kanske vore en idé faktiskt nu när du nämner det. Om inte annat så för att drömma sig tillbaka till gamla gamer-tiden då allting skulle modifieras in i det oändliga. Kan absolut vara värt att prova detta ju.

Jag köpte en bara för att latcha, rootade den, bytte rom till en mindre snabbare, överklockade, som dag och natt.

Börja här för rooting

http://android.modaco.com/forum/453-zte-blade-libra-blademodacocom/

Sen föredrar jag cyanogenMod Roms

http://www.cyanogenmod.com/devices/zte-blade

MangeByggarn
2011-09-21, 00:04
Har en Xperia Arc, tycker inte kameran är så bra som den beskrivs. :(

Och sen hatar jag med min mobil att man inte kan radera de förinstallerade apparna.. har massa onödiga appar som tar plats och gör luren seg.

agazza
2011-09-21, 00:07
Har en Xperia Arc, tycker inte kameran är så bra som den beskrivs. :(

Och sen hatar jag med min mobil att man inte kan radera de förinstallerade apparna.. har massa onödiga appar som tar plats och gör luren seg.

Med Root och rombyte så kan du göra i princip vad som helst, men det krävs lite kunskap, eller tur och google. Garantin ryker dock ifall du inte kan återställa den när du skickar in den på lagning.

Pudzianovski
2011-09-21, 06:16
HTC Desire.

Dåligt: Batteri, kamera. Händer väl att jag startat om den när internetanslutning eller någon app ballar ur.

Bra: Mycket nöjd i övrigt. Ser ganska mycket TV-serier på den utan att konvertera. Smidigt att föra över filer.

rooz
2011-09-21, 06:30
Galaxy S2. Inget att klaga på. Batteritiden är väl rätt värdelös oavsett vilken lur man köper (smartphone).

Finns nya batterier att köpa, ger 20% längre livstid:)

(Detta gjorde jag, då batteritiden inte riktigt var som gamla nokia'n som hade standby-tid på ca. 72H:D)

mij82
2011-09-21, 07:06
Xperia Ray
Som alla smartphones, batteritiden är väl inte vad man önskar.

Nitrometan
2011-09-21, 07:11
Förut blev telefonerna mindre och mindre för varje ny modell. Batteritiden blev bättre och bättre.

Med det sagt. Det jag ogillar med luren är batteritiden. Sen finns det klantigt skrivna appar som kraschar... Det är inte bra. Men OS:et klarar att hantera det så att en app kraschar påverkar inte nåt annat i luren. Det är ju bra.

Fishtank
2011-09-21, 07:16
SGS2
Inget egentligen
Spelar alla format och har cirka 60% kvar då jag lägger mig varje dag
Full sync och cirka 3 timmar 3G surf dagligen
Wifi och blåtand på
Kör MIUI

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

tntballe
2011-09-21, 07:23
Htc desire hd, batteritiden.

frambogir
2011-09-21, 07:28
Desire. Batteritiden som sagt, men det beror mycket på val av ROM och om man kör senaste basbandet (sk Radio).
Sen har jag såklart lyckats tappa den i golvet några gånger så den gått sönder, tycker dock att den skulle hålla lite lite bättre.

bertbert
2011-09-21, 07:42
Blåtanden stänger av sig hela tiden.
Seg respons i UI.
Ibland lägger luren på mitt under samtal.
Ibland svårt att ansluta till mobila nätverk (om man sätter luren i flygplansläge och sedan går tillbaka till normalläge ansluter den ofta direkt - bugg alltså!)
En del ologiska saker i användargränssnittet

Nästa telefon blir inte android.

Akerhage
2011-09-21, 07:43
HTC Desire S
* Batteritiden som suger råtta...
* Jag får jag kanske 3/5 sms bara, resten försvinner i tomma intet.
(Kan ju vara Telenor som spökar igen, men det började precis vid telefonbytet. Så antar det är telefonens fel.)
* Touchknappar, saknar de fysiska knapparna.

Annars finns mycket bra saker med telefonen med.

Mart|n
2011-09-21, 07:44
Blåtanden stänger av sig hela tiden.
Seg respons i UI.
Ibland lägger luren på mitt under samtal.
Ibland svårt att ansluta till mobila nätverk (om man sätter luren i flygplansläge och sedan går tillbaka till normalläge ansluter den ofta direkt - bugg alltså!)
En del ologiska saker i användargränssnittet

Nästa telefon blir inte android.

Kör du fortfarande med hjälten?

bertbert
2011-09-21, 07:54
Kör du fortfarande med hjälten?

