Logga in

Visa fullständig version : Tråden för otippade mat-tips.

Nils.R
2011-08-23, 11:05
Här tänkte jag vi kunde samla de lite mer annorlunda mat-kombinationer, tillagningssätt etc du har kommit på och vill dela med dig av.
Jag slänger upp 2 exempel, kanske inte så jätteovanliga men alla kanske inte har tänkt på det.

1. Kyckling i ärtsoppa, bara att tärna upp lite färdiglagad kyckling och ha i soppan, låt det koka en stund så kycklingen blir lite mjukare.

2. Smaksatt färskost som smaksättare i mat, t.ex är philadelphia vitlök/örter jättegod till köttfärssås och spaghetti.

Nu var dessa tipsen kanske inte så jätteovanliga direkt men ville iaf ge några exempel.

Vad har ni för tips?

robin-
2011-08-23, 11:31
En twist jag brukar göra på ärtsoppa för att få bättre makros är att rätt och slätt röra ner en burk tonfisk på burk, i kastrullen. Smakar bra!

Gurkyngel
2011-08-23, 12:32
Knäckebröd med bregott, skivad banan och kalles randiga. (bröd och smör går att utesluta)

Kimkay
2011-08-23, 12:32
Inte så "otippat" kanske, men ett ägg i havregrynsgröten är ganska gott. :)

martikainen
2011-08-23, 13:25
Banan i Tacos är min favorit som de flesta blir förvånade över.

Karl Pilkington
2011-08-23, 13:42
Kanel i köttfärssåsen.

Nils.R
2011-08-23, 13:42

Det lät udda ja men kan säkert vara gott, banan funkar ju fint med köttfärs i allmänhet så.

Har du testat att även lägga till jordnötter?
Tacos africana :D

juulia_
2011-08-23, 13:56
Banan och kaviar är faktikt galet gott ihop.

Sen gillar jag senap till det mesta - köttbullar, lax (blandat med kvarg och ev lite honung), kyckling.. ja gott till mycket!

Spenat i pannkakorna för att få i mig extra järn (smakar inte illa alls men pankisarna blir gröna).

majak0vskij
2011-08-23, 14:34
vassle till gröten har väl alla koll på redan? Likaså glass till nämnda gröt, inte efterrätt utan frulle alltså helt ok i viktminskartider=)
Man kan göra god sås av cola light, pärmjöl och div kryddor, denna till stekt kyckling = mums, brukar ha cayennepeppar och sambaloelek för smaken.
Fiskpinnar går att laga i brödrost men luktar satan, godast blir de lagade i ugn.
Förutom bacon och senap är bostongurka eller löksoppa goa grejer i köttfärslimpa

whalle
2011-08-23, 14:42
v
Man kan göra god sås av cola light, pärmjöl och div kryddor, denna till stekt kyckling = mums, brukar ha cayennepeppar och sambaloelek för smaken.

Låter spännande, finns det något recept på den?

Eddie Vedder
2011-08-23, 15:05
Kanel i köttfärssåsen.

Det är faktiskt väldigt etablerat och inte minsta udda. Grundreceptet för moussakka innehåller ju bland annat kanel och det är nog gammalt som gatan.

Karl Pilkington
2011-08-23, 15:19
Det är faktiskt väldigt etablerat och inte minsta udda. Grundreceptet för moussakka innehåller ju bland annat kanel och det är nog gammalt som gatan.

Näe, jag tycker inte heller det, men rätt många jag bjudit på köttfärssås lyfter på ögonbrynen när jag har i kanelen (en autentiskt bolognese innehåller inte det, så för tydlightens skull borde jag skrivit bolognese, inte köttfärssås). Finns rätt många nord-afrikanska recept med kanel i också, kardemumma är också en underskattad krydda till div. kötträtter enligt min mening. I en svensk matlagningskontext förknippar nog många dessa två kryddor med bakverk snarare än mat, det tycker jag är synd. Det absolut konstigaste jag ätit är förövrigt friterad skorpion, det smakade pommes.:)

Bjern
2011-08-23, 15:58
Kanel ska inte vara i köttfärssås. :smash:

Keso, äggvita, extra saltad havregrynsgröt och jordgubbssylt är supergott!

