handdator

Visa fullständig version : Ej nöjd med min kropp

Sofia1
2011-08-30, 15:31
Hejsan!
Mitt namn är Sofia och jag är 16 år jag är inte nöjd med min kropp och skulle behöva lite hjälp med att få den som jag vill. Just nu väger jag 70 kg och jag är 174 cm lång. Jag har spelat fotboll sen jag var 7 men har slutat så nu spelar jag bara innebandy. Jag skulle gärna vilja få smalare/snyggare ben, mindre rumpa och magmuskler hade inte sutit fel;) Jag vet inte vad det är för mått ni vill ha men här är lite:
lår: 59 cm
vader: 38 cm
rumpa: 99 cm
höfter: 90 cm
midja: 73
Säg bara vad jag ska äta och träna för att bli nöjd!
Tack i förhand.

hidden
2011-08-30, 15:33
Styrketräning + konditionsträning och ät mycket protein så som keso, kött och fisk etc.

Mental
2011-08-30, 15:34
Haha, hej och välkommen. Börja med att läsa runt lite, vill du gå ned i vikt så läs defftråden i dietforumet. Träningstips och upplägg finns i respektive forum det med.

Din fråga är mycket generell, och ställd i allmäntdelen av forumet, det kommer antagligen tramsas en del i din tråd pga det.

Kaerra
2011-08-30, 15:34
Hejsan!
Mitt namn är Sofia och jag är 16 år jag är inte nöjd med min kropp och skulle behöva lite hjälp med att få den som jag vill. Just nu väger jag 70 kg och jag är 174 cm lång. Jag har spelat fotboll sen jag var 7 men har slutat så nu spelar jag bara innebandy. Jag skulle gärna vilja få smalare/snyggare ben, mindre rumpa och magmuskler hade inte sutit fel;) Jag vet inte vad det är för mått ni vill ha men här är lite:
lår: 59 cm
vader: 38 cm
rumpa: 99 cm
höfter: 90 cm
midja: 73
Säg bara vad jag ska äta och träna för att bli nöjd!
Tack i förhand.

Du är alltså ute efter att få allting serverad på silverfat?

Läs deffguiden

hahavaffan
2011-08-30, 15:35
Ät helt normalt med en bra balans, och kombinera styrketräning med pass som t.ex. cross training och body pump. Håll utkik efter tjejerna som går på de passen på gymmen om du inte tror mig ;)

Exdiaq
2011-08-30, 15:41
1. Vad vill jag åstakomma specifikt?
2. Vad behövs göras för att nå målen?
3. Vill/kan jag lägga ner tiden/viljan som behövs för att nå dit?

Specifika målsättningar i månads/års-perspektiv, kontinuitet, mycket hårt arbete och enormt god självkännedom är formeln för framgång.

Ett specifikt tips från coachen; läs allt som kommer ut från EliteFTS.com, den mentala träningen jag fått därigenom är guld värd.

Sofia1
2011-08-30, 16:13
okej, tack!

Snobbe
2011-08-30, 16:28
okej, tack!

Läs deffguiden, kunskap du kommer ha med dig hela livet.

Rickard
2011-08-30, 16:57
Varför hålla på och tipsa om den förbannade deffguiden?
Varför tipsa om att införa ett så neurotiskt beteende som att hålla på och mäta och räkna på allt man äter? Är det inte bättre att tipsa om att till en början i alla fall försöka lära sig att äta på ett sätt som tillåter en att underhålla kroppen som önskas genom att äta efter sitt sunda förnuft?

Som enkla saker som att skär ner ordentligt på saker som innehåller socker. Ät mer kött, grönsaker och rotfrukter, grönsaker inte frukt, ta det lite lugnt med bröd, pasta och annan färdigtuggad mat.

Sedan på det styrketräning några gånger per vecka och se till att få in lite mer rörelse i vardagen.

hertzman
2011-08-30, 17:15
Varför tipsa om att införa ett så neurotiskt beteende som att hålla på och mäta och räkna på allt man äter? Är det inte bättre att tipsa om att till en början i alla fall försöka lära sig att äta på ett sätt som tillåter en att underhålla kroppen som önskas genom att äta efter sitt sunda förnuft?

Som enkla saker som att skär ner ordentligt på saker som innehåller socker. Ät mer kött, grönsaker och rotfrukter, grönsaker inte frukt, ta det lite lugnt med bröd, pasta och annan färdigtuggad mat.

Sedan på det styrketräning några gånger per vecka och se till att få in lite mer rörelse i vardagen.

Väl talat Rickard.

willtjam
2011-08-30, 17:21

Jag brukar rekommendera deffguiden vid nästan alla viktrelaterade frågor av den anledningen att jag tycker det är mer än bara en viktminskningsguide. Det står otroligt mycket bra allmän info där om hur kroppen fungerar, vad kalorier är, vad olika makronutirenter gör, lite om motion etc. Det är information som folk borde veta och kommer bära med sig resten av livet, oavsett om dom har ett neurotiskt beteende eller ej.

vicarious
2011-08-30, 17:56

Tummen upp på detta.

Pansartax
2011-08-30, 18:18
Gå några extra varv runt huset och skippa en macka till frukost.