handdator

Visa fullständig version : Kombinera gym och ishockey. (Tips,hjälp)

Turbokrull
2011-09-19, 08:21
Hej!!

Jag har nu börjat lira lite hockey igen på skoj efter 1 1/2 säsongs uppehåll pga skada.
Under denna tid har jag spenderat väldigt mycket mer tid på gymmet än tidigare(Har gymmat ca 2 år).
Vill verkligen fortsätta utveckla både massa och styrka på gymmet samtidigt som jag ska orka prestera på isen.
Vänder mig till er på Kollo för att kanske få lite tips på upplägg.
Vissa dagar kommer bli dubbla pass med både isträning och gym såklart, och därför lite tidspressat.
Ser nedstående schema bra ut eller har nån någon annan idé?Ligger dagligen över 2g protein/kg och kaloriöverskott.

Måndag: 1. 5 set knäböj,3 set frontböj,2 set utfall med stamp,5 set bencurl. 2. Isträning

Tisdag: 5 set militärpress,4 set hantellyft åt sidan. 4 set kabeldrag åt sidan.

Onsdag:1. 5 set marklyft,5 set chins,5 set stång/kabelrodd,4 set stångcurl. 2. Isträning

Torsdag: 1. 8 set mage, Spänst/explosivitet. 2. Isträning

Fredag: Match

Lördag: Vila.

Söndag: 6-8 set bänkpress, 6-8 set hantel/kabelflyes. 4 set skullcrusher/pushdowns.

raQblad
2011-09-19, 09:10
Førsta intrycket ær att det ær oerhørt mycket volym på det dær! Om ispassen ær så jobbiga som de brukar vara på en relativt seriøs nivå, så hade jag aldrig orkat med det dær och førsøka bygga massa.

Jag hade nog lagt upp det lite annorlunda, minskat volymen och førsøkt effektivisera. Just nu har du 9 pass i veckan, och en dag utan træning.
Kanske hade det varit smartare att inte splitta upp kroppen på så många olika pass, men istællet køra halvkropp? Kør kanske en push och pull/ben-dag, och komplettera med mycket explosivitetstræning. Då slipper du dessutom kænna "tidspress" som du skrev. Less is more.

Sen vet jag inte hur din spænst och explosivitetstræning ser ut, men det ær av stor vikt om det syftar att gøra dig bættre på isen.

Kika in på DeFrancos sida, han trænar många atleter i NFL och NHL.

rooz
2011-09-19, 09:13
Førsta intrycket ær att det ær oerhørt mycket volym på det dær! Om ispassen ær så jobbiga som de brukar vara på en relativt seriøs nivå, så hade jag aldrig orkat med det dær och førsøka bygga massa.

Jag hade nog lagt upp det lite annorlunda, minskat volymen och førsøkt effektivisera. Just nu har du 9 pass i veckan, och en dag utan træning.
Kanske hade det varit smartare att inte splitta upp kroppen på så många olika pass, men istællet køra halvkropp? Kør kanske en push och pull/ben-dag, och komplettera med mycket explosivitetstræning. Då slipper du dessutom kænna "tidspress" som du skrev. Less is more.

Sen vet jag inte hur din spænst och explosivitetstræning ser ut, men det ær av stor vikt om det syftar att gøra dig bættre på isen.

Kika in på DeFrancos sida, han trænar många atleter i NFL och NHL.
This.