1684_
2011-08-23, 16:33
Blodpudding till kassler eller lax e gott.
Kall chili corn carne tillsammans med överbliven potatis/rotfrukter
Taco sås till typ köttfärssoppa eller tacosås till det mesta!!
Avokado + persika + keso = UNDERBART!
Smörgås med messmör, skinka, kokt ägg och ost skivor på = GOTt!!

Hmmm. Återkommer med mer säkert.

Ristretto
2011-08-23, 16:58
kanel eller chokladpulver + stuvade makaroner.

DJ Skle
2011-08-23, 17:17
Wokad torsk + färsk frukt, tex ananas eller kiwi.

Jordgubbar och kyckling är också en hit!

Nomnomnom.

Nelli
2011-08-23, 20:11
Lite mer philadelphia tips, den smaksatta i sallader. Blir super gott!
Även på skinka, rökt ren eller bara på zuccini som en macka mmmm

Gillar denna tråd redan! Spännande mat kombos är kanon!

Bjern
2011-08-23, 20:18
Stekt kycklingfilé + Vit Pasta + Broccoli, krydda med grillkrydda. Grymt gott!!

J.V
2011-08-23, 20:34
Stekt kycklingfilé + Vit Pasta + Broccoli, krydda med grillkrydda. Grymt gott!!Inte för att vara negativ och så, men... var är det där ovanligt?

Pompere
2011-08-23, 20:41
Stekt kycklingfilé + Vit Pasta + Broccoli, krydda med grillkrydda. Grymt gott!!

notsureifserious...

Löpsko
2011-08-23, 22:31
Äggmjölk....

25g smör, 2 ägg, 3dl varmvatten + kanel... stavmixer...

nomnom

majak0vskij
2011-08-24, 10:42
Låter spännande, finns det något recept på den?

1 stek kycklingfile ca 1 kg , koka ris och broccoli
2 häll på cola lighten/zero tills fileerna är täckta, låt koka ordentligt
3 krydda med piri piri / sambal oelek / cayennepeppar / unset kanel enligt smak
4 blanda ut Pärmjölet i vatten (läs på förpackningen) i separat glas och rör sedan ned detta i colan som du innan tagit av från värmen, rör lite åt gången och rör ordentligt annars blir det klumpigt.
5 koka upp men avbryt vid första bubblan
6 kombinera sås, kyckling, ris och broccoli i önskade proportioner och dig in!

godare än det ser ut och låter!

Eira
2011-08-24, 10:54
pepparkaka med senap är riktigt nice!

Halldin
2011-08-24, 10:58
1 stek kycklingfile ca 1 kg , koka ris och broccoli
2 häll på cola lighten/zero tills fileerna är täckta, låt koka ordentligt
3 krydda med piri piri / sambal oelek / cayennepeppar / unset kanel enligt smak
4 blanda ut Pärmjölet i vatten (läs på förpackningen) i separat glas och rör sedan ned detta i colan som du innan tagit av från värmen, rör lite åt gången och rör ordentligt annars blir det klumpigt.
5 koka upp men avbryt vid första bubblan
6 kombinera sås, kyckling, ris och broccoli i önskade proportioner och dig in!

godare än det ser ut och låter!

Vad är pärmjöl?

Mental
2011-08-24, 12:40
Vad är pärmjöl?

Dialektalt för potatismjöl

Pärer, päror = Potatis

Nils.R
2011-08-24, 14:01
Dialektalt för potatismjöl

Pärer, päror = Potatis

Ah det vara därför man inte hittade nån förklaring via google.
Tack för svaret :D

vicarious
2011-08-24, 14:27
Pären och järpar. Bra skit men inte så otippat :)

Sundsarn
2011-08-24, 15:06

Det tillsammans med guacamole är två ingredienser jag inte klarar mig utan i tacos! *popcorn*

Bjern
2011-08-24, 15:34
Inte för att vara negativ och så, men... var är det där ovanligt?

