handdator

Visa fullständig version : "slank" av muskler.

SannaK
2011-09-03, 21:02
man blir fastare men väger mer med muskler ju.

folk som är vältränade, framförallt tjejer, ser ju slanka ut, är det för att det ätit mer och styrketränat eller styrketränat och sedan gjort sig av med fett (underskott)?

de som naturligt är långa och slanka och styrketränar ser ju vältränade och smala ut påengång eftersom de har så lite fett på kroppen så de behöver aldrig gå på underskott.

försöker nämligen planera en plan på min kropp nu.

King Grub
2011-09-03, 21:10
Formen på dina muskler är du född med. En muskel kan bli större eller mindre, men inte ändra form. Fysisk aktivitet, och styrketräning i synnerhet, gör muskeln större.

WHITEFOLKS
2011-09-03, 21:56
Det är lite svårt att lista ut vad din fråga är.

Jag antar att du refererar främst till idrottskvinnor du ser på TV och så, de har nog inte direkt sysslat med bulk/deff utan mer tränings/tävlingsperioder.

Tränar man så hårt och mycket som de gör samtidigt som man får i sig tillräckligt med energi för att inte gå ner i vikt så får man oftast en bra fysik till slut.

SannaK
2011-09-03, 22:02
Det är lite svårt att lista ut vad din fråga är.

Jag antar att du refererar främst till idrottskvinnor du ser på TV och så, de har nog inte direkt sysslat med bulk/deff utan mer tränings/tävlingsperioder.

Tränar man så hårt och mycket som de gör samtidigt som man får i sig tillräckligt med energi för att inte gå ner i vikt så får man oftast en bra fysik till slut.

det är kanske mer ett antagande med ett frågetecken efter...

nej, inte idrottskvinnor, utan människor generellt, framförallt kändisar..

du menar att man kan få muskler av konditionsträning med bara man får i sig tillräckligt med energi?

WHITEFOLKS
2011-09-03, 22:06
Kvinnliga kändisar har inte ofta särskilt mycket muskelmassa.

Om du tänker på hollywoodfolket så pysslar de nog mest med väldigt lågt energiintag och sen kanske lite yoga eller liknande på det.

Att kalla de vältränade är att ta i :D även om de självklart är "bra tränade för att få roller i filmer".

Av konditionsträning bygger du inga större mängder muskler om alls men det beror ju på utgångsläge och vilken sorts träning du pysslar med.

SannaK
2011-09-03, 22:12
Kvinnliga kändisar har inte ofta särskilt mycket muskelmassa.

Om du tänker på hollywoodfolket så pysslar de nog mest med väldigt lågt energiintag och sen kanske lite yoga eller liknande på det.

Att kalla de vältränade är att ta i :D även om de självklart är "bra tränade för att få roller i filmer".

Av konditionsträning bygger du inga större mängder muskler om alls men det beror ju på utgångsläge och vilken sorts träning du pysslar med.

ja, hollywoodfolket. de är så fasta och smala. =låg fettmassa och högre muskelmassa, men inte jättehögt. bara slank och snygg. eller som "hälsosamma" modeller. de är fasta. inga rutor men hårda i kroppen, precis som ja vill ha, o då räcker väl inte bara att gå ned i fettmass utan också lägga på sig iaf lite muskler?

Sparven från Minsk
2011-09-03, 22:15
ja, hollywoodfolket. de är så fasta och smala. =låg fettmassa och högre muskelmassa, men inte jättehögt. bara slank och snygg. eller som "hälsosamma" modeller. de är fasta. inga rutor men hårda i kroppen, precis som ja vill ha, o då räcker väl inte bara att gå ned i fettmass utan också lägga på sig iaf lite muskler?

Allt detta är svårt att förklara över text och tar massa tid att skriva. Bättre att du söker upp kunnig PT eller annan person på dit närmaste gym.
Man får ta den kropp man har och göra det bästa med ens förutsättningar. Omöjligt att träna sig till att likna en modell eller lika de.

WHITEFOLKS
2011-09-03, 22:16
Lägg dig på litet kaloriunderskott och ät mycket protein samtidigt som du styrketränar (hela kroppen) så blir det nog så bra som det kan bli för dig.

Du kan aldrig få deras utseende, bara ditt eget. Det där är nog bästa metoden för att komma så nära det du vill uppnå som möjligt dock.

Och givetvis kan du inte hålla underskott hela livet, någon gång får du bestämma dig för kaloribalans.

Proteinrik mat + progressiv styrketräning av hela kroppen (t.ex. stronglifts 5x5).

Snobbe
2011-09-03, 22:31
Tjejer generellt verkar vara så rädda för att få på sig för mycket muskelmassa. Muskelmassa kommer inte bara av att du börjar styrketräna du får inte automatiskt 50cm biceps och ser ut som en shemale. Det kommer otroligt långsamt och skulle du lyckas få liiiiite mer muskelmassa än vad du velat ha så är den otroligt mycket lättare att tappa än t.ex. fett.

SannaK
2011-09-03, 22:49
Allt detta är svårt att förklara över text och tar massa tid att skriva. Bättre att du söker upp kunnig PT eller annan person på dit närmaste gym.
Man får ta den kropp man har och göra det bästa med ens förutsättningar. Omöjligt att träna sig till att likna en modell eller lika de.

jo, alla har olika förutsättningar MEN alla kan ju bli hårda.
frågan är bara hur ja ska bli det...

SannaK
2011-09-03, 22:51
Lägg dig på litet kaloriunderskott och ät mycket protein samtidigt som du styrketränar (hela kroppen) så blir det nog så bra som det kan bli för dig.

Du kan aldrig få deras utseende, bara ditt eget. Det där är nog bästa metoden för att komma så nära det du vill uppnå som möjligt dock.

Och givetvis kan du inte hålla underskott hela livet, någon gång får du bestämma dig för kaloribalans.

