Visa fullständig version : Bröstövningar.
LunaSpice
2003-12-21, 00:34
Jag upptäckte idag när jag kolla mig i spegeln att det har hänt nåt med mina bröst. De ser "nästan" hängiga ut om man får hårddra det hela. Har det antingen med min viktuppgång att göra dvs. mer fett runt pectoralismuskulaturen (på undersidan av muskeln...mot armhålan främst) eller är det att jag är dåligt tränad i just det partiet av bröstet? Jag vill också veta om ni har några bra övningar som i synnerhet tränar nedre delen av bröstet. Jag vet att muskeln går horisontellt och att man inte direkt kan träna ENDAST en viss del av muskeln. Däremot vet jag att många kör vissa övningar för att träna vissa delar av muskeln, men jag vet dock inte vilka övningar det är som gäller. Någon som har bra förslag för att få upp volym på nedre delen av bröstet?
Väldigt tacksam för svar...puss och gonatt!
Muaytudd
2003-12-21, 00:36
de e väll ba o slänga in litta omvänd bänkpress
jag brukar köra lutande bänkpress imellanåt, alltså med huvudet lutandes neråt, tar mycket bra, mycket på mot området mot armhålan!
lycka till!
http://www.abcbodybuilding.com/exercise1.htm
Kolla denna sidan, finns många många övningar..
feldtarn
2003-12-21, 11:18
dips...
Man behöver inte köra nedåtlutande pressar. Vanliga plana pressar med hantel eller stång räcker mer än väl till för att bygga volym på den delen av bröstet.
//jörgen
Glenner_84
2003-12-21, 12:51
Jo visst räcker det med plana pressar, jag skulle nog också satsat på dips tror jag, min nederdel av pectoralis far faktiskt blivit mycket bättre sen jag började köra dips med 15kg... tar förbannat bra
Karl_alfred
2003-12-21, 13:33
Originally posted by Glenner_84
Jo visst räcker det med plana pressar, jag skulle nog också satsat på dips tror jag, min nederdel av pectoralis far faktiskt blivit mycket bättre sen jag började köra dips med 15kg... tar förbannat bra
Hur brett håller du när du kör dips för bröst? Har själv jätte problem med att få till dem för bröstet. Men för triceps går det kanon. Där håller jag så smalt det bara går så att vikten inte slår i ställningen.
Glenner_84
2003-12-21, 17:58
hmm, vad kan det vara för bredd...60-70cm kanske, sen lutar man sig framåt en bit. Hänger man desutom på vikter så tar det förbannat bra, har faktiskt fått bra delning av den övningen.
ju mer du lutar dig fram ju mer tar det på bröstet
Glenner_84
2003-12-21, 18:19
Precis, det är många som gör fel nr dom gör dips...dom vinglar å har sig å då belastar man bröstet mer. Sen klagar dom på att det inte känns i triceps :whipped:
shirunai
2003-12-21, 19:09
Armarna i ett V och luta sig frammåt tar det mer i bröst, Titta i taket och vara rak i kroppen med tricepsen nära kroppen, tar mycket bra på triceps
Jag kanske inte riktigt förstår ditt problem? Om du har oproportionerligt stora nedre bröstmuskler så att de ser "hängiga" ut så ska du väl inte träna dessa muskler mer eller? då ska du snarare köra övre bröst. Om du letar efter övningar som ska bränna bort ditt fett på bröstet så kan du glömma det, du kan inte punktförbränna fett. Kör cardio. Om du har fått hängiga bröst av nån annan anledning så låter det inte bra ;)
Hoppas det går bra
Glenner_84
2003-12-23, 18:07
springa tror jag inte gör någon speciellet snabb skillnad, du får helt enkelt träna hela bröstet och hoppas att det blir bättre, annars är det väl operation som kan tillfredsställa dina behov, good luck å god jul
LunaSpice
2003-12-31, 09:17
Nu sitter jag temporärt vid en dator...lucky me. Är väl hemma på lör eller sön.
Nåväl jag överdrev kanske lite. Hängiga är fel uttryck...det är mer muskulaturen som inte syns så väl längre och jag är nu övertygad om att det har med min viktuppgång att göra. Nu när jag inte har tränat styrka på hela jul/nyår och varit ute och gått och ätit mindre (bra under jul(?!)) så har de kommit tillbaka. Brösten alltså...så det handlade nog om fettvävnaden runt musklerna snarare än själva muskelns form.
Tack iaf...
Ta en bild.
Du är väl förresten forumdoktor på SweC? :o
LunaSpice
2004-01-01, 22:53
Originally posted by Moff
Ta en bild.
Du är väl förresten forumdoktor på SweC? :o
Bild kan bli svårt men jag ska försöka fixa. Ska testa lite nya övningar och se om jag får rätt på det.
Forumsdoktor vet jag inte men visst svarar jag så gott jag kan på deras frågor liksom de flesta gör här.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.