handdator

Visa fullständig version : Uppmaning till alla ungdomar

LillaGubben
2011-08-27, 16:46
Hej !

Hmm blev nog fel forum del kanske

Tänkte ta upp en sak som stör mig i tränings världen. Optinojja och kaloriräknande + macronutrienter hit och dit, lägg av med det finns kanske en tid för sådant också den dagen ni ska stå inoljade på scen med en banan hammock men om ni inte ska det varför falla in i ett sjukligt matbeteende. Så har ett tipps till er och det ges inte av nån jävla biff eller ådrig snubbe utan av mig relativt normal men med ett intresse att alltid bli bättre utan att kompromissa bort mitt liv.

1) proteiner först, här kan ni räkna om ni vill minst 2ggr kroppsvikt gärna mer.
2) käka sallad och frukt
3) resten kolhydrater

Detta är inte mina idéer alls men dem är logiska och man behöver inte räkna ihjäl sig och man kan rent av komma i form.

4) glöm inte bort cardio minst 3 ggr i veckan och låt det var kul, gå en runda med polarn eller flickvännen eller vad som.

5) träna 3ggr i veckan och kör hårt då har ni tid med läxorna också eller vad det kan vara

6) respektera era medmänniskor, gå med huvudet höggt.

7) glöm inte bort vänner o familj.

8) sluta snacka proteinpulver, bcca och nyaste rönen i body, vad tusan bidrar det till ert liv, ni tränar ju redan å äter bra.

9) skaffa en hobby, träning är ingen hobby det är en del av livet och bara en liten.

10) le lite mer det blir coolare då

Så är detta nu den allmänna sanningen, nix men jag tror många skulle må lite bättre om vissa punkter uppfylldes, men vem fan e jag, bara en uppmaning till unga att chilla finns en tid för allt å kanske ni nån gång ska tävla, ja dåså varsegod att köra fullt ös då gäller kanske andra regler men till dess läs å lär ;)

Mvh/lg

stridis
2011-08-27, 16:53
1) proteiner först, här kan ni räkna om ni vill minst 2ggr kroppsvikt gärna mer.
2) käka sallad och frukt
3) resten kolhydrater
Mvh/lg

Var kommer fettet in i bilden?*rolleyes*

LillaGubben
2011-08-27, 16:57
Från proteiner. Var bara grundmall. Kunde skrivit kött, banan, ärtor, pasta.

Är kass på att förmedla mig men gör så gott jag kan.

Gnawk
2011-08-27, 16:58
Tack för tipsen!

McLR
2011-08-27, 17:01
Varför ska man inte träna mer?

IronBug
2011-08-27, 17:02
LillaGubben: Du har många bra poänger, men samtidigt många fel. Du är mänsklig.

stevebc
2011-08-27, 17:04
Trevligt raljerande!

Vad är bananhammock?

whalle
2011-08-27, 17:07
9) skaffa en hobby, träning är ingen hobby det är en del av livet och bara en liten.

Håller inte riktigt med, träning kan visst vara en hobby och jag tycker det är väldigt viktigt att träningen är rolig.

Och vissa tycker faktiskt det är roligt att vara väldigt seriösa och räkna ditten och datten. Även om det bara ger 1% extra för 100% mer jobb så gör man det mest för att det är kul.

Och så klarar man sig jättebra utan frukt och grönsaker.

Vunnis
2011-08-27, 17:09
Vad är bananhammock?

En penisgunga!

LillaGubben
2011-08-27, 17:09
Japp helt sant är inte allvetande var mest en uppmaning till folk, sett en å annan både i mitt yrke å övrigt fastna i en ond cirkel med träning å kost och en massa annat å plötsligt försvinner en helhetsbalans i livet.

Men självklart ska man bli bäst så gäller annat, men vägen innan man är bäst är lång så man har tid.

Anser 3 ggr i veckan är optimalt för övriga livet. Men inte bättre eller sämmre för muskelbygge än annat.