Proteinrik mat + progressiv styrketräning av hela kroppen (t.ex. stronglifts 5x5).

litet kcal underskott * mkt protein*styrketräning körde jag innan semestern, funderar på om d är exakt så jag ska fortsätta nu, de lutar så, de känns bäst.
nej, kcal undeskott hela livet är inte hälsosamt. man kan ju ta nån vecka då o då o äta på balans

SannaK
2011-09-03, 22:52
Tjejer generellt verkar vara så rädda för att få på sig för mycket muskelmassa. Muskelmassa kommer inte bara av att du börjar styrketräna du får inte automatiskt 50cm biceps och ser ut som en shemale. Det kommer otroligt långsamt och skulle du lyckas få liiiiite mer muskelmassa än vad du velat ha så är den otroligt mycket lättare att tappa än t.ex. fett.

ja är inte alls rädd för muskelmassa, de är både bra o snyggt.
men ja bli ju inte AV med fett undertiden jag bygger precis.
en kille vill bara bli stor, en tjej vill bli liten, oftast.

WHITEFOLKS
2011-09-03, 22:59
Om du ligger på kaloribalans/underskott och går upp i muskelmassa så går du ner i fettmassa. Däremot går du inte nödvändigtvis ner i vikt.

Kischen
2011-09-04, 00:04
Ett bildexempel på Hollywoodbrud? Jag får bara upp bilder på tjejer där nästa station är anorexia.. Tänk Lindsay Lohan och Victoria Becham. Allt annat än vältränat där.

JohPz
2011-09-04, 00:51
Trodde frågan om hur man får en schysstare kropp kommit upp umptifjorton ggr, och många av dem från denna användaren. Har deffen misslyckats eller vad är problemet denna gången?

SannaK
2011-09-04, 15:58
Trodde frågan om hur man får en schysstare kropp kommit upp umptifjorton ggr, och många av dem från denna användaren. Har deffen misslyckats eller vad är problemet denna gången?

du håller ju tydligen koll på att det är jag som skriver dem..

nej, men jag funderar om jag går i rätt riktning för mitt ändamål.

GymOLöp
2011-09-05, 15:43
Om du du börjar träna en muskel som tidigare varit helt otränad kommer den ganska snabbt bli hårdare och lite större eller kanske snarare mer definierad, oavsett om du utför anaerobt(styrketräning) eller aerobt (konditionsträning) arbete med den. Detta beror vad jag har förstått på att muskeln kommer lagra väsentligt mycket mer energi än den tidigare gjort, vilket får den att svälla och bli hård. Detta sker i min mening väldigt snabbt när man börjar träna, det borde alltså räcka med att någorlunda regelbundet träna kroppens alla muskelgrupper på valfritt sätt för att uppnå denna "fasthet".

clappen
2011-09-05, 16:39
SannaK, kan du inte visa oss en bild på en hollywoodform så kan vi därefter säga vad som krävs att uppnå det

gQLLe
2011-09-05, 17:20
Formen på dina muskler är du född med. En muskel kan bli större eller mindre, men inte ändra form. Fysisk aktivitet, och styrketräning i synnerhet, gör muskeln större.

så det där med att träna biceps på ett visst sätt för att få fram "piken" är bara bullshit? :confused:

King Grub
2011-09-05, 17:22
Ja.

SannaK
2011-09-05, 19:12
Ett bildexempel på Hollywoodbrud? Jag får bara upp bilder på tjejer där nästa station är anorexia.. Tänk Lindsay Lohan och Victoria Becham. Allt annat än vältränat där.

det var extrema exempel, och inte sådana exempel jag alls tänkte på.

SannaK
2011-09-05, 19:15
SannaK, kan du inte visa oss en bild på en hollywoodform så kan vi därefter säga vad som krävs att uppnå det

jag tänker generellt, men ska komma på nån specifik, ge mig nån dag.

SannaK
2011-09-05, 19:21

audrina patridge (hård o fast utan att se musklig ut, bara lean):

http://www.howmuchdotheyweigh.com/wp-content/uploads/2011/02/audrina-patridge.jpg

http://www3.pictures.gi.zimbio.com/Audrina+Patridge+Hosts+Wet+Republic+MGM+Grand+59li QTBt6OPl.jpg

http://www.rapidhero.com/var/albums/audrina-patridge-bikini-1-03.jpg?m=1271370650

http://zunaxx.com/blog/wp-content/uploads/2011/06/Audrina-Patridge-bikini-picture.jpg

http://lh5.ggpht.com/-zR8Pj1srLOQ/SuVqzZeK6vI/AAAAAAAAAGQ/nccF4ox-X-A/audrina_patridge_bikini_dkny_big.jpg

juulia_
2011-09-05, 19:41
Hmmmf... enligt dendär sidan du länkade ska hon alltså väga 49 kg på 170 cm. Känns ju hälsosamt...

Bara att sluta styrketräna och sluta äta isf för att göra sig av med lite muskelmassa.:thumbup:

Finns ju ett gäng vältränade "slanka" kändisar som inte är "superbiffiga" (typ kendra wilkinson, pink) som inte bara är smala =)

mikaelj
2011-09-05, 20:06
man blir fastare men väger mer med muskler ju.

folk som är vältränade, framförallt tjejer, ser ju slanka ut, är det för att det ätit mer och styrketränat eller styrketränat och sedan gjort sig av med fett (underskott)?

de som naturligt är långa och slanka och styrketränar ser ju vältränade och smala ut påengång eftersom de har så lite fett på kroppen så de behöver aldrig gå på underskott.

försöker nämligen planera en plan på min kropp nu.

Samma mängd kroppsfett på en smal kropp kommer se betydligt fetare ut än den mängden kroppsfett på en muskulös kropp, eftersom det första fallet kommer bli som en påse fett.

