Visa fullständig version : Pre workout tillskott
Hej,
Behöver ha hjälp av någon erfaren inom Pre-workout tillskotten. Mitt problem är att jag erhåller vätska enkelt, och letar efter ett eller flera företräningstillskott som inte leder till någon västesamling what so ever.
Har kör följande cocktail i 2 veckor nu och kände vätskan redan efter andra dagen:
Launch från SAN
Big Bang från SCITEC
M-Stak
BCAA
Tar lite av varje innan träning på tom mage och får riktigt bra effekt utav det, vilket är positivt men jag ogillar vätskan. Tror kanske det kommer från creatinet i dessa tillskott, som ibland även innehåller monohydrat.
Kan ni rekommendera ett bra tillskott som inte innehåller creatin monohydrat? Vet ni vilken utav ovanstående tillskott som har ha störst genomslag avseende väskan?
All relevant info och rådgiven uppskattas!
Mvh
allt kreatin binder vätska oavsett om det är monohydrat eller annat.
har du en viktklass att hålla eller varför gillar du inte vätskan? det mesta lägger ju sig i musklerna.
Testa med samma som du kör men drick en liter vatten extra om dagen.
Nej ingen vätska tack. Finns det bra företräningsboost utan creatin som binder vätska?
Och vatten dricker jag mkt, men hut mkr stämmer det att mer vätskeintag leder till mindre vätskesamling av creatinet?
Notera att jag dricker bra med vätska överlag.
Nej ingen vätska tack. Finns det bra företräningsboost utan creatin som binder vätska?
Och vatten dricker jag mkt, men hut mkr stämmer det att mer vätskeintag leder till mindre vätskesamling av creatinet?
Notera att jag dricker bra med vätska överlag.
ja vill du ha pump finns ju yok3d, annars funkar ju alla "fatburners" om du vill bli pigg.
eller blanda egen utan kreatin. (med k ;) )
vätska tenderar att driva vätska. vätskeansamling under huden beror kanske på kreatinin vilket måste kissas ut
OK, vilka ingredienser behöver man för en schysst icke vätskesamlande pre workout produkt?
Ngn som vet hur lång tid utan tillskotten man behöver vara för att tappa vätskan?
Bluesparv
2011-09-13, 16:39
För att minimera vätskan bör väl enbart koffein vara det lämpligaste? Nån slags aminosyra/protein-tillskott om det är på tom mage smakar väl inte fel heller.
vicarious
2011-09-13, 16:40
OK, vilka ingredienser behöver man för en schysst icke vätskesamlande pre workout produkt?
Ngn som vet hur lång tid utan tillskotten man behöver vara för att tappa vätskan?
Koffein.
beror på vad du vill ha för effekt.
4-6veckor för kreatinet att gå helt ur kroppen (dvs sjunka till normal nivå)
som övriga pre workout, pump, fokus och uthållighet. Får riktigt bra effekt av blandningen av grejorna ovan, men har fobi för vätskesamling.
alltså 4-6 veckor för att rensa ut all vätska? =((
finns metoder för att påskynda detta?
kettlebellGuden
2011-09-13, 20:04
dmaa och beta-alanin brukar väl vara populärt i PWO annars.
Du vet att det är vätska och inte fett du samlar?
Den överlägset bästa PWO jag någonsin testat är Animal Rage, du kommer inte bli besviken, no joke!
Rekommenderar pillerformen, eftersom du då får ett jämnt flöde av energi under passet, upptaget blir annorlunda mot om du kör pulverformen, då kommer det lite fortare.
http://www.animalpak.com/Rage/Product/theproductx.jpg
som övriga pre workout, pump, fokus och uthållighet. Får riktigt bra effekt av blandningen av grejorna ovan, men har fobi för vätskesamling.
alltså 4-6 veckor för att rensa ut all vätska? =((
finns metoder för att påskynda detta?
varför denna fobi för vatten?
pump och uthållighet går inte hand i hand.
pump hämmar ju fortsatt reppande
kreatinfri pwo:
Controlled Labs - White Flood
gillar inte vätska.
Saken är att produkterna innehåller creatinmixar där det inte står riktigt hur mkt av det enskilda creatinet som utgår totalen. Tror bestämt att man doserar monohydraten mest.
Tack för tipsen ska kika lite närmare på dem.
Saken är att produkterna innehåller creatinmixar där det inte står riktigt hur mkt av det enskilda creatinet som utgår totalen. Tror bestämt att man doserar monohydraten mest.
spelar ingen roll då ALLT kreatin binder vätska. oavsett monohydrat eller inte.
Är benya rädd för att magrutorna inte ska synas eller vad är det frågan om?
vicarious
2011-09-14, 09:14
Är du tillräckligt hård så kan du se bra ut trots kreatin i musklerna. Jag tror du fokuserar på fel sak eller nojjar i onödan.
Han kanske inte vill bli plummsig i ansiktet helt enkelt.
hm, det gör en viss skillnad när men e superdeff å sen över 2 nätter lägger på sig vätska, å det ser ut som lagt på sig 2 kg fett. trots att det är vätska så påverkar det kosmetiskt.
men om man vill speeda på vätskebortfallet, vad gör man? Dricka mångder med vatten? Köra vätskedrivande tillskott, några förslag? Effedrin, Koffien? what to doooooooo?
Ondskapelsen
2011-09-14, 16:31
hm, det gör en viss skillnad när men e superdeff å sen över 2 nätter lägger på sig vätska, å det ser ut som lagt på sig 2 kg fett. trots att det är vätska så påverkar det kosmetiskt.
men om man vill speeda på vätskebortfallet, vad gör man? Dricka mångder med vatten? Köra vätskedrivande tillskott, några förslag? Effedrin, Koffien? what to doooooooo?