Anders The Peak
2011-08-27, 17:10
Trevligt raljerande!

Vad är bananhammock?

Han pratar bara om sig själv i ett öppet speglande av det innersta i lillagubben.

LillaGubben
2011-08-27, 17:16
Håller inte riktigt med, träning kan visst vara en hobby och jag tycker det är väldigt viktigt att träningen är rolig.

Och vissa tycker faktiskt det är roligt att vara väldigt seriösa och räkna ditten och datten. Även om det bara ger 1% extra för 100% mer jobb så gör man det mest för att det är kul.

Och så klarar man sig jättebra utan frukt och grönsaker.

Klart det är bra om träning är skojj är en förutsättning till och med kanske.
Men att se det som hobby känns fel för mig men det gäller ju mig som sagt.

Att räkna hit å dit kan lätt gå från roligt till ångest... Detsamma kan gälla träning om avsaknad av annat finns tror jag.

Håller inte med dig om frukt å grönt dock, men säger heller inte att jag har rätt :)

Springer
2011-08-27, 17:20
Gôtt att se att vid 40+-are inte är tillägnade denna tråden. ;) För det vet man ju, en karl i 40-årkris kan bli liiite väl fokuserad. :D

LillaGubben
2011-08-27, 17:23
Gôtt att se att vid 40+-are inte är tillägnade denna tråden. ;) För det vet man ju, en karl i 40-årkris kan bli liiite väl fokuserad. :D

Ska skriva en om oss också !!!! Då ska jag ta upp tävling på pensionens höst men med samma grundmall håll ögonen öppna.

J.V
2011-08-27, 17:26
Herregud.

Jokester
2011-08-27, 17:35
:laugh:

LillaGubben
2011-08-27, 17:49
Han pratar bara om sig själv i ett öppet speglande av det innersta i lillagubben.

Haha aj den där var klockren !

LillaGubben
2011-08-27, 17:50
Herregud.

Lillagubben bara lillagubben !

StumpeLiten
2011-08-27, 18:02
LG, jag tror jag köper det du skriver men vi måste dock inse att det antagligen är får att vi är lika små båda två.

anton2000
2011-08-27, 18:09
sett en å annan både i mitt yrke å övrigt fastna i en ond cirkel med träning å kost och en massa annat å plötsligt försvinner en helhetsbalans i livet.
.

Låter hemskt. Tänk om man skulle fastnat för styrketräning i ung ålder. Ne det är nog bättre att ungarna ägnar sig åt att äta panpizza, dricka cola och spela CS dagarna i ända så det blir lite hyfs på ungarna! :whipped:

LillaGubben
2011-08-27, 18:11
Låter hemskt. Tänk om man skulle fastnat för styrketräning i ung ålder. Ne det är nog bättre att ungarna ägnar sig åt att äta panpizza, dricka cola och spela CS dagarna i ända så det blir lite hyfs på ungarna! :whipped:

Det jag menade är då det blir ångest betonat man står å spänner sig vid spegeln å ser bara hur liten man är och mår kasst.

Träning är självklart bra och har aldrig påstått annat trodde det var självklart

IronBug
2011-08-27, 18:12
Jag håller med LG om optinojjan. Den klarar ungdomar, och övriga, sig utan.

LillaGubben
2011-08-27, 18:18
Överdrifter är inte bra och tvångssyndrom ligger jävligt nära såväl gamla som unga.

Är 6 pass i veckan där man har minutiös koll på allt man kan inte ta en bärs eller kan inte lyfta på jobbet för då fan blir man katabol samma om man inte stiger upp på natten å drar en protte drink så inte musklerna ska försvinna eller 3 veckor ledigt då blir man pinne minsann. Pratade om extremer inte alla hamnar där förstås, tror ni missar poängen skriver inte att man ska göra precis som jag säger försöker bara få distans på träning och det för att jag tycker det kan behövas. Precis som med allt deffande folk pysslar med. Å jag e så fet man ser inte bastus radialis nu (hmmm vet inte om det finns).