*slap*

majak0vskij
2011-08-24, 17:20
Vad är pärmjöl?

*rolleyes*

Det du Mental, du outsmartar google!

Halldin
2011-08-24, 18:19
*rolleyes*

Det du Mental, du outsmartar google!

Inte nu längre. ;)

StarkaUlf
2011-08-24, 19:15
Vet inte om många har testat det, men strimlad ost i riset är riktigt gott, speciellt till kyckling :)

Nils.R
2011-09-08, 14:31
Frusna jordgubbar som isbitar i saft.
Funkar förvånansvärt bra i cola med.

emcalu
2011-09-08, 15:01
på lax i ugn:
- riven ost+citron
- pesto
- jordnötssmör

kanske inte samtidigt dock. :D

BLOSSA
2011-09-12, 22:26
Kokta ägg i ärtsoppan.

Ligger alltid några kokta ägg i kylen perfekt o hacka ner.Trodde faktiskt de va vanligt men alla på mitt jobb reagerade.

Kokosmjölk i dessert omelett e grymt,dock inte konstigt.Stek dom gärna lite krämiga.

J.V
2011-09-12, 23:14
*slap*Vad?

jenni
2011-09-13, 10:04
fastnat för kombin: nötter tillsammans med ostbitar, typ mandel med västerbotten
konstigt men så gott, tycker jag just nu iallafall, brukar ha perioder då jag äter något speciellt som jag sedan tröttnar på

Eddie Vedder
2011-09-13, 11:15
fastnat för kombin: nötter tillsammans med ostbitar, typ mandel med västerbotten
konstigt men så gott, tycker jag just nu iallafall, brukar ha perioder då jag äter något speciellt som jag sedan tröttnar på

Ledsen att göra dig besviken men kombon ost och nötter är ju inte direkt okänd. Frukt, ost och nötter är ju klassiskt "tilltugg" vid festliga tillfällen eller som dessertvarianter. Det betyder att du är mer av en gourmet än du trodde. ;)

Ett tips är brietårta, en stor rund brieost som du har hackade nötter, honung och torkad frukt ovanpå. In i ugnen tills osten är lagom smält. Det är den godaste efterrätten jag ätit som inte varit typisk glass/tårta/kaka/paj-efterrätt.

jenni
2011-09-13, 11:29
Ledsen att göra dig besviken men kombon ost och nötter är ju inte direkt okänd. Frukt, ost och nötter är ju klassiskt "tilltugg" vid festliga tillfällen eller som dessertvarianter. Det betyder att du är mer av en gourmet än du trodde. ;)

Ett tips är brietårta, en stor rund brieost som du har hackade nötter, honung och torkad frukt ovanpå. In i ugnen tills osten är lagom smält. Det är den godaste efterrätten jag ätit som inte varit typisk glass/tårta/kaka/paj-efterrätt.

och där blev jag tvungen att hinna förbi ica på vägen hem för att köpa brietårta:D

dessertost vet jag att man brukar servera med frukt och även nötter
Men jag trodde inte att det var så vanligt att man sitter och gnager på hårdost och en näve nötter*cupid*

men brietårtan måste jag testa idag, ska honungen på innan osten ska i ugnen?

Pansartax
2011-09-13, 11:57
Tonfisk i köttfärssås, det kanske inte är så otippat dock.

Eddie Vedder
2011-09-13, 12:02
och där blev jag tvungen att hinna förbi ica på vägen hem för att köpa brietårta:D

dessertost vet jag att man brukar servera med frukt och även nötter
Men jag trodde inte att det var så vanligt att man sitter och gnager på hårdost och en näve nötter*cupid*

Jag vill minnas att jag ätit en valnötsost faktiskt, alltså en vanlig god ost med hackade valnötter i. Finns ju en del specialare, färskost med romrussin i en annan favorit. På digestivekex.

ska honungen på innan osten ska i ugnen?