Muskler ger dig form. Ju mer muskler, desto mer fett på kroppen kan du ha utan att se fet ut.

Janitorr
2011-09-05, 20:07
Ja.

Är det riktigt sant?

Alltså peaken på biceps blir ju mer synlig desto större det yttre huvudet är, och visst kan man väl träna det yttre huvudet större? En ordentlig peak är väl egentligen bara en ordentligt tränad yttre huvud?!

Eddie Vedder
2011-09-05, 20:13
och visst kan man väl träna det yttre huvudet större?

Hurdå? Vilka övningar isolerar "det yttre huvudet"?

Inge Enveten
2011-09-05, 20:13
Är det riktigt sant?

Alltså peaken på biceps blir ju mer synlig desto större det yttre huvudet är, och visst kan man väl träna det yttre huvudet större? En ordentlig peak är väl egentligen bara en ordentligt tränad yttre huvud?!

Och då har det "yttre huvudet" blivit större

SannaK
2011-09-05, 20:14
Hmmmf... enligt dendär sidan du länkade ska hon alltså väga 49 kg på 170 cm. Känns ju hälsosamt...

Bara att sluta styrketräna och sluta äta isf för att göra sig av med lite muskelmassa.:thumbup:

Finns ju ett gäng vältränade "slanka" kändisar som inte är "superbiffiga" (typ kendra wilkinson, pink) som inte bara är smala =)

fast hon är ju ändå hård i kroppen, så hon måste ha muskler, annars skulle hon vara/se mjuk ut

enligt mina mått är sådana som pinks kropp för atletiska.

SannaK
2011-09-05, 20:15
Muskler ger dig form. Ju mer muskler, desto mer fett på kroppen kan du ha utan att se fet ut.

lätt förklarat, tack.

benacii
2011-09-05, 20:16
typ?

Janitorr
2011-09-05, 20:29
Hurdå? Vilka övningar isolerar "det yttre huvudet"?

Nicklas,

Frågan är väl inte om man isolera det ena eller det andra huvudet, frågan var väl om man kunde träna på ett visst sätt för att få fram "peaken".
Om man tränar med smalt grepp i preachern exemplevis så känns det ju mer i det yttre, men såklart tar det i det inre huvudet också.

Men vad vet jag, jag är bara hobby-tränande :)

Jag trodde helt enkelt bara att de som har bra peak har ordentligt utvecklat yttre huvud, sen är är det ju såklart genetik inblandat också.

Tolkia
2011-09-05, 20:42

http://www.howmuchdotheyweigh.com/wp-content/uploads/2011/02/audrina-patridge.jpg

http://www3.pictures.gi.zimbio.com/Audrina+Patridge+Hosts+Wet+Republic+MGM+Grand+59li QTBt6OPl.jpg

http://www.rapidhero.com/var/albums/audrina-patridge-bikini-1-03.jpg?m=1271370650

http://zunaxx.com/blog/wp-content/uploads/2011/06/Audrina-Patridge-bikini-picture.jpg
http://lh5.ggpht.com/-zR8Pj1srLOQ/SuVqzZeK6vI/AAAAAAAAAGQ/nccF4ox-X-A/audrina_patridge_bikini_dkny_big.jpg
Den där tjejen är inte hård någonstans (utom på de delar där huden ligger mot ben, typ skenben och armbågar). Däremot är hon väldigt smal. Om man är tillräckligt mager kommer den lilla muskulatur man har ett synas (i synnerhet på vissa ställen), eftersom underhudsfettet är tunt, men det brukar inte kallas att man är "hård".

+1 på mikaeljs kommentar.

Eddie Vedder
2011-09-05, 21:03
Jag trodde helt enkelt bara att de som har bra peak har ordentligt utvecklat yttre huvud, sen är är det ju såklart genetik inblandat också.

Ja det är ju det som är grejen. Så vitt jag vet (och jag vet ju inte, därför frågade jag dig) så är det just bara ens genetiska förutsättningar som styr saker som peak på biceps, hur breda ens bröstmuskler blir, om man kan få 8-pack, hur pass bredaxlad man blir i förhållande till midjan etc. Alla muskler kan växa men man är stöpt i en viss form fortfarande.

qaws
2011-09-05, 21:07
Den där tjejen är inte hård någonstans (utom på de delar där huden ligger mot ben, typ skenben och armbågar). Däremot är hon väldigt smal. Om man är tillräckligt mager kommer den lilla muskulatur man har ett synas (i synnerhet på vissa ställen), eftersom underhudsfettet är tunt, men det brukar inte kallas att man är "hård".

Såg t.o.m. ut att ha lite lösa lår trots "slankheten".

mikaelj
2011-09-05, 21:10
Såg t.o.m. ut att ha lite lösa lår trots "slankheten".

På grund av för lite muskler...

Mager person, utan muskler, blir som en skinnpåse fylld med fett.

En inte lika mager person, med muskler, blir något med konturer och former istället för ovan nämnda slappa skinnpåse.

emcalu
2011-09-05, 21:25
tjejen var ju inte ett dugg hård enligt min mening, bara spinkig. ingen muskeldefinition what so ever.

Kischen
2011-09-05, 21:36
tjejen var ju inte ett dugg hård enligt min mening, bara spinkig. ingen muskeldefinition what so ever.

Ser ut som det där skapata genom bra anlag, dåligt med mat och lite vin på det.

Som de flesta tjejer på östermalm :thumbup:

Fru_Flisa
2011-09-05, 21:37
Du behöver bara äta mindre för att gå ner i vikt. Muskler kommer synas mer desto mindre fett du har på kroppen så du kanske ska undvika styrketräning om ditt ideal är som bilden. Tänk dock på att muskelmassa är bra att ha för all framtid och kommer hjälpa dig i framtiden att inte riskera bli fet.
ser ju vältränade och smala ut påengång eftersom de har så lite fett på kroppen så de behöver aldrig gå på underskott.

