handdator

Visa fullständig version : Finnkampsdax igen!

Nitrometan
2011-09-09, 08:42
Nu är det dags att klämma finnarna igen!

I år drar vårt ärofulla friidrottslandslag till Helsingfors...

Spöa finnar! *flex*

130kg finsk sisu
2011-09-09, 09:00
när börjar spektaklet? Klockslag?
En otrolig tillställning denna finnkamp. Borde inte styrkelyftförbunden ordna något liknande i styrkelyft eller bänkpress?
Typ 3 lyftare ur varje viktklass? Borde kunna locka både publik och media. Speciellt om man ordnar det på rätt ställe och med rätt marknadsföring...

Mental
2011-09-09, 09:05
En otrolig tillställning denna finnkamp. Borde inte styrkelyftförbunden ordna något liknande i styrkelyft eller bänkpress?
Typ 3 lyftare ur varje viktklass? Borde kunna locka både publik och media. Speciellt om man ordnar det på rätt ställe och med rätt marknadsföring...

Vi borde även tävla i Bastubad! VM är lite för stort, men en finnkamp i bastu vore gott!

Nitrometan
2011-09-09, 09:15

Det finns ju kamper kring nordkalotten, stadskamper, länskamper - så varför inte en finnkamp?

En lysande idé!

Hertigen kan ju banta ner sig och utmana Kung Jamroz II... ;)

Piranha
2011-09-09, 09:19
Den årliga förnedringen.

Ja förutom hockeylandskamperna då..

130kg finsk sisu
2011-09-09, 09:23
Sverige kan vinna i allt men inte i bastubad.

Mental
2011-09-09, 09:27

Jag har bastat ut en å annan finne i mina dar, men fått stryk av en å annan med. Jämt skägg i amatörligan med andra ord, men på proffsnivå tror jag de blåvita ligger före.

130kg finsk sisu
2011-09-09, 09:29
Jag är typ sämst i Finland på bastubad så du klår nog mej.

angående finnkamp i SL så måste arrangemanget ske på förbundsnivå.

Piranha
2011-09-09, 09:35
Jag är typ sämst i Finland på bastubad så du klår nog mej.

angående finnkamp i SL så måste arrangemanget ske på förbundsnivå.

Jag går inte ens in i en bastu...

WO direkt

Osten80
2011-09-09, 09:49
När jag var yngre umgicks jag väldigt mycket med finnar, födda i Sverige men med finskfödda och invandrade föräldrar. I princip varenda familj var så stereotypiskt finsk som det bara går. Knivar, slagsmål, psykiska problem, grav alkoholism och bastubadning var självklara ingredienser i deras familjeliv. Jag minns speciellt ett tillfälle, då jag och en finsk kompis var och badade i simhallen. När vi kom ner i duschrummet, satt en pissnitad finne i 40års-åldern i bastun och skrävlade om hur jävla badass han var. Vi gick in och satte oss, och efter ett par häcklande ord drog kampen igång ganska omedelbart.
Jag varken tålde värmen eller såg det som speciellt prestigefullt att kunna sitta länge i en träbur med en naken och pissnitad gubbe, men polaren satt kvar och försvarade sin finska heder. Hur länge de satt därinne kommer jag inte ihåg, men kampen slutade med att gubben kollapsade totalt och fick hämtas med ambulans. Den segern levde polaren på länge, och jag kan bara föreställa mig den knäck gubbens psyke fick efter att ha förlorat mot en elvaåring.

Hur grymma finnarna än var på att bada bastu, så vete fan om inte finnarna hade mött sin övermänniskor i vilken som helst av det stora gäng mongoler (!) som dök upp under något år i början av 2000-talet. Alltid lika höggradigt berusade som finnarna, och som jag upplevde det, ännu jävligare på att bada bastu. Varenda en av dem såg ut som en blandning av Djingis khan och Christer Petterson. Sjukt märkliga människor, och de blev senare bannlysta från simhallen på grund av fylleriet.