Men som sagt det är mina tankar, inte menat att någon ska ta illa upp eller följa nått jag skriver bara en uppmaning att tänka till

anton2000
2011-08-27, 18:22
Överdrifter är inte bra och tvångssyndrom ligger jävligt nära såväl gamla som unga.

Är 6 pass i veckan där man har minutiös koll på allt man kan inte ta en bärs eller kan inte lyfta på jobbet för då fan blir man katabol samma om man inte stiger upp på natten å drar en protte drink så inte musklerna ska försvinna eller 3 veckor ledigt då blir man pinne minsann. Pratade om extremer inte alla hamnar där förstås, tror ni missar poängen skriver inte att man ska göra precis som jag säger försöker bara få distans på träning och det för att jag tycker det kan behövas. Precis som med allt deffande folk pysslar med. Å jag e så fet man ser inte bastus radialis nu (hmmm vet inte om det finns).

Men som sagt det är mina tankar, inte menat att någon ska ta illa upp eller följa nått jag skriver bara en uppmaning att tänka till

Jo men så är det ju med allt. Det är inte bra att vara alkolist heller. Eller att väga 400kg och vara beroende av tårtor. Allting blir ju skadligt i stora mängder såklart.

LillaGubben
2011-08-27, 18:27
Jo men så är det ju med allt. Det är inte bra att vara alkolist heller. Eller att väga 400kg och vara beroende av tårtor. Allting blir ju skadligt i stora mängder såklart.

Precis det jag ville komma fram till. Träningsnojja om jag kallar det så blir kännsligy för att det i grunden är bra tillskillnad från droger.

Men självklart är det bra med träning.

Se det finns en litengubbe i dig med ;)

stevebc
2011-08-27, 18:36
En penisgunga!

Han pratar bara om sig själv i ett öppet speglande av det innersta i lillagubben.Jag fattar ingenting! :)

LillaGubben
2011-08-27, 18:41
Jag fattar ingenting! :)

Poseringskallingar som framhäver paket på en bananhammock liknande sätt !!!

Ristretto
2011-08-27, 18:45
Vet man inte vad en bananhammock är så har man inte tittat nog mycket på Vänner.
txmd5trrv6c

vicarious
2011-08-27, 18:47
Vet man inte vad en bananhammock är så har man inte tittat nog mycket på Vänner.
txmd5trrv6c

Eller Scrubs :)

gH4Q7wbdCpY

Ristretto
2011-08-27, 18:48

.gH4Q7wbdCpY

Haha, den scenen hade jag glömt.:D

stevebc
2011-08-27, 18:55
txmd5trrv6c

gH4Q7wbdCpYUsch nej. Men nu vet jag!

Robbmeister
2011-08-27, 19:28
Nja liten del av livet vet jag inte , men det är väl vad man gör det till :)

Bjern
2011-08-27, 19:49
Jaha.

stridis
2011-08-27, 19:51
Man bör ja ha mer än en hobby, kanske bara en som får ta lite mer av ens tid dock.

Eddie Vedder
2011-08-27, 19:55
Jag saknade "Skippa inte skolmaten!" annars var det okej. :)

Jippyboy
2011-08-27, 22:57
Jag kan väl hålla med på några punkter men att bara äta protein, grönsaker och sallad? Jag skulle kalla en kost på isberg, banan och kycklingfilé för en riktigt kass kosthållning. Sedan tycker jag inte det är det minsta negativt med träning så länge det inte blir ett sjukligt tvång eller en ätströning på något sätt.

LillaGubben
2011-08-28, 08:19
Jag kan väl hålla med på några punkter men att bara äta protein, grönsaker och sallad? Jag skulle kalla en kost på isberg, banan och kycklingfilé för en riktigt kass kosthållning. Sedan tycker jag inte det är det minsta negativt med träning så länge det inte blir ett sjukligt tvång eller en ätströning på något sätt.