En person som aldrig ligger på underskott kommer mer eller mindre sakta ständigt gå upp i vikt och lägga på sig fett/muskler, hur pass lite fett på kroppen där är från början.

SannaK
2011-09-05, 22:11

inte?
jag är tveksam att JAG skulle se ut så om jag blev av med allt underhudsfett iaf. (=jag skulle fortf se mjuk ut) ja tycker hon ser hälsosam och snygg och hård ut, o inte atletisk lr musklig ut. d är mitt mål.

Kissie, DÄR har vi ngn som BARA är smal=anorexi. så smal muskulaturen syns.

SannaK
2011-09-05, 22:12

d kanske är för att hon har väldigt lite fett på kroppen. o lite, inte mkt, men lite muskulatur= hård.

Jokester
2011-09-05, 22:14
inte?
jag är tveksam att JAG skulle se ut så om jag blev av med allt underhudsfett iaf. (=jag skulle fortf se mjuk ut) ja tycker hon ser hälsosam och snygg och hård ut, o inte atletisk lr musklig ut. d är mitt mål.

Kissie, DÄR har vi ngn som BARA är smal=anorexi. så smal muskulaturen syns.

Jag tycker hon ser ganska ohälsosam ut, rak som en planka men ändå lite småfläskig runt magen.

SannaK
2011-09-05, 22:15
Du behöver bara äta mindre för att gå ner i vikt. Muskler kommer synas mer desto mindre fett du har på kroppen så du kanske ska undvika styrketräning om ditt ideal är som bilden. Tänk dock på att muskelmassa är bra att ha för all framtid och kommer hjälpa dig i framtiden att inte riskera bli fet.

En person som aldrig ligger på underskott kommer mer eller mindre sakta ständigt gå upp i vikt och lägga på sig fett/muskler, hur pass lite fett på kroppen där är från början.

ja äter ngt mindre, styrketränar o äter mkt protein så ja behåller all muskelmassa ja fått=deff.
tjejer får alltid putmage=INTE snyggt. o d vill ja INTE ha, därför vill ja ha lite muskler.
så om man ligger på balans kmr man gå upp i vikt menar du? =/ d låter wacko

Fru_Flisa
2011-09-05, 22:21
ja äter ngt mindre, styrketränar o äter mkt protein så ja behåller all muskelmassa ja fått=deff.
tjejer får alltid putmage=INTE snyggt. o d vill ja INTE ha, därför vill ja ha lite muskler.
så om man ligger på balans kmr man gå upp i vikt menar du? =/ d låter wacko

Hur får du "en person som aldrig ligger på underskott" till att "ligga på balans"?

SannaK
2011-09-05, 22:24
Hur får du "en person som aldrig ligger på underskott" till att "ligga på balans"?

för att d låter som att du menar att man MÅSTE ligga på underskott för att inte gå upp i vikt.
man går vl inte upp i vikt om man ligger på balans? för isf hade du kunnat skriva "ligger man på balans..."

Jokester
2011-09-05, 22:26
för att d låter som att du menar att man MÅSTE ligga på underskott för att inte gå upp i vikt.
man går vl inte upp i vikt om man ligger på balans? för isf hade du kunnat skriva "ligger man på balans..."

Det är i stort sett omöjligt att ligga på balans VARJE dag då din kaloriförbrukning inte är identisk från dag till dag.

Fru_Flisa
2011-09-05, 22:33
I all välmening men jag tror du missade att jag citerade och svarade på ditt eget påstående där du skrev "aldrig gå på underskott", vilket ju inte är samma sak som balans.

SannaK
2011-09-05, 22:44
I all välmening men jag tror du missade att jag citerade och svarade på ditt eget påstående där du skrev "aldrig gå på underskott", vilket ju inte är samma sak som balans.

jaha, ok. i see.

emcalu
2011-09-06, 18:13
d kanske är för att hon har väldigt lite fett på kroppen. o lite, inte mkt, men lite muskulatur= hård.

du är inte hård för att du har lite muskulatur. du är hård när du har lite fett OCH mycket (vad du mycket är går ju att diskutera, iallafall ungefär en halv triljard gånger mer muskler än på den där smaltjockisen) muskulatur.
den här tjejen är ju bara klen.

SannaK
2011-09-06, 20:32
du är inte hård för att du har lite muskulatur. du är hård när du har lite fett OCH mycket (vad du mycket är går ju att diskutera, iallafall ungefär en halv triljard gånger mer muskler än på den där smaltjockisen) muskulatur.
den här tjejen är ju bara klen.

när man är fitness modell? men det är inte snyggt.
VS modellerna är snygga, vissa, inte alla, är hårda.
ja tycker tjejer ska ha LITE fett kvar. så man fortfarande SER ut som en tjej.

emcalu
2011-09-06, 20:42
när man är fitness modell? men det är inte snyggt.
VS modellerna är snygga, vissa, inte alla, är hårda.
ja tycker tjejer ska ha LITE fett kvar. så man fortfarande SER ut som en tjej.

nej, inte nödvändigtvis fitnessmodell. vanliga modeller är oftast benrangel, magra eller bara smala, men ytterst sällan "hårda" eller med en nämnvärd muskulatur då det inte är önskvärt i deras jobb.
jag är av samma åsikt, men jag tycker däremot att det är finast när en tjej har muskler.

JohPz
2011-09-06, 20:45
Ja en vanlig kvinnokropp, även en smal sådan, är långt ifrån hård. Tjejen på bilden är smal, absolut inte hård. Fitness-tjejer i tävlingsform anses väl hårda men det verkar ju vara långt ifrån ditt mål.

