Visa fullständig version : Min deff!
hej alla, jag e ny här på forumet.
skulle vilja ha kritik på min deff som kommer börja i veckan när jag får hem grejer.
Vaknar: proteinshake.
Går ut och går en timme.
frukost: complete-diet.
lunch: skolmat minus kolhydrater + proteinshake.
gymmar 4-5 ggr veckan och det kommer ligga mellan lunch och middag eller efter middag.
Går sedan hem från gymmet (ca 50 min)
middag: complete-diet + proteinshake.
kommer använda mig av
fettförbrännare:
Lean eller Cla advanced, 2-3 kapslar om dagen.
(har båda hemma)
protein:
Whey-100, 3ggr om dagen. ca 1dl protein till 3dl vatten.
muskelökning:
Duzixon, 3 kapslar morgon, 3 kapslar kväll
Kommer dricka mycket vatten.
Gymschemat:
Dag 1: Bröst + Biceps
Dag 2: Mage + Korsrygg
Dag 3 vila
Dag 4: Triceps + Övre rygg
Dag 5: Ben + Axlar
Dag 6: vila
Dag 7: vila
Med vila menar jag endast vila från gymmet.
Så där ja! mina första tråd var nu klar, nu e det ert jobb att kommentera med vettiga synpunker osv som möjligt :)
Edit: glömmde skriva mål, men dem e väl rätt själklara.
Gå ner i fett och bli större i muskelmassa!
Hade jag varit du hade jag minskat antal proteinshakes till fördel för riktig proteinrik mat istället som mättar bättre. Jag hade även skippat de s.k. muskelökningkapslarna och fettförbrännarna, samt inte skippat kolhydratsintaget helt från lunchen.
Verkar inte vara mycket mat! Mest tillskott och pulver. Ät istället kött, fisk, fågel, ägg och magra produkter som keso och kvarg, lättkesella. Whey-shaken intas en gång per dag direkt efter gympasset. Lycka till!!
Vilket mål bör jag lägga till? Lunchen eller middag? vill med detta "schema" gå ner i vikt så fort som möjligt, för att sedan ha bättre förutsättningar att få muskler. blir det för några kalorier?
Läs den här först.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
Sen, sluta fokusera så jävla mycket på kosttillskott, det är svårt i början jag vet, men tänk på att äta mat istället, att bara trycka i sig piller och pulver är inte så jäkla roligt till slut.
Dina "fettförbrännare" kan du dessutom skita i då deras effekt är nära till 0.
Varför inte äta typ kvarg eller havregrynsgröt till frukost? Om du äter gröt kan du ju hälla ner 1dl pulver i skiten så smakar det fortfarande bra dessutom.
Du vill dessutom se till att majoriteten av dina kalorier kommer efter att du tränat just för att hjälpa kroppen att återhämta sig och bygga muskler, så se till att antingen ta en proteindrink eller nåt att äta direkt efter träningen. Sedan äter du din middag inom 90minuter ungefär efter träningen.
mvh
Tjenixen och välkommen till kolo!
1. Dra ner på det konstgjorda och ät mat :)
2. Skippa proteinpulvret när du vaknar och gå din runda på tom mage.
3. Till frukost så bör du äta gröt eller varför inte kvarg? Du kan alternativt fasta till din lunch.
4. Fatburners brukar inte ge resultat. Det är ett bra sätt att göra av med sina pengar på.
5. Du behöver inte ta en proteinshake vid lunch, ät en portion på kanske 1000kcal istället och spara din shake till efter din träning.
6. Ben skulle du kunna lägga på en enskild dag eftersom det är en stor muskelgrupp.
7. Glöm inte att få i dig de vitaminer och mineraler du behöver dagligen samt Omega-3.
Tips: Du kan även lägga in 1-2 intervall pass eller powerwalk i veckan (om du orkar). Glöm inte att köra riktigt j¤vla intensivt under passen. :hbang:
GLHF med din träning *flex*
finns det ngn sida som man kan räckna på sitt kalori/energi intag? och hur mkt det man stoppar i sig innehåller osv?
Ännu en gång så bör du läsa http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
Där står allt du behöver veta.
http://www.slv.se/
finns det ngn sida som man kan räckna på sitt kalori/energi intag? och hur mkt det man stoppar i sig innehåller osv?
Varför ens fråga om hjälp när du inte läser vad vi skriver?
Jag har räcknat ut att jag ligger oå cirka 3000 kalorier om dagen.
ett underskott på 500 är det lagom? ett underskott på 1000 är det för mkt?
500 brukar rekommenderas ja, det beror på hur mkt muskler du är beredd på att förlora oftast, ju större underskott, desto mer muskler förlorade, förenklat.
Ett underskott mellan 500 - 1000 är mest normalt. Mer än 1000kcal/dagen blir mer som bantning.
Vad är din ålder?
Aktivitetsnivå?
Längd?
Vikt?
Kön?
Tips: Som ny så bör man läsa de klistrade trådarna innan man ställer samma fråga twice. Vi är här för att hjälpa dig men man kan tröttna på att säga samma sak varje gång.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.