Logga in

Visa fullständig version : Träning orsaka "feber"?

Forqie
2011-09-08, 14:23
Blev klar med träningen typ 14:00 idag, hade feber nyss när jag kollade när jag kom hem(är lite krasslig). Det var inte så mycket, 38,3 för att vara exakt. Kan det bero på träningen eller ska kroppen kunna reglera det?

Hade nämligen tänkt cykla till affären i rätt högt tempo(5km enkelväg), fast kanske bör skippa det?

Sheogorath
2011-09-08, 14:28
Blev klar med träningen typ 14:00 idag, hade feber nyss när jag kollade när jag kom hem(är lite krasslig). Det var inte så mycket, 38,3 för att vara exakt. Kan det bero på träningen eller ska kroppen kunna reglera det?

Hade nämligen tänkt cykla till affären i rätt högt tempo(5km enkelväg), fast kanske bör skippa det?

Jag reagerar ofta med feber när jag tränat hamstrings (raka mark, goodmornings) hårt. Har aldrig kunnat förklara det men gissar att det är en kroppslig reaktion på stark, fysisk stress. Varför just hamstrings? Vet ej. Det bara är så. Går alltid över till följande morgon. :)

Grotesk
2011-09-08, 14:30
Personligen hade jag tagit det lugnt om jag haft feber.

Forqie
2011-09-08, 14:31
tack för svaren :)

tar det lugnt då, vill inte göra något som jag kan komma att ångra sedan för att jag är sugen på lite pepsi max ;P

Grotesk
2011-09-08, 14:31

tar det lugnt då, vill inte göra något som jag kan komma att ångra sedan för att jag är sugen på lite pepsi max ;P

Klokt, Pepsi Max är ändå inte gott. Coca Cola Zero ftw. *slap*

hertzman
2011-09-08, 14:49

Cykla i lungt tempo istället? Ingen risk för liv och lem + Pepsi max = WIN! :D

Forqie
2011-09-08, 15:06
Klokt, Pepsi Max är ändå inte gott. Coca Cola Zero ftw. *slap*
you dont know shit son, pepsi max är det svarta guldet
Cykla i lungt tempo istället? Ingen risk för liv och lem + Pepsi max = WIN! :D

haha sant, fast mina ben förstår inte innebörden av det (A)

PRound
2011-09-08, 15:14
Jag reagerar ofta med feber när jag tränat hamstrings (raka mark, goodmornings) hårt. Har aldrig kunnat förklara det men gissar att det är en kroppslig reaktion på stark, fysisk stress. Varför just hamstrings? Vet ej. Det bara är så. Går alltid över till följande morgon. :)

Samma här faktiskt. Fast för mig sitter det i i flera dagar.

mikaelj
2011-09-08, 15:29
I våras när jag lärde mig frisim var jag helt borta samma dag och feber dagen efter. Vet inte vad det beror på. Extrem ansträngning? Klor?
Numera kan jag lyfta samma dag :-)

Råkade ut för det även i andra motionsformer förr, särskilt sportju-jutsu. En röd tråd är att jag tog ut mig till svimningsgränsen varje pass.
Postat via en mobil enhet

Exdiaq
2011-09-08, 15:33
Brukar få "feber" efter massage.

Forqie
2011-09-08, 15:49
I våras när jag lärde mig frisim var jag helt borta samma dag och feber dagen efter. Vet inte vad det beror på. Extrem ansträngning? Klor?
Numera kan jag lyfta samma dag :-)

Råkade ut för det även i andra motionsformer förr, särskilt sportju-jutsu. En röd tråd är att jag tog ut mig till svimningsgränsen varje pass.
Postat via en mobil enhet

amen det är väl en form av reaktion för utmattning, jag körde ett lugnt pass för jag kände mig lite halvt bra, gick aldrig till fail eller så

Duh
2011-09-08, 15:52
Yes, får nästan alltid feber på kvällen när jag kört marklyft. Försvinner dock till dagen efter.

Minimjölk
2011-09-08, 15:52
Någon som testat att ta tempen direkt efter ett avslutat intensivt pass, skulle tro att man så gott som alltid har en något förhöjd temp nära inpå man har utsatt sig för en enorm påfrestning? Även jag har upplevt en dåsighet och värme i kroppen efter vanlig massage, konstigt.

Om jag är ovan vid styrketräning och sedan kör ett pass med hyffsad intensitet/intensivitet så får jag ofta influensa-känning dagen efter. Slö, ont i leder och allmänt illamående och febrig