SannaK
2011-09-06, 21:28
nej, inte nödvändigtvis fitnessmodell. vanliga modeller är oftast benrangel, magra eller bara smala, men ytterst sällan "hårda" eller med en nämnvärd muskulatur då det inte är önskvärt i deras jobb.
jag är av samma åsikt, men jag tycker däremot att det är finast när en tjej har muskler.

ja, vanliga modeller ja är oftast beniga.
men jag menade VS, alltså vicorias secret, dem modellerna är generellt hårda snygga o vältränade.
inte för mkt av ngt o inte för lite av ngt, då är en tjej som snyggast.

SannaK
2011-09-06, 21:30
Ja en vanlig kvinnokropp, även en smal sådan, är långt ifrån hård. Tjejen på bilden är smal, absolut inte hård. Fitness-tjejer i tävlingsform anses väl hårda men det verkar ju vara långt ifrån ditt mål.

jo, visst är den det.
inte hård hård kanske, men lagom hård om man säger så. ja vill inte, när ja böjer mig, att d bara ska se ut som skinn ovanpå min kropp.
ja, långtifrån, när tjejer börjar få breda axlar o smala höfter=inte snyggt.
päron med muskler, det är snyggast!

emcalu
2011-09-07, 15:18
jo, visst är den det.
inte hård hård kanske, men lagom hård om man säger så. ja vill inte, när ja böjer mig, att d bara ska se ut som skinn ovanpå min kropp.
ja, långtifrån, när tjejer börjar få breda axlar o smala höfter=inte snyggt.
päron med muskler, det är snyggast!

nej, använd då inte ordet hård, använd smal.

SannaK
2011-09-07, 18:42
nej, använd då inte ordet hård, använd smal.

vi har alla olika syn på vad hård är.

Nashorn
2011-09-07, 18:58
http://petkovicka.files.wordpress.com/2011/05/victoria-secret-angels_124330482_124947270.jpg

Jag har inte samma smak som dig, men jag anser inte att de är varken hårda eller vältränade. snarare väldigt, väldigt undernärda.

Jokester
2011-09-07, 19:11
Att kalla Tyra Banks för undernärd är väl ändå kanske lite overkill?

Nashorn
2011-09-07, 19:15
Att kalla Tyra Banks för undernärd är väl ändå kanske lite overkill?

Jag syftade mest på hon längst ut till höger, men jag tycker inte någon av dem visar någon direkt hård eller vältränad fysik.

Men det är min åsikt, den behöver du inte dela.

Jokester
2011-09-07, 19:17
Jag syftade mest på hon längst ut till höger, men jag tycker inte någon av dem visar någon direkt hård eller vältränad fysik.

Jag tycker inte heller någon av de där är hårda, det sa jag inte något om heller, jag reagerade mest på att du kallar en modell med i detta fall relativt hög fettprocent för undernärd.

Tolkia
2011-09-07, 19:41
Alltså, jag köper inte riktigt det där med att "hård" är ett så relativt begrepp att man kan kalla en modemodell för "hård" och motivera det med att det är ens egen syn på "hård". Jag kan kalla ett bord för en stol också, och motivera det med att det är min definition av en stol, men det kommer att ge mig problem när jag skall kommunicera med andra. Alla ord är i någon mån godtyckliga och kan ges nya innebörder, men börjar man göra det hej vilt komplicerar det definitivt saker och ting.

Därmed inte sagt att man inte får vilja vara smal; det jag hänger upp mig på här är användandet av ord som "hård" och "vältränad" för något som bara är just SMAL.

nifo6
2011-09-07, 20:42
Alltså, jag köper inte riktigt det där med att "hård" är ett så relativt begrepp att man kan kalla en modemodell för "hård" och motivera det med att det är ens egen syn på "hård". Jag kan kalla ett bord för en stol också, och motivera det med att det är min definition av en stol, men det kommer att ge mig problem när jag skall kommunicera med andra. Alla ord är i någon mån godtyckliga och kan ges nya innebörder, men börjar man göra det hej vilt komplicerar det definitivt saker och ting.

Därmed inte sagt att man inte får vilja vara smal; det jag hänger upp mig på här är användandet av ord som "hård" och "vältränad" för något som bara är just SMAL.

+1 Underbart uttryckt. Klockren liknelse med bord och stol:)

SannaK
2011-09-07, 22:14

fast ja pratar om hon till vänster

Eddie Vedder
2011-09-08, 08:39
fast ja pratar om hon till vänster

Ingen av dom är hårda, punkt slut. Visst finns definitionsskillnader men det blir, som Tolkia redan påpekat ganska absurt om alla har sina egna tolkningar i det oändliga. Klämmer du på låren eller armarna på de där tjejerna så är de mjuka. Tjejerna är magra men mjuka eftersom de saknar muskler. Den kroppen får man genom att sluta äta helt enkelt. Kanske massa timmars joggning och trampande på cross-trainern om man vill att det ska gå fortare.

Men hårda är de helt enkelt inte, precis som det vore löjligt att säga att de alla har jättekort hår bara för att jag minsann har bestämt mig för att långt hår måste betyda hår ner till knäna.

emcalu
2011-09-08, 14:54
vi har alla olika syn på vad hård är.

definitivt, men du använder ju helt fel ord. man kan ha olika syn på vad smal är också, och det är det som det handlar om i detta fallet. det är en skymf mot tjejer med muskler att du kallar VS-modeller för hårda.

SannaK
2011-09-08, 20:30
definitivt, men du använder ju helt fel ord. man kan ha olika syn på vad smal är också, och det är det som det handlar om i detta fallet. det är en skymf mot tjejer med muskler att du kallar VS-modeller för hårda.

fast nu börjar ämnet spåra ut, det spelar ingen roll vad mina eller dina mått är på definitionen "hård"

ämnet var något helt annat.

Eddie Vedder
2011-09-08, 20:42
fast nu börjar ämnet spåra ut, det spelar ingen roll vad mina eller dina mått är på definitionen "hård"

ämnet var något helt annat.

