Logga in

Visa fullständig version : blink-182 och deras senaste skiva

Scratch89
2011-09-17, 08:01
I veckan läcktes deras nya skiva på nätet, och jag har väntat i åtta år. Har förbeställt skivan som kommer på riktigt nästa vecka, men jag kunde inte riktigt hålla mig.

Hur många har hört den? Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Å ena sidan låter det ungefär så som jag hade tänkt mig, å andra sidan inte. Det finns en del snabba, hårda låtar kvar (t.ex Heart's All Gone), men en del låter som något som är taget rakt från +44 eller Angels And Airwaves. De valde dessutom en skum förstasingel.

Fördelar:
- Mark sjunger en oktav lägre många gånger, då låter han bäst.
- Tom har slutat upp med sin löjliga AVA-röst.
- Bra riff. En del bra basgångar för en gångs skull.

Nackdelar:
- Ett par sömnpiller på skivan, vilket det såklart finns på alla skivor.
- Lite för... pretto? Kan vara för att det låter för likt AVA ibland.

Vad tycker ni som lyssnat? Ni som bara ska in och flejma och trolla undanbedes, jag vet att det finns folk som uppskattar bandet.

YpYhGdrknlA&ob

acqqgYttEhU

panzerpig
2011-09-17, 12:01
Jag är ingen "superfan" utan det är snarare så att jag till min egen förvåning insåg att blink faktiskt har en del bra låtar. När dom släppte "adams song" så började mitt intresse väckas (fortfarande en sjukt bra låt!)
.
Förra skivan (blink 182 från 2003) tycker jag är riktigt bra, gillar de lite mer artsy, långsammare och flummiga låtarna, de punkiga låtarna ska ha lite finess som "feeling this", tycker det saknas på många på nya skivan..

På nyaste skivan gillar jag mest:
fightning the gravity, after midnight och snake charmer.
rent allmänt känns låtskrivandet inte lika bra som på "blink 182". De poppiga låtarna är inte tillräckligt poppiga, stämsången inte lika snygg, de "artsy låtarna" är inte tillräckligt artsy, osv. Kanske växer skivan efter fler lyssningar.

J.V
2011-09-17, 19:50
Inte hunnit lyssna mer än halva första låten, men än så länge är jag positivt överraskad. Även om det är mycket AvA-stuk förväntade jag mig mer av den varan.

agazza
2011-09-17, 19:55
Jag har något livealbum på min telefon som är rätt underhållande med lite skämt och kommentarer mellan låtarna. Tänkte bara att alla borde veta det :D

Dakke
2011-09-17, 20:31
vad är AVA?

J.V
2011-09-17, 20:36
vad är AVA?Angels and Airwaves (http://sv.wikipedia.org/wiki/Angels_%26_Airwaves).

Doctor Snuggles
2011-09-17, 21:24
Valley Girl pop.

Scratch89
2011-09-17, 22:30
Jag är ingen "superfan" utan det är snarare så att jag till min egen förvåning insåg att blink faktiskt har en del bra låtar. När dom släppte "adams song" så började mitt intresse väckas (fortfarande en sjukt bra låt!)
.
Förra skivan (blink 182 från 2003) tycker jag är riktigt bra, gillar de lite mer artsy, långsammare och flummiga låtarna, de punkiga låtarna ska ha lite finess som "feeling this", tycker det saknas på många på nya skivan..

På nyaste skivan gillar jag mest:
fightning the gravity, after midnight och snake charmer.
rent allmänt känns låtskrivandet inte lika bra som på "blink 182". De poppiga låtarna är inte tillräckligt poppiga, stämsången inte lika snygg, de "artsy låtarna" är inte tillräckligt artsy, osv. Kanske växer skivan efter fler lyssningar.

Jag håller med om att jag saknar sångstämmor. På de tre förra skivorna var det mycket av den varan, och de kunde pigga upp även låtar som var lite tråkiga.

Fighting The Gravity är bra, men den låter som om den är tagen direkt från +44-skivan, typ Little Death. Jag gillar Snake Charmer (basen är mysig, särskilt i refrängen), After Midnight tycker jag är sådär. Jag älskar verkligen Heart's All Gone; sådär snabba, hårda och med seriösa texter som jag vill ha dem.

Scratch89
2011-09-17, 22:31
Inte hunnit lyssna mer än halva första låten, men än så länge är jag positivt överraskad. Även om det är mycket AvA-stuk förväntade jag mig mer av den varan.