Ja. :(

Mart|n
2011-09-21, 08:01

OK! Då är allt i sin ordning, eftersom allt det du nämner är ju features, inte fel.

Nitrometan
2011-09-21, 08:21
Finns nya batterier att köpa, ger 20% längre livstid:)

Weeee. 20 procent. Min gamla SonyEricsson K530i behövde jag bara ladda var 7-10:e dag. Undrar när vi kommer tillbaka till det.

kaer
2011-09-21, 08:25
Har en Samsung galaxy.
Batteritiden
wlan fungerar inte klockrent
gps:en är tveksamt om den ens fungerar, om den gör det så drar den åt helvete för mycket ström.
KIES! Helvete vad den applikationen är muppig.
Samsungs hela hantering av mjuvaruuppdateringar och information.

Men med det sagt skulle jag aldrig i livet byta tillbaka till iphone med itunes och inlåsta format.

Barstar
2011-09-21, 08:26
Har haft min HTC desire i kanske ett år, brorsan hade den ett halvår max innan dess.

Den buggar ur och startar om sig, går inte att få igång den utan att ha den avstängd i 1-2h först. Det och att den är väldigt slö när man snabbt hoppar mellan appar/menyer.

Jag har haft min Desire i ett år drygt. När jag köpte den så flippade den med en gång, startade om sig konstant. Visade sig vara ett vanligt fel och main board måste bytas. Kolla in tråden på Swedroid:

http://www.swedroid.se/forum/14143-desire-startar-om-sej-sjalv.html

vad jag upplevt så måste Wildfire startas om ganska ofta för att inte sega ihop totalt.

I övrigt så är jag nöjd med min Desire förutom batteritiden och internminnet.

Snobbe
2011-09-21, 08:27
Weeee. 20 procent. Min gamla SonyEricsson K530i behövde jag bara ladda var 7-10:e dag. Undrar när vi kommer tillbaka till det.

När du kan trycka in en liten kärnreaktor i telefonen:D

Det är dumt att säga aldrig mer android, eftersom android är öppet så kommer det många skittelefoner(speciellt tidigare generationer). Men de nyare är riktigt bra, och Iphone löser garanterat inte alla problem som finns.

rooz
2011-09-21, 08:28
Kunde den filma i 720P HD;)

Nitrometan
2011-09-21, 08:28
Kärnreaktor! Det vill jag ha!

tano
2011-09-21, 08:31
Hum mycket klagomål på batteritiden, bara jag som är nöjd med batteritiden på min Xperia Arc? Detta trots att jag bytte upp mig från en w810 med flera dagars batteritid. Man får väl vara beredd på att det går batteri om man surfar och lyssnar på musik dagarna i ända.
Min Arc håller iaf utan problem en lång dag av fullt användande så laddar man bara på natten är det ju inget problem.

Nitrometan
2011-09-21, 08:37
Kunde den filma i 720P HD;)
Näää. Kunde knappt filma alls. :)

Hum mycket klagomål på batteritiden, bara jag som är nöjd med batteritiden på min Xperia Arc? Detta trots att jag bytte upp mig från en w810 med flera dagars batteritid. Man får väl vara beredd på att det går batteri om man surfar och lyssnar på musik dagarna i ända.
Min Arc håller iaf utan problem en lång dag av fullt användande så laddar man bara på natten är det ju inget problem.
Men det förutsätter att man alltid kommer ihåg laddaren. 40-50 mil navigering i bil med GPS drar lite batteri. :) Men den navigerar iaf rätt.

Morrris
2011-09-21, 08:41

Men det förutsätter att man alltid kommer ihåg laddaren. 40-50 mil navigering i bil med GPS drar lite batteri. :) Men den navigerar iaf rätt.

Skaffa laddare till cigguttaget då?

bertbert
2011-09-21, 08:41

Det är dumt att säga aldrig mer android, eftersom android är öppet så kommer det många skittelefoner(speciellt tidigare generationer). Men de nyare är riktigt bra, och Iphone löser garanterat inte alla problem som finns.

Jag skrev inte "aldrig mer android", jag skrev att nästa telefon inte blir det.

rooz
2011-09-21, 08:44

Borde inte vara dyrt med ett fäste för telefonen som innehåller laddare?

Nitrometan
2011-09-21, 08:53
Skaffa laddare till cigguttaget då?

Det har jag, annars hade det aldrig funkat.

bertbert
2011-09-21, 08:54
OK! Då är allt i sin ordning, eftersom allt det du nämner är ju features, inte fel.

Que?

Morrris
2011-09-21, 09:05
Det har jag, annars hade det aldrig funkat.