Men det spelar roll för din grundfråga. Vill du vara hård ska du anpassa ditt liv till det med träning och kost. Vill du vara mjuk och smal som tjejerna på bild är det bara att sluta äta som sagt. Och har du muskler i dagsläget kanske du kan konditionsträna bort de musklerna för att på den där muskelbefriade magra looken. Så beroende på om du säger att du vill bli hård eller se ut som på bilderna kommer du ju få olika svar.

Onåd
2011-09-08, 20:44

Smalfet heter det.

SannaK
2011-09-08, 21:23
Men det spelar roll för din grundfråga. Vill du vara hård ska du anpassa ditt liv till det med träning och kost. Vill du vara mjuk och smal som tjejerna på bild är det bara att sluta äta som sagt. Och har du muskler i dagsläget kanske du kan konditionsträna bort de musklerna för att på den där muskelbefriade magra looken. Så beroende på om du säger att du vill bli hård eller se ut som på bilderna kommer du ju få olika svar.

hon var ett exempel, kanske ska ta ett bättre:
candice:

http://vickoos.blogg.se/images/2011/candice_swanepoel2_131682196.jpg

http://jojonews.com/wp-content/uploads/2011/07/Candice-Swanepoel-Bikini2.jpg

http://bikinilicious.files.wordpress.com/2010/03/candice-swanepoel-bikini-6.jpg

hon har nog den snyggaste kroppen EVER!

fast vad allmänheten tycker är hårt är nog skillnad vad muskelbyggare som er tycker, så svårt att säga.

ju större muskler desto "bulligare". ja vill bygga upp lite mer o sen deffa. så har jag kommit fram till att min plan ska se ut. ja vill ha bort putigheten, sen är jag nöjd.

Eddie Vedder
2011-09-08, 21:27
hon var ett exempel, kanske ska ta ett bättre:
candice:

http://vickoos.blogg.se/images/2011/candice_swanepoel2_131682196.jpg

http://jojonews.com/wp-content/uploads/2011/07/Candice-Swanepoel-Bikini2.jpg

http://bikinilicious.files.wordpress.com/2010/03/candice-swanepoel-bikini-6.jpg

hon har nog den snyggaste kroppen EVER!

fast vad allmänheten tycker är hårt är nog skillnad vad muskelbyggare som er tycker, så svårt att säga.

ju större muskler desto "bulligare". ja vill bygga upp lite mer o sen deffa. så har jag kommit fram till att min plan ska se ut. ja vill ha bort putigheten, sen är jag nöjd.

Ja du kan säkert få sån kropp som sagt. Bara du bantar tillräckligt och gör dig av med alla kvinnliga (vackra) former. "Bullig" blir man inte av styrketräning bara sådär. Även om många tjejer verkar tro det. Jag, och många med mig, önskar att det vore så lätt dock.

Och vaddå "muskelbyggare som er"? Tror du jag och Tolkia är byggare?

SannaK
2011-09-08, 21:31
Ja du kan säkert få sån kropp som sagt. Bara du bantar tillräckligt och gör dig av med alla kvinnliga (vackra) former. "Bullig" blir man inte av styrketräning bara sådär. Även om många tjejer verkar tro det. Jag, och många med mig, önskar att det vore så lätt dock.

hon har ju kvar midja o höfter o allt.
ingen putighet, för hon styrketränat bort d, för den putigheten har typ alla tjejer, tom anorexia tjejerna, för d blir av m muskler mest.

nej, inte bara sådär, tid tar d ju. men de finns en anledning fortbollstjejer är så grova, lår o rumpa är grovt.

SannaK
2011-09-08, 21:33

Och vaddå "muskelbyggare som er"? Tror du jag och Tolkia är byggare?

det här är ju ett riktigt forum, där man verkligen kan sina saker och de riktigt seriösa tränarna är. killar som magnus samuelsson finns ju här.

därför antar jag att det är dumt att jämföra hård med hård.

Eddie Vedder
2011-09-08, 21:38
det här är ju ett riktigt forum, där man verkligen kan sina saker och de riktigt seriösa tränarna är. killar som magnus samuelsson finns ju här.

därför antar jag att det är dumt att jämföra hård med hård.

Nej jämförelsen är inte dum, du har fel och vi andra har rätt. Det är inte Magnus Samuelsson som gömmer sig bakom varken mitt eller Tolkias nick.

SannaK
2011-09-08, 21:56
Nej jämförelsen är inte dum, du har fel och vi andra har rätt. Det är inte Magnus Samuelsson som gömmer sig bakom varken mitt eller Tolkias nick.

ehm...ok.....haha

Galningen
2011-09-08, 22:00
Du kallade fotbollstjejers lår och rumpor grova, så underhållande.

SannaK
2011-09-08, 22:01
Du kallade fotbollstjejers lår och rumpor grova, så underhållande.

varför är det underhållande?
de är grova.

Galningen
2011-09-08, 22:02
Nej.

SannaK
2011-09-08, 22:05
Nej.

då har du inte sett nåns. jag har sett massor.
genetik och så spelar också roll, i get it. men är man redan kurvig, ja då blir man grov, eller grövre kanske jag ska säga.
har man spelat fotboll i FLERA år och redan ser lite grov ut så.
fast äh, de här hör inte till ämnet, nu lägger jag ner det.

Ronn
2011-09-08, 22:05
Kolla om du kan hitta någon journal här på forumet av nån tjej som har ungefär en kropp du söker så ser du vilken träning som krävs.

Sen muskler bygger man inte över en natt kräver mycket arbete så att man skulle bli biffig bara sådär är inget man behöver gå och vara rädd för, det är snarare tvärt om folk (killar och tjejer) kämpar för att bli biffiga och ibland utan resultat.

Forqie
2011-09-08, 22:06
de flesta fotbollstjejer som inte är överdrivet tjocka har verkligen inte några som helst grova lår/höfter/rumpa. Visserligen finns det alltid undantag men inte nog många för att generalisera..