Då har du en hel del kvar att höra. Jag skulle säga att det är lika mycket +44. Det har blivit en hel del pompösa intron och wawande gitarrer, men det passar liksom in. Jag kan till viss mån hålla med om att det är som en naturlig förlängning till förra skivan.

Scratch89
2011-09-17, 22:32
Valley Girl pop.

Mja. Up All Night är det, men inte Heart's All Gone. Egentligen är alla låtar som låter som Angels And Airwaves Valley Girl Pop, men det är tack och lov inte alla låtar.

jimmyboy
2011-09-18, 00:21
Snabb genomlyssning av det jag hittade så tycker jag det var helt ok, skulle kunna tänka mig att ha plattan gåendes i bakgrunden när jag gör någonting annat, men det var tyvärr inte så jättesuperawesome :( tyckte det lät bra inspelat och mixat dock! Lite för bra kanske...

J.V
2011-09-18, 07:32
Då har du en hel del kvar att höra. Jag skulle säga att det är lika mycket +44. Det har blivit en hel del pompösa intron och wawande gitarrer, men det passar liksom in. Jag kan till viss mån hålla med om att det är som en naturlig förlängning till förra skivan.Har lyssnat ett par varv nu och jag gillar det verkligen. Minst lika mycket +44 som du säger, men det så mycket, de var/är bättre än AvA. :D

Natives fastnade jag verkligen för. Och Heart's All Gone. Och Snake Charmer. Och ...

Scratch89
2011-09-18, 07:41
Har lyssnat ett par varv nu och jag gillar det verkligen. Minst lika mycket +44 som du säger, men det så mycket, de var/är bättre än AvA. :D

Natives fastnade jag verkligen för. Och Heart's All Gone. Och Snake Charmer. Och ...

Det är de tre jag gillar också. Natives är lite Boxcar Racer.

J.V
2011-09-18, 10:18
Natives är lite Boxcar Racer.Ja! Så är det ju. Det satt jag och funderade på när jag skrev inlägget men kom aldrig fram till vilket band jag tänkte på, trots att två av tre medlemmar är med. :D Jag äter för lite.

Mjölkprotein
2011-09-18, 11:30
Länge sedan jag lyssnade på dom... Men visst fan är dom bra.

Lyssnar sällan på någonting annat än klassiskt (just nu, endast Bach)

Up All Night var ju väldigt bra, skön röst sångaren har också.

Heart's All Gone tyckte jag var lite mindre bra, riktigt dålig om du frågar mig. Inte samma "klang" på rösten, och melodin var inte heller speciellt bra.

Annars är dom ett av mina favoritband i punkgenren.

Doctor Snuggles
2011-09-18, 12:59
Mja. Up All Night är det, men inte Heart's All Gone. Egentligen är alla låtar som låter som Angels And Airwaves Valley Girl Pop, men det är tack och lov inte alla låtar.

Mycket uttalet det hänger på. Tål det inte. Var kommer det ifrån egentligen? En massa unga "poppunk" band och artister sjunger sådär nuförtiden (mjauar ut alla vokaler).

Scratch89
2011-09-18, 15:36
Länge sedan jag lyssnade på dom... Men visst fan är dom bra.

Lyssnar sällan på någonting annat än klassiskt (just nu, endast Bach)

Up All Night var ju väldigt bra, skön röst sångaren har också.

Heart's All Gone tyckte jag var lite mindre bra, riktigt dålig om du frågar mig. Inte samma "klang" på rösten, och melodin var inte heller speciellt bra.

Annars är dom ett av mina favoritband i punkgenren.

Det är ju Tom som sjunger mest i Up All Night, och Mark i Heart's All Gone. :D

Heart's All Gone är ju lite av en tribut till oss som gillar de gamla, snabba och hårda skivorna.

Scratch89
2011-09-18, 15:37
Mycket uttalet det hänger på. Tål det inte. Var kommer det ifrån egentligen? En massa unga "poppunk" band och artister sjunger sådär nuförtiden (mjauar ut alla vokaler).

Kalifornien. Jag stör mig på det också, och direkt när de kom tillbaka efter sin hiatus så kunde Tom bara sjunga sådär, men det har blivit bättre. Mark är fortfarande hård och rak.

Mjölkprotein
2011-09-18, 16:03
Det är ju Tom som sjunger mest i Up All Night, och Mark i Heart's All Gone. :D

Heart's All Gone är ju lite av en tribut till oss som gillar de gamla, snabba och hårda skivorna.

Jaså, märkte inte att det var olika personer som sjöng :D