Visa fullständig version : Snacka sig till (Avbryta ett 1 års Autogiro) på Gym?
Tjenare!
Dem har öppnat ett nytt kampsportscenter i halmstad, Med Kampsporter, Gym och allt.
runt 300:- / månaden för gym/1 kampsport.
Iaf, jag är bunden till friskis minst 6 månader till, (tog 1 år) Har väldigt bra kontakt med personalen..
Finns det på något sätt, men hade kunnat bryta detta autogiro (om man drar någon fuling, att jag ska operera mig och kommer ej kunna träna) eller säga något annat? Som hade kunnat få dem att avsluta autogirot, eller är det kört?
mvh!
Om det dras pengar från dig automatiskt är det ju bara o avbryta autogirot :p
vet ej juridiskt hur det är, dom kommer antagligen inte acceptera det liksom
Men jag är bunden på 1 år
Personalen äger inte kedjan. :) Känner du killen som äger Friskis&Svettis så går det nog bra!
Precis du har ju betalat för ett år på samma sätt som ett årskort som löses kontant, du har bara förmånen att få dela upp det på 12 avbetalningar.
Om du köpt kortet kontant och skulle opererats efter halva tiden, hade du fått halva kortkostnaden tillbaka då? Jag tror inte det. Men du kan ju alltid fråga. Någon juridisk rätt har du dock inte.
Sälj eller överlåta kortet om du inte få avbryta?
Personalen äger inte kedjan. :) Känner du killen som äger Friskis&Svettis så går det nog bra!
Det är en förening.
Hamsterkakan
2011-08-30, 19:34
Kan säga att i en förening som FS så kommer du inte kunna snacka dig till att ett AGavtal bryts. I en privatägd organisation så hade det fungerat, men i FS kan du glömma. Jag jobbar på gym.
Om du köpt kortet kontant och skulle opererats efter halva tiden, hade du fått halva kortkostnaden tillbaka då? Jag tror inte det.
Vi brukade låsa kortet alt förlänga det i sådana situationer men det står nog avtalet hur det aktuella gymmet gör.
forslund
2011-08-30, 19:41
F&S kan frysa kort om man verkligen ska in för operation eller är skadad/sjuk så att man inte kan träna en längre period, men då krävs sjukintyg från läkare.
KaptenKnäsvag
2011-08-30, 19:47
Giriga jävla företag.
Nitrometan
2011-08-30, 20:00
Det är en förening.
Giriga jävla företag.
Men nu är Friskis & Svettis en förening.
1. Fråga snällt
2. Sälj kortet
3. Ta bort autogiromedgivandet och hoppas att dom inte orkar bry sig
Att det skulle ha med girighet att göra är ju bara löjligt, klart de inte bör gå med på att bryta ett 1årsavtal utan god anledning. Priserna brukar ju trots allt vara lägre för dessa längre bindningstider för att de då har en garanterad inbetalning under en längre tid.
Som Pepz skrev. Sälj det, många F&S-föreningar tillåter att du säljer ditt träningskort.
sälj eller överlåta kortet om du inte få avbryta?
som pepz skrev. Sälj det, många f&s-föreningar tillåter att du säljer ditt träningskort.
+1
martikainen
2011-08-31, 09:28
Ryktet säger att man kan avbryta autogirobetalningar och oftast så orkar inte företaget/föreningen driva det vidare.
Ryktet säger att man kan avbryta autogirobetalningar och oftast så orkar inte företaget/föreningen driva det vidare.
Troligtvis kommer företaget skicka hem en pappersfaktura (med eventuell påminnelseavgift) när betalningen inte kommit in i systemet. Om de nu sköter sin ekonomi någorlunda vettigt.
eller har du lite heder i kroppen ta smällen, du tecknade ju avtalet och kör dubblakort... tills avtals tiden går ut, eller vänta...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.