Visa fullständig version : Jag är en svensson tråden. (dagen idiotpoll)
Låt oss mäta hur mycke vuxensvenne du är med denna enka tv-poll.
(obs detta är inte samma som vuxenpoäng).
Ju mer poäng ju tråkigare är du.
filmjölk
2011-09-01, 12:54
Skön poll :)
han är admin så han kan lägga till pollen ett halvår efter om han vill:D
StarkaUlf
2011-09-01, 12:54
Då borde man vara en rolig jävel :)
shut teh face
2011-09-01, 12:55
3 poäng
Vem vet mest, och Antikrundan (sv och en)
Good stuff!
Alternativet inget av dem eftersöks :)
3 poäng
Vem vet mest, och Antikrundan (sv och en)
Good stuff!
Samma här. :)
Ett enda program av alternativen: Vem vet mest.
Nitrometan
2011-09-01, 13:01
Alternativet inget av dem eftersöks :)
inget!
Då klickar ni inte i nån av dem. Enkelt va?
Jag hade två rätt. :|
Kulturnyheterna och Allsång på Skansen
Ingen av dom, jag saknar alternativet albatross!
Inte ett enda. Kom igen nu Pirre, bättre kan du!
Äger ingen TV :D
Brukar sitta och titta in i ölkylen i stället
Nitrometan
2011-09-01, 13:03
(dagen idiotpoll)
Vänta lite nu... Brukar inte Pirre komma med sina pollar på fredagar?
Fick 0 poäng, jag måste vara skitball :(
Doctor Snuggles
2011-09-01, 13:08
Jag fick följande error:
"Du valde inget alternativ att rösta på. Klicka bakåt och återvänd till omröstningen och välj ett alternativ innan du röstar."
Sommar med Ernst kollar väl svenssons på eller är det bara vi bosnier?
På spåret. Och helst utan Kristian Luuk.
Då klickar ni inte i nån av dem. Enkelt va?
Jag hade två rätt. :|
Kulturnyheterna och Allsång på Skansen
Jag trodde mer om dig Nitro.... nu är min helg förstörd.
Nitrometan
2011-09-01, 13:13
Jag trodde mer om dig Nitro.... nu är min helg förstörd.
Vassego!
Sambon i ena handen, vinflaskan i den andra och Allsången... :thumbup:
Var är robinson?
Och allt med filip&fredrik?
Uppdrag granskning och 2x antikrundan ger mig 3 inte så stolta (?) poäng.
1 poäng, kollar på "Uppdrag granskning" om ämnet intresserar mig.
(dagen idiotpoll)
Vänta lite nu... Brukar inte Pirre komma med sina pollar på fredagar?
Jag är idiot alla dagar :D
Carolinew
2011-09-01, 13:57
Inte ett enda.
Nitrometan
2011-09-01, 14:01
Jag är idiot alla dagar :D
:thumbup:
Jag blev så förvirrad att jag var tvungen att gå in på http://isitfriday.org/ och kolla. Hade jag missat en dag lixom?
Vem vet mest. Brukar vara bättre än det mesta som kommer på TV samtidigt, lite allmänbildning sådär.
bertbert
2011-09-01, 14:32
jag fick följande error:
"du valde inget alternativ att rösta på. Klicka bakåt och återvänd till omröstningen och välj ett alternativ innan du röstar."
+1
MojjMojj
2011-09-01, 14:43
0 poäng. Tv är för gubb-svenssons över huvud taget. Intörnet has all!
vattenbuffel
2011-09-01, 14:43
Den engelska antikrundan är så jävla bra!!111
vicarious
2011-09-01, 14:44
Har ingen TV :(
0 poäng:(
Wait..That's good:D
sweetkarolina
2011-09-01, 14:52
äger ingen tv :d
brukar sitta och titta in i ölkylen i stället
+1!
Sundqvist
2011-09-01, 15:21
0p :D
0p
Har dock betat av alla avsnitt av Kobra och Vad är en människa på svt play.
SiSenior
2011-09-01, 15:24
1p. Vem vet mest*cupid*
5p, fast det kollar jag bara på om det skulle råka gå på tv just när jag kollar :P
Var falls är MTV?!
Nämnvärt upprörd här, den smeker ju.
Herr Oberst
2011-09-01, 15:39
Fick blue screen när jag öppnade tråden. Osäker på om det hade med dom dåliga alternativen att göra eller om det bara är så att min burk börjar bli trött
Känner mig diskriminerad är svensson ut i fingerspetsarna, men hade inte ett enda alternativ att kryssa i så jag fick inte vara med i omröstningen...
skandal
Kollar inte på något av det där. Sen kväll med Luuk var bra när det begav sig (90-talister go "vadå för nåt???").
Ristretto
2011-09-01, 17:01
Inget av alternativen... :(
Agda 83 heter jag och jag kollar på antikrundorna om de är där när jag för en gångs skull vill se tv (de brukar alltid lura där ngnstans! Precis som naturprogram), ibland kulturnyheterna och Uppdrag granskning om det är ett tema som intresserar mig..
:em:
Jag är en riktig Svensson i dubbel bemärkelse men jag ser inte på tv mer än undantagsvis.
5 poäng, men sen är jag ju gift och har barn med...
Tigerkotten
2011-09-01, 19:09
"Du valde inget alternativ att rösta på. Klicka bakåt och återvänd till omröstningen och välj ett alternativ innan du röstar."
Antikrundorna är bäst på tv. Seriöst.
0 poäng! Känner mig dock som en riktig svennebanan! :D
alternativet inget av dem eftersöks :)
+1
Arne Persson
2011-09-01, 20:55
Platsar inte Morden i Midsommer här?:)
Det råkar man ju titta på...
