handdator

Visa fullständig version : Vilket av följande yrken hade du minst velat jobba som?

filmjölk
2011-09-16, 21:44
Smålurig halvt på kanelen-poll coming up! (soon)

Ristretto
2011-09-16, 22:03
Gruvan verkar ju skoj om man jämför med att vara livvakt åt en Taliban.

Pansartax
2011-09-16, 22:06
Den som städar båsen på porrklubb låter inte allt för trevligt.

kettlebellGuden
2011-09-16, 22:06
Gruva förlorar fett eftersom man säkerligen inte fått någon lön alls.

Ristretto
2011-09-16, 22:10
Gruva förlorar fett eftersom man säkerligen inte fått någon lön alls.

Vad har man i lön som livvakt åt en Taliban?

Lellan
2011-09-16, 22:13
Jag livvakt, jo tjena.. :D Vakta sitt eget och avkommans räcker gott!

agazza
2011-09-16, 22:15
hahaha varför har alla röstat på mitt drömyrke i gruvan?????!

det skulle vara så skönt och monotont, men jag hackar hellre sten eller gräver diken som på fängelsefilmer, för gruvor kan vara hälsofarliga.

För övrigt, talibanvakt, mest farligt för livet.

Men jag gör nog hellre alla dom där jobben som inte är direkt dödliga än att jobba som telefonförsäljare, alternativt andra skrivbordsyrken.

kettlebellGuden
2011-09-16, 22:15
Vad har man i lön som livvakt åt en Taliban?

Jag vet inte alls. Gissar hej vilt på att Talibanerna har det rätt najs, och deras livvakter säkert med tillgång till bitches och allt möjligt trevligt.

kettlebellGuden
2011-09-16, 22:16
hahaha varför har alla röstat på mitt drömyrke i gruvan?????!

det skulle vara så skönt och monotont, men jag hackar hellre sten eller gräver diken som på fängelsefilmer, för gruvor kan vara hälsofarliga.

För övrigt, talibanvakt, mest farligt för livet.

Men jag gör nog hellre alla dom där jobben som inte är direkt dödliga än att jobba som telefonförsäljare, alternativt andra skrivbordsyrken.

Det är väl iofs skillnad på gruvarbete nu, och gruvarbete under "medeltiden".

Pansartax
2011-09-16, 22:22
Jag livvakt, jo tjena.. :D Vakta sitt eget och avkommans räcker gott!

Lär inte finnas mycket moral i de talibanska leden, stormar en US special forces pluton in på bakgården är det ju bara sticka.

Ingen kommer klandra dig.

En ärans man
2011-09-16, 22:34
Lär inte finnas mycket moral i de talibanska leden, stormar en US special forces pluton in på bakgården är det ju bara sticka. Haha, vad fan snackar du för skit?

Pansartax
2011-09-16, 22:42
Haha, vad fan snackar du för skit?

Livvakt åt jagad Taliban i Afghanistan

Jagad taliban i Afghanistan

Jagad av USA (?)

USA

Navy SEAL Raid

Vet inte riktigt hur jag ska förklara det tydligare.

En ärans man
2011-09-16, 22:59
Livvakt åt jagad Taliban i Afghanistan

Jagad taliban i Afganistan

Jagad av USA

USA

Navy SEAL Raid

Vet inte riktigt hur jag ska förklara det tydligare. Du har inte en jävla aning om vad du skriver om. Jag försäkrar dig om att valfri taliban har mer moral än vad du och dina Coca-Cola-älskande polare någonsin kommer att ha.

Du verkar inte riktigt ha förstått vad ordet "moral" [det engelska] innebär. Jag kanske kan passa på att förklara att det inte alls har att göra med vem som vinner och/eller inte. Hade vietnameserna som krigade emot USA också dålig moral, eller?

Maken till västerländskt storhetsvansinne har aldrig tidigare skådats. Internetkrigare som sitter och namedroppar "coola" dötsstyrkor som "raidar" talibaner och får dem att tappa moralen ... ja, herregud.

Deceiver85
2011-09-16, 23:12
Talibanlivvakt går lätt bort. Helst av allt skulle jag vilja jaga forumtroll...

Pansartax
2011-09-16, 23:22
Du har inte en jävla aning om vad du skriver om. Jag försäkrar dig om att valfri taliban har mer moral än vad du och dina Coca-Cola-älskande polare någonsin kommer att ha.