Ja det föreslår jag. :)

Pepz
2011-09-13, 12:08
honung+ valnöt + brie- = win

och jag gillar ingen av dem var för sig

StarkaUlf
2011-09-13, 12:20

Måste ju nästan bli snäppet godare med pecannötter istället för valnötter ;) fast det är väl bara för att jag älskar dom nötterna, och nästan avskyr valnötter :D

StarkaUlf
2011-09-15, 18:18
Ris, strimlad ost, strimlad skinka. Häll riset över osten och skinkan, blanda ihop.
Riktigt god gegga :) fin pwo-meal också.
Körde lite vitlökssås på det också.

majak0vskij
2011-09-16, 14:48

Byt ut brie:n mot getost = greater win (tycker inte om getost i vanliga fall)

arachnid
2011-09-16, 17:19
Miso soppa a lá arachnid:
finskuren kycklingfilé i remsor, skär ca 45 grader mot fibrerna /////// 5 mm tjocka, fräs i panna med olja och starka kryddor. lättuggat utan att falla sönder i soppan.
Äggnudlar
Kokt ägg (extra evil *)
miso-redning. (blue dragon)
finhackad gräslök (eller purjo)

lägg upp äggnudlarna i en djup skål.
blanda i kycklingen.
strö gräslöken över.
Häll på miso-redningen tills den täcker äggnudlarna.
lägg på ägghalvorna.

Äts med fördel med något starkt till. (att dricka)
Bonuspoäng om man äter med pinnar.

*Extra evil eggs:
dela de kokta äggen på längden, plocka ur gulorna.
mosa upp gulorna ihop med tabasco eller piri-piri sås efter smak.
ha i ett par droppar god olivolja eller en klick majonnäs eller creme fraiche så som smaken önskar i röran.
Lägg sedan i röran i de tomma äggvitorna, pudra sedan över äggen med antingen chilipulver eller lite svartpeppar om man önskar.

p.s Miso´n är lite speciell i smaken, så smaka av redningen och tunna ut om den är för mycket.

vicarious
2011-09-16, 17:52
Den där soppan är säkert jättegod, men jag ser inte vad i den som är otippat? Hade du gjort den där soppan och typ haft ner maränger eller chokladsås hade det kanske varit otippat..

PowerSlize
2011-09-16, 18:23
Jag hade inga potäter hemma i veckan och jag deffar så jag försökte komma på ngt bra alternativ jag kunde käka ihop med kött. Så jag gjorde havregrynsgröt, saltade och pepprade gröten och käkade tillsammans med kött och grönsaker.. Passar riktigt bra faktiskt!

Dagen efter så kryddade jag gröten med spiskummin och käkade tillsammans med tacofärs samt tacosås och de blev riktigt gött det med. Mättar bra och innehåller ju relativt lite kolhydrater om man t.ex jämför med hur mkt ris man skulle behöva käka för att bli lika mätt.

ajsen
2011-09-16, 22:26
Whiskey i Köttfärs

Bara en rolig grej, förra veckan smakade jag Kesella med Jäger och FunLight, smakade också gott. Se till att krydda köttfärsen ordentligt bara så får den det extra stinget (tänk dig att dricka whiskey när det brinner i halsen) Mums :D

StNicholaus
2011-09-17, 12:07
Whiskey i Köttfärs

Bara en rolig grej, förra veckan smakade jag Kesella med Jäger och FunLight, smakade också gott. Se till att krydda köttfärsen ordentligt bara så får den det extra stinget (tänk dig att dricka whiskey när det brinner i halsen) Mums :D

Whisky i färsen är en höjdare. För egen del har jag ofta whisky i maten. Jag rekommenderar verkligen att - när försteker lök till t.ex. köttfärs eller chili con carne - slänga i en skvätt whisky och låta den koka in.