Antikrundan gillar jag skarpt. De andra alternativen har jag antingen inte sett, eller sett och kräkts av.
0 poäng, Svennefucked.. :(
Jag tittar inte på TV längre, hur ovanligt är det?
Nordenator
2011-09-01, 22:52
Nada. 1:an, 2:an och 4:an är de kanalerna som finns här i basutbudet, men de senaste två åren är det enda jag sett valvakan. Jag pallar inte riktigt det där med att hålla tider för underhållning heller. Jag har försökt se någon serie för några år sedan, men då man missat de tre första avsnitten kan man nog konstatera att det är lönlöst.
stahlberg
2011-09-03, 23:33
Jag är (inte oväntat) enligt er åsikt den tråkigaste här. Det är tur för mig att det inte är också min egen åsikt.
För tillfället har jag ganska bråttom. Min enda fritid är ca kl 21-22/23 finsk tid + sovtid + (fr.om nu på hösten) nästan lediga lördagar och söndagar varannan vecka). Förr tittade jag inte alls på TV, trots att jag hade lika lite fritid då. Men numera känns det oerhört skönt att bara sätta sig ner framför TV:n 1-2 timmar och titta på något program som inte kräver tänkande överhuvudtaget. (Vem vet mest, som kommer på Barnkanalen kl 22 finsk tid varje vardag, och som jag gärna tittar på, bl.a för att jag tycker programledaren är eminent,för att jag kan de ganska många frågorna om finska/Finland och för att jag sitter inne med en del onödiga kunskapsfragment från skoltiden, är också ett sådant program).
Om jag bara får möjlighet tittar jag gärna på hela sex av dessa program, även om det tyvärr inte sker helt regelbundet. Dessutom sjunger jag med i både Allsång på Skansen och Lotta på Liseberg, vilket torde rendera 2 tilläggspoäng. Sannolikt skulle jag titta på flera av programmen om jag bara skulle sett dem en gång. Sannolikt skulle jag tycka att Kristian Luuk är bra, bara jag skulle veta vem han är. Tyvärr kan jag inte vänta mig tilläggspoäng för det.
Jag har någon gång sett Antikrundan, så jag tar poäng för den också, fastän jag tycker den är tråkig. Då kommer jag upp till 7+2 = 9 poäng. Idag råkade jag också se en del av ett program om svensk historia, som handlade om Vasa-ätten och därmed berörde en av mina svenska favoritkungar, galningen (den paranoide) Erik XIV, som gifte sig med Karin Månsdotter, och som är ett numera dött bevis på en av mina käpphästar, att monarki är vansinne.
Detta gör mig till den överlägset tråkigaste av dem som svarat. Och tänk - det tycker jag inte är det minsta tråkigt.
Åldern har dock en viss andel i tråkigheten, tror jag. Ännu i slutet av 1990-talet tittade jag inte på TV överhuvudtaget. Trots att jag var i farten nästan dygnet runt blev jag aldrig trött. När jag ville ha avkoppling gick jag på krog. Jag var lika tråkig då som nu (fastän det inte skulle ha märkts i ett TV-test), men jag var ändå populär på krogen (eftersom mitt bord var fullt med drinkar från det jag kom in till det jag gick ut, så var det många som ville ta för sig, vilket bidrog till min popularitet).
I år har jag gått på summa en fest. Det var på en av mina arbetsplatser. Jag jobbar ju hemma numera, så jag kände bara en enda person : min förman, det är han som ordnar löneförhöjning till mig när jag säger att jag behöver det (vilket är ganska ofta, var tredje månad ungefär), en mycket trevlig prick. Och så drack jag årets första cider till maten, eftersom jag inte såg att det serverades Vichy.
Men att sitta och titta på något hjärnfritt program i TV, det gör jag numera gärna!
isterbuk
2011-09-04, 08:32
Bingolotto spelar jag ibland, skön söndagssyssla.
Vem vet mest ser jag när det inte finns något annat, man kan ju alltid lära sig något roligt.
På spåret med Kristian Luuk är givet om man sitter hemma en fredagskväll!
Så ska det låta det funkar, inte mer, det var bättre förr!
Nyhetsmorgon på TV4 ser jag lite av varje morgon, mest för att få se nyheterna en sväng innan jobbet.
På spåret är väl det programmet jag mer än gärna ser till att vara hemma i tid till om jag inte ska göra något speciellt en fredagkväll de övriga programmen är mer att man ser när man trillar över det i zappandet, bingolotto spelar jag när tillfälle ges.
stahlberg
2011-09-04, 10:12
Då när jag såg programmet På spåret leddes det av någon som (om jag minns rätt) hette Oldsberg, eller något liknande. Jag tror inte På spåret med Luuk som programledare kommer i mina kanaler överhuvudtaget. Eller kommer det kanske för tidigt på kvällen.
Eftersom jag tittar så mycket på TV numera har jag tänkt ta steget fullt ut och börja jobba som programledare. Detta jobb skulle kanske dessutom, åtminstone via sidoinkomster pga att man är så populär, kunna ge en så stor lön att man slapp extraknäcka hela tiden (i motsats till vad som är fallet med andra statliga och kommunala jobb).
Lite off-topic så kommer jag med tanke på statliga jobb att tänka på den s.k kungssysslan. Ska den inte bli lediganslagen nu när kungen sprungit på porrklubb för skattebetalarnas pengar stup i kvarten. Denna syssla skulle nämligen passa mig ypperligt, för numera är jag så lat att jag knappast ids göra någon nytta överhuvudtaget. Jag kunde installera en TV framör tronen och sitta där dagarna i ända istället!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.