jockenilssonn
2011-09-13, 14:54
Hej!
Är en kille på snart 18 år som har styrke tränat till och ifrån i ungefär 3 år. Började träna seriöst för ett år sedan (ca 4 dagar i veckan). Har inte kunnat träna lika mycket under sommaren Pga arbete men har kommit igång nu igen när jag börjat skolan. Jag gick upp från 54 till 67 ungefär och väger nu efter sommar uppehållet ungefär 65 pannor. Jag är 173 ungefär. Jag tycker att jag har en del fett på mage och pattar men vet inte om jag vill deffa för samtidigt vill jag öka i vikt och inte minska men jag vill i alla fall bli av med mina fettreserver. Är skit kass på att räkna vad jag äter och liknande och vad man ska äta och inte ska äta... Min dag ser ut så här:
Mån-Fre:
Frukost: Havregrynsgröt eller musli eller flingor.
Lunch: vad skolan har att erbjuda
Mellan mål: ägg eller macka eller whey-100
efter träning: whey-100 eller Gainomax
Middag: Vad mor har att erbjuda
lör-sön
Brukar slarva lite äta vad jag vill sen har jag cross träning även på helgen
Väldigt tacksam för råd!!!:)
Är en kille på snart 18 år som har styrke tränat till och ifrån i ungefär 3 år. Började träna seriöst för ett år sedan (ca 4 dagar i veckan). Har inte kunnat träna lika mycket under sommaren Pga arbete men har kommit igång nu igen när jag börjat skolan. Jag gick upp från 54 till 67 ungefär och väger nu efter sommar uppehållet ungefär 65 pannor. Jag är 173 ungefär. Jag tycker att jag har en del fett på mage och pattar men vet inte om jag vill deffa för samtidigt vill jag öka i vikt och inte minska men jag vill i alla fall bli av med mina fettreserver. Är skit kass på att räkna vad jag äter och liknande och vad man ska äta och inte ska äta... Min dag ser ut så här:
Mån-Fre:
Frukost: Havregrynsgröt eller musli eller flingor.
Lunch: vad skolan har att erbjuda
Mellan mål: ägg eller macka eller whey-100
efter träning: whey-100 eller Gainomax
Middag: Vad mor har att erbjuda
lör-sön
Brukar slarva lite äta vad jag vill sen har jag cross träning även på helgen
Väldigt tacksam för råd!!!:)