Ok lite mer utförligt då kanske. Protein för mig är även mjölk, kolhydrater sötpotatis, ris, pasta. Menade inte att man bara ska köra protein rent var lite dåligt skrivet av mig. Och det är ingen optimal kosthållning och om man nu vill gå upp ja då käkar man mer, men jag själv tror hårt på det upplägget därför jag rekommenderade det. Men som sagt finns säkerligen bättre. Men jag gick från 70 kg till 125 kg på 4 år på det sedan tog jag bort 10 kg på 2 månader på samma kost men mindre.

Samma med träningen, kör 3 gånger i veckan å kör intervaller efter varje pass och det har funkat.

Så alla rekommendationer utgår från mig själv så tänkte kanske någon kunde få resultat av samma.

Och träningen dominerar inte mitt liv alls vilket jag inte tror är bra...

Men som sagt, jag vet inte allt och kan säkert ha fel på mycket men var kul att bara tipsa om det som funkar för mig.

Mvh/lg

Jippyboy
2011-08-28, 08:41
Det är kul att du har hittat något som passar för dig och det är det som man trivs bäst med som är det mest optimala i slutändan vare sig du äter 1-12 gånger/dag inga eller massor kolhydrater eller är på gymet 2 eller 5 dagar/vecka. Så länge man jälv trivs med och gillar det man gör så är ju saken biff.

Sedan har vi alla olika upfattningar och ståndpunkter om saker och ting och det får vi acceptera.

LillaGubben
2011-08-28, 08:45
Det är kul att du har hittat något som passar för dig och det är det som man trivs bäst med som är det mest optimala i slutändan vare sig du äter 1-12 gånger/dag inga eller massor kolhydrater eller är på gymet 2 eller 5 dagar/vecka. Så länge man jälv trivs med och gillar det man gör så är ju saken biff.

Sedan har vi alla olika upfattningar och ståndpunkter om saker och ting och det får vi acceptera.

Det har du helt rätt i !

martikainen
2011-08-28, 09:17
Som du sa tidigare så är du inte den bästa på att forumelera dig (inte jag heller), läser man mellan raderna så är det du vill ha sagt väldigt bra! Ungdomar (skolungdomar) behöver inte bry sig om näringstiming, makronutrienter eller att köra 5split med 20st koncentrationscurls i omvänd kabelrotationsböj! (what?).

Fast det du säger om att träning inte är en hobby, vem är du att avgöra det? Vad jag vill ha som hobby har du absolut inget att säga till om, så länge jag inte gör något olagligt.

LillaGubben
2011-08-28, 09:27
Som du sa tidigare så är du inte den bästa på att forumelera dig (inte jag heller), läser man mellan raderna så är det du vill ha sagt väldigt bra! Ungdomar (skolungdomar) behöver inte bry sig om näringstiming, makronutrienter eller att köra 5split med 20st koncentrationscurls i omvänd kabelrotationsböj! (what?).

Fast det du säger om att träning inte är en hobby, vem är du att avgöra det? Vad jag vill ha som hobby har du absolut inget att säga till om, så länge jag inte gör något olagligt.

Haha ja det med hobby kanske var lite arsligt sagt av mig :). Borde ha skrivit ha mer en 1 hobby istället, men va fan kan vara lite små fascist ibland./

Men kontentan av det jag menade är precis det du skrev. Jag använde lite för mycket ord bara...

Jokester
2011-08-28, 09:29
Jag håller med Martikainen angående hobby. Jag förstår att du menar att man inte ska börja noja över träningen men jag tror att det ska gå väldigt långt tills för mycket träning faktiskt blir ett problem. Alla tränar vi av olika anledningar och för många räcker inte 3 gånger i veckan för att uppnå diverse mål man har med träningen.

Beelz
2011-09-01, 08:41
Haha kul gubbe... Alla personer som tränar och räknar makros/kalorier blir inte helt maniska, likaså alla blir inge alkolister, drogberoende eller fastnar i något annant beroende. Det beror helt på psyket