Visa fullständig version : Bör jag äta något mer idag?
KalleTeodor
2011-08-27, 22:44
Idag har det varit en riktig skitdag, jag har inte gjort ett skvatt och ätit pissigt.
frukost 2 kokta ägg. gröt och 3dl mjölk
lunch pasta och 7 falukorvskivor 2.5dl mjölk
Middag kebabpizza med pommes 2 burkar me såser
kvällsmål ca 70g dillchips
brukar aldrig käka såhär dåligt men kommer mina gymresultat lida för jag ätit så här dåligt idag? Bör jag gå ner och koka 4 ägg eller något även fast jag bara vill gå och lägga mig nu?
Viktor_Balck
2011-08-27, 22:47
Kom igen nu, klart dina resultat inte kommer lida av att du käkar så en dag, sen om du inte dietar är det knappast hela världen.
Är du hungrig? Ät dina ägg isåfall annars kan du skita i dom (blir iofs äckligt med skit i äggen lol).
Jippyboy
2011-08-27, 22:51
Totalt onödig optinojja. Om man ligger på ett riktigt rejält KCAL+ efter en riktigt cheatday på en bröllopmiddag eller liknande etc så är det inte så att flera års dedikation försvinner om man inte käkar kycklingfilé och kesella med fun-light när man kommer hem på kvällen.
KalleTeodor
2011-08-27, 22:59
jag är inte ute efter ett sexpack vill upp i vikt och muskler men känns som jag fått i mig för lite protein samtidigt är jag mätt och har tjockat i mig båda en fet kebabpizza och lite chips..
Du tjänar knappast något mer än fett på att äta mer protein om du redan tjockat dig med både pizza och chips. Gå lägg dig nu och kör ett mega-pass imorn ;)
Jippyboy
2011-08-27, 23:01
Fortfarande total onödig optinojja. Äter du 4 ägg eller tar 30 gram proteinpulver etc kommer det knappast att påverka din långsiktiga utveckling något. De 30 grammen kommer du inte märka att du missade när du står framför spegeln om tio år än mindre lär de göra den minsta nytta då ditt kaloribehov för dagen ser ganska fyllt ut.
KalleTeodor
2011-08-27, 23:04
dåså, hehe blir sängen och lite böj imorn istället :)
Jippyboy
2011-08-27, 23:08
Ja, sluta nojja förfan! ;)
Optinojja is over 9000?
Det är en dag och det är väl ändå inte speciellt låga nivåer protein ändå, eller kcal för den delen, men det kan tom. vara bra om du vill upp i vikt :).
Ristretto
2011-08-27, 23:25
Optinojja is over 9000?
No, but it goes to 11.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.