Ligger den inte i bilen? Eller vad är det du ska komma ihåg?

Mart|n
2011-09-21, 09:24
Que?

Drick mer kaffe bruschan.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Nitrometan
2011-09-21, 09:28
Ligger den inte i bilen? Eller vad är det du ska komma ihåg?
Jag jobbpendlar i veckorna och måste se till att packa ner laddaren på varje resa. När jag ska bort över natten måste jag se till att laddaren kommer med.

Om jag har med telefonen måste jag ha med mig laddaren. Det är bara det jag måste komma ihåg.

Morrris
2011-09-21, 09:29
Om jag har med telefonen måste jag ha med mig laddaren. Det är bara det jag måste komma ihåg.

Ah, förstår. Ja, ibland kan man sakna den gamla goda tiden. Fast sen halar man fram sin telefon och inser att det faktiskt är värt det.

Nitrometan
2011-09-21, 09:42
Ah, förstår. Ja, ibland kan man sakna den gamla goda tiden. Fast sen halar man fram sin telefon och inser att det faktiskt är värt det.

:D

Ja, inte vill man vara utan den.

JoeyJ
2011-09-21, 10:58
Ang batteritid så kan jag rekommendera att testa juice defender, har en Incredible S och tycker att det har gjort skillnad!

Sånt jag stör mig på är bara småsaker som man kan fixa med appar, typ funktioner för alarm, sms, samtalslistan och lite sånt
Min gamla "dumma" sonyericsson hade väldigt mycket smarta grejer som jag saknar i HTCn

dock känns det jobbigt att behöva dra in en massa appar för att få telefonen att bli som man tycker att den borde varit från början

Högtalaren på baksidan är iofs riktigt dålig också, ingen ide att försöka spela musik ur den

Men som sagt, man kommer ju knappast gå tillbaka till en "vanlig" telefon efter att man haft en smartphone

Cilia
2011-09-21, 11:26
Är det över huvud taget relevant att jämföra batteritid för smart phones mot de gamla telefonerna?

Min htc har gått sönder och i avvaktan på iphone 5 eller annan telefon (har inte bestämt mig) så kör jag nu en gammal Nokia med knappar. Batteriet räcker hur länge som helst men å andra sidan så håller jag inte på med telefonen ens en bråkdel jämfört med HTCn. Det finns ju inget att göra och det är knöligt det som går att göra.

Fler funktioner och mer användande kräver mer batteri.

Yes
2011-09-21, 11:40
HTC Legend

Täckning/3G. Ibland blir det knas med konstanta avbrott. Väldigt irriterande när man streamar musik.

Ljudkvalitén. Det funkar förvisso bra att lyssna på musik, men bruset är som en gammal kasettbandspelare.

Batteritiden. Inte särskilt irriterande, men det hade varit trevligt om den varit bättre.

Jag är ändå rätt nöjd med den. Det är ju ingen jäkla gayphone iaf! ;)

eleni
2011-09-22, 18:04
Och nu har hörlursuttaget slutat fungera, telefonen är inte ens 5 månader gammal :/ Trodde först det var mina lurar som pajjat men när jag inte ens kunde köra ut ljudet till förstärkare fattade jag att något var fel. Skittelefon. Går det att fixa eller måste den repareras? Någon som vet?

Proxy
2011-09-22, 18:06
Och nu har hörlursuttaget slutat fungera, telefonen är inte ens 5 månader gammal :/ Trodde först det var mina lurar som pajjat men när jag inte ens kunde köra ut ljudet till förstärkare fattade jag att något var fel. Skittelefon. Går det att fixa eller måste den repareras? Någon som vet?

Garanti. :)

BisseN
2011-09-22, 18:11
HTC Desire.. Ganska missnöjd med att ingen ringer på den...

...... Nope, Chuck Testa!

martikainen
2011-09-22, 18:17
HTC Desire, hörlutsuttaget har gått sönder och USB-ingången har börjat glappa.
Batteritiden är ju precis som alla andra smartphones, med tanke på att det är en liten dator som gör sjujäkla massa grejor inklusive pushmail konstant från 2 olika mail, spotify, blåtand till headsetet, facebook-uppdateringar osv så är jag imponerad över batteritiden.

Det jag tycker minst om är avsaknaden att kunna byta låt i spotify via sidoknapparna, det är drygt att behöva låsa upp telefonen för att byta låt. Som tur är så har jag låtbytare på blåtandsheadsetet, men innan jag skaffade sånt :)

Albatross
2011-09-22, 18:23

Provat starta om?

