handdator

Visa fullständig version : Lämpligt kaloriunderskott?

Poa89
2011-09-04, 23:13
Hej!

Har bestämt mig för att ta tag i min extrema övervikt (118kg på 170cm)

Jag har då valt att prova på att ligga på ett kaloriunderskott samtidigt som jag tränar, träningen kommer mestadels bestå utav konditionsträning, såsom lite powerwalking/löpning.. har även tillgång till gym för styrketräning.

Jag har dock lite funderingar på vilken kcal jag ska försöka ligga på utan att överdriva det hela. Vill kunna gå ner så mycket som möjligt med endå ta det i en nyttig takt.

Har ni veteraner nå förslag på vad jag borde äta och hur mycket i underskott jag ska ligga på ?:)

dentar
2011-09-04, 23:54
här står allt du behöver veta :) http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

daloatf
2011-09-05, 07:24
Låg dig på ett konstant intag tex 2500, kör det en stund och utvärdera sedan.

kajjm
2011-09-05, 15:14
Hade jag varit du hade jag lagt mig på 1000kcal underskott.
Det kommer vara extremt jobbigt i början för du kommer känna dig extremt hungrig, men det går över.

Krävs mycket mycket disciplin men om du är start klarar du det utan problem.

Värt att notera är ju att du självfallet skall använda dina kcal till att äta NYTTIGT och proteinrikt, inte skräpmat och godis.

Då bör du gå ner 1kg i veckan och siktar du på 1 år (långt mål) kommer du tappa massor!

Reaper123
2011-09-05, 15:25
Låg dig på ett konstant intag tex 2500, kör det en stund och utvärdera sedan.Tycker detta låter som ett bra riktmärke.

Enklast att hålla samma nivå varje dag om man vill planera matlagningen lite i förväg! :)