Galningen
2011-09-08, 22:06
Jag har spelat fotboll i tolv år och sett min beskärda del av fotbollstjejer. Inga överdrivet grova rövar där inte.

Forqie
2011-09-08, 22:07
då har du inte sett nåns. jag har sett massor.
genetik och så spelar också roll, i get it. men är man redan kurvig, ja då blir man grov, eller grövre kanske jag ska säga.
har man spelat fotboll i FLERA år och redan ser lite grov ut så.
fast äh, de här hör inte till ämnet, nu lägger jag ner det.

du tror inte killar som galningen och jag (18 och 17år) har kollat på tjejer som tränar fotboll? vi lär väl vara i den åldern där man spanat/kommer spana som mest, alltså är väl våra minnen som fräschast?

Tolkia
2011-09-08, 22:07
hon har ju kvar midja o höfter o allt.
ingen putighet, för hon styrketränat bort d, för den putigheten har typ alla tjejer, tom anorexia tjejerna, för d blir av m muskler mest.
Jag börjar undra om du trollar. På bilderna du postar syns det mycket tydligt att modellen är väldigt smal; förvisso har hon höfter i medicinsk bemärkelse (hennes ben sitter uppenbarligen ihop med resten av kroppen, alltså torde hon ha höfter), men "höfter" i bemärkelsen någon typ av välutvecklad muskulatur plus fettdepå i regionen under midjan finns inte att skåda.
Att hon ser ut att ha värsta bysten på den första bilden är ju för att tuttarna är upptrycka ända till hakan med en special-BH.

Om du är allvarlig med ditt påstående att anorexiatjejer är "putiga" så har du nog bara sett anorektiker i väldigt tidigt, lindrigt stadium av sjukdomen. Det brukar inte puta någonstans på dem, utom möjligen på magen p.g.a. förstoppning eller för att magen fuckat upp p.g.a. att de hetsäter och kräks.

Än en gång, jag säger inte att du inte får tycka att det är fint att vara väldigt smal, eller vilja bli väldigt smal - det kanske inte är det hälsosammaste/sundaste, men man är inte förpliktigad att ha sunda ideal. Dock tycker jag inte att du skall kalla magra modeller och hollywoodskådisar för "vältränade", eftersom de inte är det.

Ronn
2011-09-08, 22:08
Fotboll är ju en konditionsport, du blir inte stor av konditionsträning. "Muskulösa" fotbollspelare tränar väldigt mycket styrka utanför fotbollen.

SannaK
2011-09-08, 22:14
Kolla om du kan hitta någon journal här på forumet av nån tjej som har ungefär en kropp du söker så ser du vilken träning som krävs.

Sen muskler bygger man inte över en natt kräver mycket arbete så att man skulle bli biffig bara sådär är inget man behöver gå och vara rädd för, det är snarare tvärt om folk (killar och tjejer) kämpar för att bli biffiga och ibland utan resultat.

d va en bra ide.

nej, att det tar tid vet jag, flera år.

SannaK
2011-09-08, 22:17
jag tror nog helt enkelt att jag har valt fel forum att ställa och diskutera vissa av mina frågor och påståenden på.

SannaK
2011-09-08, 22:34
Jag börjar undra om du trollar. På bilderna du postar syns det mycket tydligt att modellen är väldigt smal; förvisso har hon höfter i medicinsk bemärkelse (hennes ben sitter uppenbarligen ihop med resten av kroppen, alltså torde hon ha höfter), men "höfter" i bemärkelsen någon typ av välutvecklad muskulatur plus fettdepå i regionen under midjan finns inte att skåda.
Att hon ser ut att ha värsta bysten på den första bilden är ju för att tuttarna är upptrycka ända till hakan med en special-BH.

Om du är allvarlig med ditt påstående att anorexiatjejer är "putiga" så har du nog bara sett anorektiker i väldigt tidigt, lindrigt stadium av sjukdomen. Det brukar inte puta någonstans på dem, utom möjligen på magen p.g.a. förstoppning eller för att magen fuckat upp p.g.a. att de hetsäter och kräks.

Än en gång, jag säger inte att du inte får tycka att det är fint att vara väldigt smal, eller vilja bli väldigt smal - det kanske inte är det hälsosammaste/sundaste, men man är inte förpliktigad att ha sunda ideal. Dock tycker jag inte att du skall kalla magra modeller och hollywoodskådisar för "vältränade", eftersom de inte är det.

här har vi en bild, en extremt smal tjej, som fortfarande har putmage trots sin smalhet (inte enorexia, men en bild där fett finns trots att man bantar ner sig så mkt)
http://werun.nyheter24.se/global/plugins/image_hook.php?blog_id=5&path=http%3A%2F%2Fwerun.nyheter24.se%2Fdesireenils son%2Ffiles%2F2011%2F07%2FP1010409.jpg

SannaK
2011-09-08, 22:36
en till
http://werun.nyheter24.se/global/plugins/image_hook.php?blog_id=5&path=http%3A%2F%2Fwerun.nyheter24.se%2Fdesireenils son%2Ffiles%2F2011%2F07%2F20110706-091410.jpg

sinnez
2011-09-08, 22:49
jag tror nog helt enkelt att jag har valt fel forum att ställa och diskutera vissa av mina frågor och påståenden på.