Ger en härlig rustik smak som för tankarna till den amerikanska södern :)

VoDaresVins
2011-09-21, 19:35
En twist jag brukar göra på ärtsoppa för att få bättre makros är att rätt och slätt röra ner en burk tonfisk på burk, i kastrullen. Smakar bra!

Försökte detta ikväll. Hur gott som helst. Barnen skulle till och med äta det här, bara de inte råkar få syn på tonfiskburken. :D

VoDaresVins
2011-09-21, 19:37
Whisky i färsen är en höjdare. För egen del har jag ofta whisky i maten. Jag rekommenderar verkligen att - när försteker lök till t.ex. köttfärs eller chili con carne - slänga i en skvätt whisky och låta den koka in.

Ger en härlig rustik smak som för tankarna till den amerikanska södern :)

Duger det med nåt billigt skräp eller måste man offra av finvarorna?

StNicholaus
2011-09-21, 21:47
Duger det med nåt billigt skräp eller måste man offra av finvarorna?

Jag brukar använda "finwhisky", då det är det enda jag har hemma. Men det är min övertygelse att det fungerar minst lika fint med valfri billig bourbon eller liknande :)

VoDaresVins
2011-09-22, 17:02
Jag brukar använda "finwhisky", då det är det enda jag har hemma. Men det är min övertygelse att det fungerar minst lika fint med valfri billig bourbon eller liknande :)

Ok måste pröva med min single malt, men är det en hit får jag nog skaffa nåt billigare för matlagning. För snål på sorten. :D

Fru_Flisa
2011-09-23, 21:50
Istället för smör har jag tagit havreyoghurt (oatly) på vikabrödet, mycket enkelt att bre och en behaglig oanspråklig smak. :)

toohwe
2011-09-23, 22:25
Vet faktiskt inte om det är något nytt, men en stor kaviarklick i en halv avokado är att dö för!

håller med om att senap är grymt gott och passar till det mesta, speciellt som sås med kesella, spiskummin och salt!.

Tacos
2011-09-26, 10:11
Någon som testat riven ost på havregrynsgröten?
Funderade på om det kan vara gott med t.ex. Västerbottensost på gröten.

Tycker västerbotten är gott på det mesta, så varför inte gröten.

Pompere
2011-09-26, 10:20

Tror det kan bli kanon faktiskt.
Återkom med resultat!

J.V
2011-09-26, 10:21
Tycker det mesta är gott till gröt, så varför inte västerbottensost.Fix'd.

Det där måste jag själv testa. Gott + gott = jättegott. Visst?

Tacos
2011-09-26, 10:24
Fix'd.

Det där måste jag själv testa. Gott + gott = jättegott. Visst?

Nu blev jag så sugen så jag svänger förbi och köper lite västerbotten på vägen hem från jobbet och testar ikväll.

Återkommer med resultat......

Eddie Vedder
2011-09-26, 10:50

Ja det är gott med ost i gröt. Att tärna en rejäl bit och stoppa i tärningarna när det är en stund kvar. Värm på och låt det smälta och blanda runt sen. Men så har jag ju alltid filmjölk eller yoghurt över ändå. Men kanske lite mindre om det är mycket ost.

Tacos
2011-09-26, 12:11
Ja det är gott med ost i gröt. Att tärna en rejäl bit och stoppa i tärningarna när det är en stund kvar. Värm på och låt det smälta och blanda runt sen. Men så har jag ju alltid filmjölk eller yoghurt över ändå. Men kanske lite mindre om det är mycket ost.

Aha, jag tänkte ta det när man precis hällt upp gröten och låta det smälta över, men det kanske är godare att joxa ihop det.

Får testa båda varianterna :)

isterbuk
2011-09-26, 12:53
Någon som testat att stuva ris? Som man stuvar makaroner.

Mell
2011-09-26, 14:00

Låter som risotto i mina öron :). Gött :thumbup:

Tacos
2011-09-26, 14:12
Menar du som man stuvar potatis och makaroner, alltså med mjölk som bas?