Du verkar inte riktigt ha förstått vad ordet "moral" [det engelska] innebär. Jag kanske kan passa på att förklara att det inte alls har att göra med vem som vinner och/eller inte. Hade vietnameserna som krigade emot USA också dålig moral, eller?

Maken till västerländskt storhetsvansinne har aldrig tidigare skådats. Internetkrigare som sitter och namedroppar "coola" dötsstyrkor som "raidar" talibaner och får dem att tappa moralen ... ja, herregud.

Wikipedia:

Moral (av latinets adjektiv moralis, "det som rör sederna") är en kvalitativ egenskap i en handling, ett beteende eller hos en person att följa de etiska normerna, att följa god sed. Det kan också betyda förståelsen inför vad som är rätt och fel, och enligt mig är det fel att döda civila, kvinnor samt barn.

Navy seal raid har jag läst ifrån ABCnews, det är säkert något häftigt men tog det bara därifrån.

http://abcnews.go.com/WNT/video/osama-bin-laden-dead-navy-seal-raid-13522148

Coca-cola älskande polare? Jag, ehm.. är mera en pepsi max kille :)

Jokester
2011-09-16, 23:47
Att städa båsen på en porrklubb hade inte varit alltför trevligt eller motiverande, helt klart det värsta.

Spinkot
2011-09-16, 23:54
Städa bås är nog äckligt men kan jag göra det och få skälig lön för det så gör jag hellre det än sliter sönder kroppen och dör i förtid av att jobba som slav i gruva

mysteak
2011-09-16, 23:59
Haha, skön fantasi du har :)

ONT:

Jag hade nog valt lärare i Rosengård. Visst, jag hade särskilt blivit sparkad ganska snabbt, men innan dess så hade jag nog lyckats banka in lite vett i skallen på Mohammed och hans "trevliga" invandrarkompisar.

Prankie
2011-09-17, 00:12
Så går det när svenska har samma ord för engelska moral och morale.
Här menar folk Esprit de corps.

Deceiver85
2011-09-17, 00:13
Jag hade nog valt lärare i Rosengård. Visst, jag hade särskilt blivit sparkad ganska snabbt, men innan dess så hade jag nog lyckats banka in lite vett i skallen på Mohammed och hans "trevliga" invandrarkompisar.

Haha, men tror du på det själv? Vem är det som har skön fantasi egentligen? :D

von huff
2011-09-17, 21:13
Varför finns inte Lidl kassa som alternativ?Jag kan ärligt säga att endast strippa och livvakt är värre än det

pialia
2011-09-17, 21:21
Wikipedia:

Moral (av latinets adjektiv moralis, "det som rör sederna") är en kvalitativ egenskap i en handling, ett beteende eller hos en person att följa de etiska normerna, att följa god sed. Det kan också betyda förståelsen inför vad som är rätt och fel, och enligt mig är det fel att döda civila, kvinnor samt barn.

Navy seal raid har jag läst ifrån ABCnews, det är säkert något häftigt men tog det bara därifrån.

http://abcnews.go.com/WNT/video/osama-bin-laden-dead-navy-seal-raid-13522148

Coca-cola älskande polare? Jag, ehm.. är mera en pepsi max kille :)

Jag tror "en ärans man" syftar på:

Morale (http://en.wikipedia.org/wiki/Morale)

egge
2011-09-17, 22:52
Livvakt åt en jagad taliban leder nog mot en snabb död och jag lever hellre med ett skitjobb än att vara död.

hugok
2011-09-17, 22:53
Högstadielärare i Rosengård lätt! Tillfälle att öva upp pondusen och ledarskapsförmågan rejält.

Mjölkprotein
2011-09-17, 23:00
Skulle man vara livvakt åt en taliban lever man nog inte så länge, gruvan låter ju som en dröm jämfört med det. Ifall man inte skulle dö på ett segare sätt där.. Då tar jag hellre talibanen.

Eddie Vedder
2011-09-17, 23:41
Ingen aning, det enda jag reagerade på är att ett av mina drömyrken nämndes, mattant. :)

von huff
2011-09-18, 08:10
Att plocka bort djur från motorvägen är ett jobb jag helt klart skulle ta dock beroende på lönen.

Jag vill ännu tillägga att "smutsiga" jobb inte behöver vara skit jämfört med ett renare där där får skäll,det är stress och lönen är skit