Tålamod.
Och nästa gång läsa på innan man trycker i sig något :).
du kanske har fått i dig för mycket salt från kosten och för lite vätska eller tvärtom? 2kg vätska lagrar du inte in under huden av kreatin. kreatin lägger sig i musklerna. det som lägger sig under huden är 2-3dl utspritt över hela kroppen, och då ska man vara tävlingshård för att det ska synas och inför tävling för att man ska tycka att det är jobbigt.
pluffsig av kreatin är en modern myt
att man av fåfänga skäl skulle välja bort kreatin som tillskott är för mig oförståeligt.
spelar ingen roll då ALLT kreatin binder vätska. oavsett monohydrat eller inte.
Om det är sådan form på kreatin som har någon verkan iaf.;)
visst handlar det mkt om fåfänga, men jag förstår inte varför det ska vara ett intressant samtals ämne här...
Man kanske behöver vara riktigt fit för att verkligen se hur vätskan påverkar definitionen. jag kan lova att det jag märkte skillnad redan efter 2 dagar. Lite synd när man tränar hårt, håller god kost och ligger i för att hålla en relativt bra form(mkt definitioner).
Har hela tiden trott att andra creatin former än monohydrat inte ska ge vätskesamling. men det var länge sen jag uppdaterade mig, och troligtvis har nya rön förändrat den uppfattning.
Försöljaren i butiken garanterade nästan att tillskotten skulle ge upphov till vätskesamlingar, han kanske borde hänga mer här.
Men hur gör jag för att effektivast driva bort vätskan förutom att sluta inta creatine? Är tålamod å vänta ut det den enda metoden eller finns det vätskedrivande tillskott som kan hjälpa till?
Tack
koffein_beroende
2011-09-14, 19:38
Say what now? *screwy*
Efedrin är väl klassat som doping preparat? Och då menar jag inte bara enbart vid träning? Undrar av nyfikenhet, så jag inte fått fel information.
visst handlar det mkt om fåfänga, men jag förstår inte varför det ska vara ett intressant samtals ämne här...
Man kanske behöver vara riktigt fit för att verkligen se hur vätskan påverkar definitionen. jag kan lova att det jag märkte skillnad redan efter 2 dagar. Lite synd när man tränar hårt, håller god kost och ligger i för att hålla en relativt bra form(mkt definitioner).
Har hela tiden trott att andra creatin former än monohydrat inte ska ge vätskesamling. men det var länge sen jag uppdaterade mig, och troligtvis har nya rön förändrat den uppfattning.
Försöljaren i butiken garanterade nästan att tillskotten skulle ge upphov till vätskesamlingar, han kanske borde hänga mer här.
Men hur gör jag för att effektivast driva bort vätskan förutom att sluta inta creatine? Är tålamod å vänta ut det den enda metoden eller finns det vätskedrivande tillskott som kan hjälpa till?
Tack
klart det är ett intressant samtalsämne när en vanlig gymtränande kille blir så knäckt över lite vätskeansamling att han vill ta till mediciner..
smartaste är att du biter i det sura äpplet och väntar ett par dagar.
förstår att det kan vara jobbigt för dig att inte kunna beundra dina muskler under den här perioden men du överlever nog utan att peta i dig vätskedrivande .
och det kan fortfarande vara kosten som gjort detta, behöver inte vara kosttillskotten.
Hej,
Behöver ha hjälp av någon erfaren inom Pre-workout tillskotten. Mitt problem är att jag erhåller vätska enkelt, och letar efter ett eller flera företräningstillskott som inte leder till någon västesamling what so ever.
Har kör följande cocktail i 2 veckor nu och kände vätskan redan efter andra dagen:
Launch från SAN
Big Bang från SCITEC
M-Stak
BCAA
Tar lite av varje innan träning på tom mage och får riktigt bra effekt utav det, vilket är positivt men jag ogillar vätskan. Tror kanske det kommer från creatinet i dessa tillskott, som ibland även innehåller monohydrat.
Kan ni rekommendera ett bra tillskott som inte innehåller creatin monohydrat? Vet ni vilken utav ovanstående tillskott som har ha störst genomslag avseende väskan?
Mvh
Är det verkligen nödvändigt att både inta BCAA tillsammans med M-Stak med tanke på att man redan får i sig innehållet i BCAA'n genom M-Staken? Dubbel dos blir det nu liksom. *flex*
Mvh
HondaRider
2011-09-22, 23:41
Hej,
Launch från SAN
Big Bang från SCITEC
M-Stak
BCAA
Mvh
Av ALLA kosttillskott jag sett under mina 20+ år som tränande och tävlande så är de här de som är de ABSOLUT mest korkade.
Vill du verkligen öka kortisolet och minska träningseffekten så kan du ju alltid minska måltiderna och då främst ditt proteinintag, det lär ge samma effekt.
För styrka eller muskelbygge är det kontraproduktivt, för konditionsträning är det kontraproduktivt eftersom effekten är temporär och om du ska tävla innhåller de förbjudna ämnen så du kan inte använda dem ändå.
Låt bli dem och vill du ha mindre underhudsvätska, testa kreatin, det drar vätskan in i musklerna, när jag tävlade använde jag det för att få mer pump och mindre vätska under huden.
Den överlägset bästa PWO jag någonsin testat är Animal Rage, du kommer inte bli besviken, no joke!
Rekommenderar pillerformen, eftersom du då får ett jämnt flöde av energi under passet, upptaget blir annorlunda mot om du kör pulverformen, då kommer det lite fortare.
http://www.animalpak.com/Rage/Product/theproductx.jpg
Lyssna på dom här 2 killarna innan du bestämmer dig för att gå på Rage.
http://www.youtube.com/watch?v=0NpcjtFEY-k
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.