Eddie Vedder
2011-09-26, 14:40
Låter som risotto i mina öron :). Gött :thumbup:

Eller som ris a la Malta. :)

isterbuk
2011-09-26, 16:47

Ja precis, som man stuvar makaroner :) Koka riset först sen stuva det. Har inte testat ännu men jag ska.

chickenleg
2011-09-26, 18:24

Kör samma här, så gott som alla blir förvånade och har själva infört detta efter att ha smakat! Brukar ha jordnötter också, riktigt gott det med!

Pompere
2011-09-26, 20:06

Tror ErikHB körde en variant av stuvad ris a la "ful-risotto". Enligt han blev det mycket krämigt och gott. Tror han tillsatte även lite stekt champ och lök i ris-mojset i slutet.
Kan nog bli en hit.

Tacos
2011-09-26, 20:41
Nu blev jag så sugen så jag svänger förbi och köper lite västerbotten på vägen hem från jobbet och testar ikväll.

Återkommer med resultat......

Då var det testat. Smakade helt okej.
Hade nog väldigt höga förväntningar, så det var kanske svårt att göra en rättvis bedömning :)

Det var gott, varken mer eller mindre.

ErikHB
2011-09-26, 21:07
Tror ErikHB körde en variant av stuvad ris a la "ful-risotto". Enligt han blev det mycket krämigt och gott. Tror han tillsatte även lite stekt champ och lök i ris-mojset i slutet.
Kan nog bli en hit.

Helt korrekt! En bättre översättning kan vara Pilaffris med tillsatt grädde på slutet har jag kommit fram till. Riktigt krämigt och gott, då behöver man inte heller ödsla tid på att göra någon form av sås.

Tompann
2011-09-27, 08:17
En sjukt god kombination jag upptäckte en sen ''efterkrogennatt'' var köttbullsmackor med bbq och remouladsås. Satan va de två såserna gjorde sitt tillsammans!

ErikHB
2011-09-27, 21:16
En sjukt god kombination jag upptäckte en sen ''efterkrogennatt'' var köttbullsmackor med bbq och remouladsås. Satan va de två såserna gjorde sitt tillsammans!

Är inte allt som innehåller en lite högre fetthalt underbart efter en kväll på krogen :D vill minas att jag doppat champinjoner i majonnäs vid ett tillfälle

Tompann
2011-09-29, 06:05
Är inte allt som innehåller en lite högre fetthalt underbart efter en kväll på krogen :D vill minas att jag doppat champinjoner i majonnäs vid ett tillfälle

Mjo, det är ju iof det. Men detta va gott när jag testade det i nyktert tillstånd senare också:D

Champinjoner i majonnäs lät dock grymt gott. Ska testas någon dag då jag känner mig riktigt onyttig(a)

StarkaUlf
2011-10-04, 19:00
Gröt blandat med Arla's vanilj yoghurt 0.5% och kanel ovanpå.
Exceptionellt gott :)

PowerSlize
2011-10-05, 19:15
Gröt blandat med Arla's vanilj yoghurt 0.5% och kanel ovanpå.
Exceptionellt gott :)

Otippat. . .

Fru_Flisa
2011-10-06, 21:17
Tag kokt & kyl potatis. Mosa lätt och mikra med en klick smör på. Krydda med massa lökkrydda och Trocomare örtsalt. Smakar precis som sourcream onionchips! Vart totalöverraskad när jag direkt märkte det :)
(Har iof inte ätit sådana chips på några år så kan vara lite oklart av den anledningen).

majak0vskij
2011-10-17, 18:08
Appropå krämigt ris som diskuterades på föregående sida går det utmärkt att ha ost på ris också för att götta till det. Optimalt att toppa med ketchup.

Liebe
2011-10-28, 00:03
Appropå krämigt ris som diskuterades på föregående sida går det utmärkt att ha ost på ris också för att götta till det. Optimalt att toppa med ketchup.