Svaren du får är ju realistiska och det är väl bra? Om det nu är en sådan kropp du strävar efter så är ju tydligen inte styrketräning vägen att ta. En fin kropp kan du få genom att just träna men det tar många års hård träning och dedikation, sen får du nog också tänka på att sådana bilder nog inte direkt reflekterar verkligheten då dem tenderar att vara tillgjorda på mer än ett sätt

SannaK
2011-09-08, 22:53
Svaren du får är ju realistiska och det är väl bra? Om det nu är en sådan kropp du strävar efter så är ju tydligen inte styrketräning vägen att ta. Att ställa och diskutera dina påstående på att annat forum gör inte dom sanna

absolut :)
d är nog båda vägar. vill bli lite smalare o lite mer muskler.
1.72 o väger 64, gå ner några kg o mer muskler :)

Ponitus
2011-09-08, 22:59
här har vi en bild, en extremt smal tjej, som fortfarande har putmage trots sin smalhet (inte enorexia, men en bild där fett finns trots att man bantar ner sig så mkt)
http://werun.nyheter24.se/global/plugins/image_hook.php?blog_id=5&path=http%3A%2F%2Fwerun.nyheter24.se%2Fdesireenils son%2Ffiles%2F2011%2F07%2FP1010409.jpg

Magen putar ju upp sådär för att hon spänner magen. Hade hon stått upp hade inte magen sätt ut sådär.

Chares
2011-09-08, 22:59
Som så många har sagt, det finns inget fel i att säga att de bilder som du postat är ditt ideal.Bara för att du tycker att de estetiskt sett ser vältränade ut betyder inte att de är det.

Att nå en viss kroppsvikt med en viss längd, såsom de tjejer du postat, ser jag som ett något som de flesta kan uppnå med hjälp av muskelatrofi, bli av med lite fett samt att ha gener som gör att det hull som finns kvar är på rätt ställe. Oavsett om det ser attraktivt ut eller eller inte så påverkar det inte hur vältränade tjejerna är.

Jag tror inte du valt fel forum, utan precis helt rätt. Att du inte får de svar du förväntar dig betyder inte att du valt fel plats att ställa din fråga utan att du inte gillar svaret.

Om du inte styrkertränar och ligger på kaloriunderskott kommer du kunna bli av med både fett och muskler och således bli tunnare utan att bli hård så som det verkar att du önskar. Sedan tror jag inte att du komer bygga muskler så att du kommer tycka att du ser bulkig ut oavsett. Tvärtom kan det vara så att formerna och kompositionen gör att du ser mer symetrisk ut trots att du inte är såpass smal som bilderna du postat.

Men att avfärda svaren för att du inte håller med utan argumentera för det betyder inte att du är på fel plats, utan att du troligtvis inte vill tro på svaren pga godtyckligt skäl.

Vill du närma dig fysiken på bilderna du skrev och i dagsläget är större, skulle jag tro att negativ kaloribalans så att du tappar både muskelmassa och fett är den säkraste vägen att gå.

Det behöver inte betyda att du låter bli styrketräning, men kanske att du istället lägger dig på ett större kaloriunderskott vilket det till syvende och sist hamnar på. Samt att hoppas att dina förutsättningar inte gör att du tappar kroppsfett på fel ställen. I vilket fall du får välja om det är viktigare med formerna eller tunnheten.

Chares
2011-09-08, 23:33
Kanske från fel håll, men en bild på en "hård" tjej för att bidra till att minska begreppsföbistringen lite grann.

Lauren Plumey
http://games2010.crossfit.com/static/images/rorym_Games09LaurenPlumeyHill_article.jpg

*edit* Inte kanske hårdaste, men fort i linje med TS linje alltså.

Sniggel
2011-09-09, 06:18

en till
http://werun.nyheter24.se/global/plugins/image_hook.php?blog_id=5&path=http%3A%2F%2Fwerun.nyheter24.se%2Fdesireenils son%2Ffiles%2F2011%2F07%2F20110706-091410.jpg

Det där är magmuskeln/sexpacket. Ja med lite fett ovanpå förstås så att rutorna inte syns, men det är inte det som gör att magen "putar".

Tolkia
2011-09-09, 08:33
en till
Det där är väl för farao ingen putmage. Ser du var revbensbågen och höftkammarna är i förhållande till magen? Det som händer på bilden är att hela magen sjunker inåt/nedåt mot marken, och då bildas gropar under revbensbågen och innanför höftkammarna, eftersom det är "tommare" där, medan mitten av magen ser ut att "puta" för att raka magmuskeln och tarmpaketet ligger där. Notera även effekten av perspektivet.

Trött
2011-09-09, 11:06
Var försiktig!

Jag tycker precis som du att de där tjejerna är snygga. Jag anser dock att mitt ideal är skevt därför att om man ser ut sådär så är BMI:t antagligen under 18.5...

Jag vill också se ut sådär men jag resonerar såhär att om man väger sådär lite så kommer det vara väldigt svårt att uppehålla den vikten, jag tror att din kropp hela tiden kommer att göra sitt bästa för att få dig att gå upp lite i vikt. Alltså så kommer du hela tiden att få kämpa. Du kommer aldrig "att gå i mål" med din viktminskning, utan det kommer bara att fortsätta.

Dessutom, jag tror att du skulle sänka din förbränning väldigt mycket om du skulle banta ner dig så pass mycket.

Man kan nog säga att jag är lite i din sits, men jag personligen väljer att inte vara fullt så smal och istället ha en frisk förbränning och kropp. Jag tycker att det är en bra kompromiss.

Hreidmar
2011-09-09, 11:08
Det där är väl för farao ingen putmage. Ser du var revbensbågen och höftkammarna är i förhållande till magen? Det som händer på bilden är att hela magen sjunker inåt/nedåt mot marken, och då bildas gropar under revbensbågen och innanför höftkammarna, eftersom det är "tommare" där, medan mitten av magen ser ut att "puta" för att raka magmuskeln och tarmpaketet ligger där. Notera även effekten av perspektivet.
+1

Man blir lite rädd ibland hur en del definierar

King Grub
2011-09-09, 11:35

Det är bra om man har grundläggande kunskaper om människokroppens anatomi och fysiologi, så man vet vad det är man ser.

emcalu
2011-09-09, 16:03
en till

sådär ser du ut om du är smal och NOLL muskelmassa vid magen. dvs, smalfet.