Visa fullständig version : Pause diet.
Big bicep
2011-09-13, 22:00
Tjenare
Håller på att köra en deff på kaloriunderskott och måste nu tyväär vila helt 4 - 5 dagar från all träning, har dock tänkt fortsätta dieten efter dessa dagar och då är min fråga:
Ska jag käka mer/mindre kolhydrater än om jag inte tränat?
Ska jag fortfarande ligga på Kaloriunderskott dessa dagar?
Deffen går i övrigt helt enligt planerna och vill ju tappa så lite muskelmassa som möjligt såklart.
Du kan käka kolhydrater men se till att det inte blir för mycket kcal totalt över dagen/dagarna bara.
Ligg på balans in my opinion.
Sparven från Minsk
2011-09-13, 22:09
Kan ju lägga dig på balans med så får kroppen lite vila, skadar inte dieten och du kommer ej gå upp i vikt heller så.
Landström
2011-09-14, 02:32
4-5 dagars vila är ingenting. Du tappar inte muskler på den tiden bara för att du deffar. Att träna styrke kontinuerligt är viktigt men det är inte samma sak som att göra det varje dag.
Du behöver ju alltså inte "avbryta" en deff direkt du har en vilodag. Självklart kan man ha "pauser" i sin deff men det behöver inte göras bara för att man har några vilodagar från träningen.
vicarious
2011-09-14, 09:35
4-5 dagars vila är ingenting. Du tappar inte muskler på den tiden bara för att du deffar. Att träna styrke kontinuerligt är viktigt men det är inte samma sak som att göra det varje dag.
Du behöver ju alltså inte "avbryta" en deff direkt du har en vilodag. Självklart kan man ha "pauser" i sin deff men det behöver inte göras bara för att man har några vilodagar från träningen.
+1. Deffen avbryts inte bara för att du måste vila ett par dagar. Take a chill pill.
Fortsatt underskott men kanske lite mindre kolhydrater hade nog jag kört med.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.