Hört talas om risotto?

ddewe
2011-11-04, 18:16
Tänkte göra tacos men hade ingen köttfärs hemma så jag använde fiskpinnar istället, och vilken succé!

Grapeman
2011-11-05, 03:07
Hört talas om risotto?

Idd. :D

Sent from mah Desiré using grepptalk.

juulia_
2011-11-07, 15:24
Messmörsmackor med banan o kaviar. Mums!

Päron (klyftor) stekta i apelsinjuice, kanel och ingefära. Gott till kvargen (och till vaniljglass) :)

hehelol
2011-11-07, 21:57
Samyang Ramen Nudlar (Fläsksmak)
Sweet Chili Sås
Soya
Mjölk
Curry

Hur man går tillväga:
Koka nudlarna i saltat vatten 3 min, sila bort vattnet, lägg tillbaks på spisen och fräs nudlarna max 1 min med pulverpåsen från paketet, curry, 1 msk mjölk, och lite soya för färg och smak (lägger endast tillbaks på spisen så soyan/mjölken inte kyler ner maten). Ta sedan av och häll på sweet chili sås, det är helt galet gott, e helt galet fast vid det asså

*Kanske inte så otippat, med tanke på nudlar och chilisås, men ärligt det är sjukt.

Eddie Vedder
2011-11-07, 22:02
Det mest otippade med den här tråden är vilka självklarheter som en del verkar tro är otippat. Blanda mjöl, mjölk och ägg, häll ut smeten i en smörig panna och stek till du har en platt och lagom frasig sak. Servera sedan med jordgubbssylt och vispad grädde. Helt crazy! :D

Grotesk
2011-11-07, 22:43
Det mest otippade med den här tråden är vilka självklarheter som en del verkar tro är otippat. Blanda mjöl, mjölk och ägg, häll ut smeten i en smörig panna och stek till du har en platt och lagom frasig sak. Servera sedan med jordgubbssylt och vispad grädde. Helt crazy! :D

Det låter asgott, vad kallar du det?

312
2011-11-07, 22:47
Otippat. . .

Hahaha, har skrattat åt ditt inlägg två gånger idag. Vet inte riktigt varför. :D

Haha, fyfan vad vidrigt.

Jokester
2011-11-07, 22:55
Haha, fyfan vad vidrigt.

http://cdn.thesandtrap.com/c/c2/c28b345c_gleason_not_sure_if_serious.jpeg

Matsa
2011-11-08, 00:49

Jag provade detta, jag förutspår att min viktnedgång kommer att gå åt fanders nu. Jag har svårt att se hur jag ska kunna passa in 500g brie och 5-10cl honung i min dagliga diet utan vissa konsekvenser... ;)

Det var faktiskt en riktig höjdare så jag får tacka för tipset. På en jobbarkompis inrådan hade vi även fikonmarmelad till och det passade riktigt bra. *drool*

Exdiaq
2011-11-08, 02:57
Getost i hamburgare

hehelol
2011-11-08, 07:26

Gjorde faktiskt nåt liknande, vi gjorde fattiga riddare, och gjorde nån slags pannkaka på resten av "degen", blev ju tio gånger godare än pannkaka!

regus
2011-11-08, 09:58

Ja precis, som man stuvar makaroner :) Koka riset först sen stuva det. Har inte testat ännu men jag ska.

Risgrynsgröt. Fast med basmati istället?

Nils.R
2012-01-30, 18:59
Ärtsoppa med tonfisk och pasta.
Riktigt gott

Joanna
2012-01-31, 13:29
Ärtsoppa med tonfisk och pasta.
Riktigt gott

Detta lät som den skummaste blandningen ever :D

Nils.R
2012-01-31, 21:13
Detta lät som den skummaste blandningen ever :D

Jag var sjukt sugen på ärtsoppa men kom fram till att 1kg ärtsoppa inte skulle mätta tillräckligt så jag hade i pasta och tonfisk med :D