Ibland slutar min Desire förstå att man sätter i hörlurar, tills den får en omstart. Det gillar jag inte. Men det händer kanske en gång varannan månad eller nåt, så knappast världens största problem.

Lillgrabben
2011-09-22, 18:47
Den vansinnigt höga batteriförbrukningen, trots att jag provat batterisparfunktioner, dragit ner ljusstyrkan, stoppat wifi, gps osv....

En annan fräck feature är att man vet aldrig om telefonen är igång på morgonen, efter en natts vila. Det har hänt 2-3 ggr att den stannat av under natten, trots att batteriet är toppladdat. På morgonen är det bara att starta om telefonen så är den redo, men för mig som brukar använda telefonen som väckarklocka är det lite onödigt spännande! :D

Telefonen är en HTC Sensation som jag är mycket nöjd med, FÖRUTOM den totala bristen på batteritid. Dock torde nog alla Androidmobiler med stora ljusstarka skärmar & kraftig processor ha mer eller mindre "usla" batteritider, så det är knappast ngt HTC är ensamma om.

SiSenior
2011-09-22, 18:49
Som alla andra hatar jag den höga batteriförbrukning så fort man börjar leka lite med telefonen. Något annat som stör mig enormt är att vissa appar försvinner ur "mina appar"-listan, vilket gör de nästintill ta bort.

fiskarn
2011-09-22, 19:15
Sony Ericsson X10

Är nöjd förutom att man ibland får sms att den och den har försökt nå dig. Trots att jag haft på telefonens om vanligt så har det tydligen låtit som att telefonen varit avstängd. Nån som vet vad det beror på?

rooz
2011-09-22, 19:17
Sony Ericsson X10

Är nöjd förutom att man ibland får sms att den och den har försökt nå dig. Trots att jag haft på telefonens om vanligt så har det tydligen låtit som att telefonen varit avstängd. Nån som vet vad det beror på?

Vilken operatör har du?

häftig
2011-09-22, 19:22
Samsung galaxy SII. Batteritiden (är van vid gamla mobilers dryga batteritid) samt Google's övervakande. Brukar alltid stänga av GPS:en så att inte google får reda på vart man befinner sig.

rooz
2011-09-22, 19:32
Samsung galaxy SII. Batteritiden (är van vid gamla mobilers dryga batteritid) samt Google's övervakande. Brukar alltid stänga av GPS:en så att inte google får reda på vart man befinner sig.

Känns som jag skrivit detta i alla mobiltrådar på kolo, ca 5000000ggr.

Finns nytt batteri från samsung att köpa, 20% extra batteri ger det.

fiskarn
2011-09-22, 19:40
Vilken operatör har du?

Telenor, brukar inte ha problem med täckning osv.

agazza
2011-09-22, 19:50
Som sagt för dom som vågar så kan ett rombyte göra fruktansvärd skillnad på batteritiden. Jag klarar lätt 2-3 dagar med lätt användning, lätt 24 timmar med tung användning.

Jockefoten
2011-09-22, 20:41
HTC Desire. Funka bra som jobbtelefon med internet och mail, dock försvinner täckningen ibland. Tar lång tid att ladda. Hade en Xperia som jobbtelefon innan och den laddades på kanske 20min.

Ondskapelsen
2011-09-22, 20:48
HTC Desire.
- Batteritid, den överlever inte en hel arbetsdag med lite telefonpratande.
- Standard Mailklient, tur de finns alternativ.
- Litet internminne
- Finns inga vettiga skyddsöverdrag

Nä, nästa gång får chefen köpa nåt bättre. (Svårt att tro att jag hittar något bättre dock)

Gurkyngel
2011-09-23, 19:48
HTC Hero
helnöjd förutom att den inte har radio...

Durre
2011-09-23, 21:45
HTC desire HD

Är nöjd,( dock jevla jobbigt när man ska uppdatera om man kör en moddad version.)
Knappen för lägre volym har börjat blivit trög.
Batteritid OK men inte vid 3g internet, vid wifi är den riktigt bra.

SiSenior
2011-09-24, 10:32

Det är därför man använder Iphone överdrag ;)

Jockefoten
2011-09-24, 10:36
HTC Desire.
- Batteritid, den överlever inte en hel arbetsdag med lite telefonpratande.
- Standard Mailklient, tur de finns alternativ.
- Litet internminne

Nä, nästa gång får chefen köpa nåt bättre. (Svårt att tro att jag hittar något bättre dock)

Jag köpte ett fodral på The Phone House som fungerar skitbra, fast man ser rätt präktig ut med telefonen i bältet.