130kg finsk sisu
2011-09-09, 10:04
hahahhahaha underbar story Osten.

Mazr
2011-09-09, 11:31
HAHAHHAHAHA jag gråter av skratt Osten! :D

EkarN
2011-09-09, 14:49
När jag var yngre umgicks jag väldigt mycket med finnar, födda i Sverige men med finskfödda och invandrade föräldrar. I princip varenda familj var så stereotypiskt finsk som det bara går. Knivar, slagsmål, psykiska problem, grav alkoholism och bastubadning var självklara ingredienser i deras familjeliv. Jag minns speciellt ett tillfälle, då jag och en finsk kompis var och badade i simhallen. När vi kom ner i duschrummet, satt en pissnitad finne i 40års-åldern i bastun och skrävlade om hur jävla badass han var. Vi gick in och satte oss, och efter ett par häcklande ord drog kampen igång ganska omedelbart.
Jag varken tålde värmen eller såg det som speciellt prestigefullt att kunna sitta länge i en träbur med en naken och pissnitad gubbe, men polaren satt kvar och försvarade sin finska heder. Hur länge de satt därinne kommer jag inte ihåg, men kampen slutade med att gubben kollapsade totalt och fick hämtas med ambulans. Den segern levde polaren på länge, och jag kan bara föreställa mig den knäck gubbens psyke fick efter att ha förlorat mot en elvaåring.

Hur grymma finnarna än var på att bada bastu, så vete fan om inte finnarna hade mött sin övermänniskor i vilken som helst av det stora gäng mongoler (!) som dök upp under något år i början av 2000-talet. Alltid lika höggradigt berusade som finnarna, och som jag upplevde det, ännu jävligare på att bada bastu. Varenda en av dem såg ut som en blandning av Djingis khan och Christer Petterson. Sjukt märkliga människor, och de blev senare bannlysta från simhallen på grund av fylleriet.

Hahahahha:D

Växer man upp i ett tält med arktiska vintrar och stekheta somrar vallandes får och drickandes airag så blir man nog rätt så hård:D Bryts man inte ner och dör torde man bli som flinta.

stridis
2011-09-09, 15:26
Jag går inte ens in i en bastu...

WO direkt

Hmm, 11 minuter räckte för mig för att jag skulle få lättare brännskador, brorsan klarade 29 minuter utan.*grr27* Han är iofs inte oäven.

130kg finsk sisu
2011-09-09, 15:45
Det där med bastubad är ingen barnlek. Ni kan ju googla på senaste Bastu-VM. I finalen så var det en finne och en ryss. Och ingen gav sig. Ryssen dog och finnen fick kraftiga brännskador och var på sjukhus i månader.
Tror det var som så att de hade 110 grader som grundvärme och vid varje minut kastade man på en skopa. Galningar...

stridis
2011-09-09, 15:48
Hmm, jag var med i Sverige på ett bastuspektakel och då var det endast 100 grader samt vatten var annan minut.

I VM så är det 110 grader som sagt. Tror de körde med vatten var 30:e sekund?

130kg finsk sisu
2011-09-09, 15:51
SM? Coolt. :)

som sagt jag klarar nog bara 1 minut om ens det...

Hirvis
2011-09-09, 18:09

Det där skulle jag inte sätta pengar på...:D

stridis
2011-09-09, 18:19
SM? Coolt. :)

som sagt jag klarar nog bara 1 minut om ens det...

Det är lite svårt att andas just när de drar på vattnet, och kan kännas obehagligt hursomhelst. Men vare sig det är 100 eller 110 grader så om man har förberett sig med en kalldusch så tar det någon minut innan man tinat, hehe, men sen så kan tänka mig att 110 grader och vatten ofta nyper himla fint i skinnet tämligen fort.

ontopic: Vi får hjeng, eh, jag menar däng.

130kg finsk sisu
2011-09-09, 18:35
det där skulle jag inte sätta pengar på...:d

glömde dej...