handdator

Visa fullständig version : Deff inför Body Open!

Lavesson
2011-08-25, 19:08
Har äntligen bestämt mig för att ställa upp i Body Open detta året, och vill helt enkelt deffa bort en del fett för att förhoppningsvis hamna högre upp i resultatlistan. Har aldrig tidigare genomgått en deff. Vill ha all hjälp jag kan få!

Lägga om träningsschemat?
Morgonpromenader?
Högreps/lågreps?
Fettförbrännare?

Tänkte börja deffen den 5 september...

Oerhört tacksam för svar! :)

Degpekka
2011-08-26, 05:13
Kcal-intaget borde du ju ha med i din lista, det är ju prio 1. Sen om du löser underskottet med hjälp av att träna väldigt mycket eller om du löser det genom att äta mindre är ju upp till dig.

Mitt råd är att träna på det vis som du bygger bäst på, även under diet.

Om det var längesen du la om träningsschemat så varför inte? Eller varför skulle du ha något behov av att göra det?

Morgonpromenader är långt ifrån ett måste.

Om du aldrig deffat tidigare så skit i fettförbrännare, det behövs inte.

Keep it simple, ju enklare dieten är(alltså inte en massa hokus pokus och exakt 55min promenad varje morgon eller supercardio varannan dag) detso lättare kommer det bli att hålla den.

Degpekka
2011-08-26, 05:18
Glömde skriva, läs grubs deffguide som finns klistrad i denna forumdelen. :)

daloatf
2011-08-26, 05:34
Kör låg reps för återhämtningen

Xtreme-G
2011-08-26, 07:35
Så länge man har krafter att träna på som vanligt bör man nog göra det, och det borde man kunna vid en kortare hobbydeff. Annars brukar man minska på volymen och höja vikterna när man blir låg på energi.

Morgonpromenader är rätt overkill och det finns vad jag vet inget vetenskapligt som tyder på någon ökad effekt jämfört med att promenera vid en godtycklig tidpunkt på dygnet.

Fettförbrännare gör nog igen skillnad.

Lavesson
2011-08-27, 00:35
Vet inte varför jag sket i att skriva om kcal och maten ;) Men vad brukar ni käka mycket av under en diet? Utesluter ni vissa onyttigheter helt och hållet?

gQLLe
2011-08-27, 01:43
Vet inte varför jag sket i att skriva om kcal och maten ;) Men vad brukar ni käka mycket av under en diet? Utesluter ni vissa onyttigheter helt och hållet?

1% kvarg, lättkeso, kalkon 1%, bulgur, quinoa, bovete, råris, broccoli, div. grönsaker.

Lavesson
2011-08-28, 00:34
Okej tack, får inhandla det framöver :)

Doggeh
2011-08-28, 10:48
Jag personligen skulle aldrig fuska om jag skulle ha en diet för att göra en tävling. I slutändan handlar ju allt om kcal och då hjälper det ju om man inte har fuskat. Att tömma på kolhydrater och sedan ladda med "fuskmat" innan plåtningen är ju nånting du bör överväga att göra! :)

Det gQlle skrev är bra deff mat.

Lavesson
2011-08-29, 00:56
Ja precis, vi får se lite vad som händer, är ju en vecka kvar tills jag ska dra igång deffen nu :) du verkar insatt doggeh ;)