handdator

Visa fullständig version : Deff och LCHF

SannaK
2011-09-18, 17:43
Jag vet att LCHF inte är någon diet, utan en livsstil men jag vill ändå fråga.

Om man vill deffa och gå ner i vätska, så är ju LCHF bra, för man blir av med kolhydrater.
Men hur fungerar detta kring träning och muskler och deff med LCHF?
Och framförallt mängden mat.
om man vill bli av med vätska endast, d¨måste man väl äta dubbelt så mycket så man inte fortsätter gå ned i vikt?

daloatf
2011-09-18, 17:46
Ersätt kalorierna från kolhydraterna med fett & protein.

Varför vill du bli av med vätskan?

SannaK
2011-09-18, 17:49
Ersätt kalorierna från kolhydraterna med fett & protein.

Varför vill du bli av med vätskan?

för kolhydrater gör en mer svullen än vad man tror. eg skulle d räcka att bara gå ned i kolhydrater. om man ser för o efterbilder på personer som gått ned i vätska (kolhydrater) är d stor skillnad.

d är bara fortsätta som vanligt i övrigt med träning osv?
om ja ersätter med protein och fett..?

daloatf
2011-09-18, 17:52
Ja, du kommer få mindre energi i början då du vänjer kroppen utan intag av kolhydrater.

Även fast du inte äter kolhydrater kommer du fortfarande bära runt på vätska.

King Grub
2011-09-18, 17:53
"Kolhydrat gör en svullen" är ett typiskt ätstörningsuttalande från personer som har kolhydratskräck och finner att dom väger mer och mår dåligt dagen efter en plötslig överätning av kolhydrat när dom i vanliga fall skyr det som pesten. Har man ett normalt förhållande till kolhydrat blir man inte "svullen".

Beelz
2011-09-18, 17:53
För det första lär dig skriva som en normal människa, det är 100ggr lättare att förstå dig och hjälpa dig då. Ja det är bara att fortsätta med träningen som vanligt, men räkna med att du kommer säkerligen orka mycket mindre pga uttömda glykogen depåer :)

+1 på Grub också, sluta lyssna på aftonhorans bullcrap ;)

Kischen
2011-09-18, 17:55
"Kolhydrat gör en svullen" är ett typiskt ätstörningsuttalande från personer som har kolhydratskräck och finner att dom väger mer och mår dåligt dagen efter en plötslig överätning av kolhydrat när dom i vanliga fall skyr det som pesten. Har man ett normalt förhållande till kolhydrat blir man inte "svullen".

Bra poäng :thumbup:

SannaK
2011-09-18, 17:56

Orka säger jag bara!

SannaK
2011-09-18, 17:58
För det första lär dig skriva som en normal människa, det är 100ggr lättare att förstå dig och hjälpa dig då. Ja det är bara att fortsätta med träningen som vanligt, men räkna med att du kommer säkerligen orka mycket mindre pga uttömda glykogen depåer :)

+1 på Grub också, sluta lyssna på aftonhorans bullcrap ;)

jo, något mindre energi är ja med på. men kommer nog inte utesluta kolhydrater helt, utan äta mindre av det bara

Beelz
2011-09-18, 18:01
Orka säger jag bara!

Vadå "orka"? Om det är någon här som du ska lyssna på så är det King Grub.. Han har varit med en del och kan sin sak :)

vicarious
2011-09-18, 18:03
För att sammanfatta:

Det är fortfarande protein som krävs i vanlig ordning för att bygga muskler även om du äter LCHF.
Det är fortfarande kalorier in och ut som avgör även om du äter LCHF.

Lychgate
2011-09-18, 18:09
I deff är målet att tappa fettmassa och inte vatten? Med den logiken tappar man maximalt med vikt genom att sätta sig i bastun och svettas ut vatten tills man är "torr".

Förövrigt +1 till Grub och Vicarious

StampChamp
2011-09-19, 11:16
Lyssna på king_grub och sluta vara så rädd för kolhydrater. Kolla på Fredrik_S här på forumet, han äter väl uppemot 1kg kolhydrater just nu och i vanliga fall närmare 500g tror jag och inte är han svullen för det.

joelduva
2011-09-19, 13:36
Lyssna på king_grub och sluta vara så rädd för kolhydrater. Kolla på Fredrik_S här på forumet, han äter väl uppemot 1kg kolhydrater just nu och i vanliga fall närmare 500g tror jag och inte är han svullen för det.

Ett levande bevis skulle jag vilja säga.

Tolkia
2011-09-19, 13:45
Grub har så fullständigt rätt att tråden i princip hade kunnat låsas efter hans inlägg.

Om man jojjar sitt kolhydratintag mellan allt och inget kommer man att dra på sig vätska till dagen efter "allt", det är givet. Om man regelbundet äter normala mängder kolhydrat (relativt sin energiförbrukning) kommer man inte att samla vätska. Det är fakta ang. vad som händer med kroppen. Att man KÄNNER SIG svullen, fet etc. är en fråga om just känslolivet och har ofta väldigt lite att göra med hur mycket vätska/fett kroppen faktiskt innehåller. Den känslan botas inte av att man torrlägger sig, eller för den delen av att man fettsuger sig; den botas av att man lär sig äta som folk och ändrar sitt sätt att tänka.

Går man på allvar runt med stora ödem är det dags att kontakta läkare, för då är något allvarligt fel.

Notera även att man på inga villkor kan jämföra vad som händer när en tävlande i fitness/BB laborerar med vätskeintaget dagarna kring tävling med vad som händer om random person som INTE är i tävlingsform gör det.

Ronn
2011-09-19, 14:03
Sanna, bit i det sura äpplet, det krävs jobb för att uppnå och behålla en snygg kropp, finns inga genvägar, du tränar ju redan och kan redan teorierna så du är ju redan på god väg så fortsätt så har du snart uppnått ditt mål. ;)

Brunfel
2011-09-20, 08:37
Insert Fabror Barbro röst:
Det finns inga genvägar till den perfekta kroppen