Visa fullständig version : kommer jag kunna äta som vanligt igen
jag går på diet för jag är ganska stor har inte alltid varit så stor som jag är idag men nu vill jag gärna se ut som jag en gång gjorde och kanske ännu bättre. jag har iaf börjat med en diet samt går jag ut nu en gång om dagen ca 1 timme. har aldrig varit så aktiv av mig men nu känner jag att jag måste ändra mitt liv för att nå dom mål jag vill uppfylla. jag vet vad jag måste ändra i mitt liv att de aldrig kommer att funka att små äta skit om dagarna samt äta onyttig mat nästan varje dag. jag har även tänkt att börja gyma lite sen när min diet är över för att fortsätta vara aktiv. min diet kommer att sluta när jag har gått ner ca 35 kg. jag undrar kommer jag kunna äta som en ''svensson'' familj gör alltså kött med potatis med god sås till och så klar grönsaker, eller spagetti och köttfärssås utan att behöva känna att jag kommer gå upp i vikt?
Klart du kommer kunna äta vanlig mat, det kan du göra även när du går ner i vikt, det handlar om mängden mat.
ok, jo men de handlar mer för mig att jag vill ändå ha ett mer normalt liv sen att kunna laga mat som passar alla o inte bara mig för att jag vill gå ner i vikt vill ändå kunna äta vanlig mat sen o känna att jag inte kommer förlora mina kg som jag kämpar för
Som sagt det handlar om mängden, ät inte för stora portioner, ät inte dubbla portioner, skippa kvälsmål och så vidare, håll dig inom den kalorimängd som du ska ha för balans så kan du äta vad du vill utan gå upp, till och med, *shock*, chips, godis och glass.
Jokester
2011-08-22, 20:53
Ja, men som Ronn skriver så handlar det om mängden. Du kan gå ned i vikt på bara pizza om du vill, men det gäller att inte äta för mycket.
jo jag vill ju kunna unna mig såklart men inte varje dag som jag har gjort förut utan dom där mysiga fredagarna eller lördagarna sen när jag känner mig klar och nöjd med min vikt. men är de inte runt 2000 kalorier en normal kvinna ska äta om man nu ska stanna sin vikt men inte gå upp heller.
willtjam
2011-08-22, 20:57
Det beror på längd, vikt, ålder och daglig aktivitet.
Ja, det kommer du kunna göra. Men det kommer ta tid. Se det som att kroppen och hjärnan måste få lite tid att läka när du gått ner i vikt.
jo jag vill ju kunna unna mig såklart men inte varje dag som jag har gjort förut utan dom där mysiga fredagarna eller lördagarna sen när jag känner mig klar och nöjd med min vikt. men är de inte runt 2000 kalorier en normal kvinna ska äta om man nu ska stanna sin vikt men inte gå upp heller.
Det största misstaget feta svenssons gör är nog att unna sig saker ovanpå allt det andra, man käkar frukost, lunch middag, sen kollar man på film och smäller i sig något gott ovanpå allt det andra man också ätit. Har man koll på vad man stoppar i sig kan man alltid kompensera olika saker i kosten, välja ingridienser med omsorg och så vidare.
jo jag förstår de att de tar tid med den dieten jag håller på med att sen sakta gå tillbaka till vanlig mat inte bara kasta mig in i de vanliga direkt då kan jag förstå om jag går upp något kg
heh ok jo jag ska försöka gör bättre val i livet för jag vill inte leva som jag gör nu utan jag vill bli en aktiv människa och få ett bättre utseende.
Kommer du att kunna leva som innan du började banta? Nej, för det gjorde dig uppenbarligen tjock. Kommer du att kunna äta "vanlig mat", festa till det ibland, äta godis ibland, äta julbord på julafton osv.? Ja, för det gör de flesta som inte har problem med vikten också. Men det handlar, som du själv skriver, om att ändra livsstil, börja göra smartare val i det stora hela. Vilket kan betyda mindre portioner mat, mer grönsaker, mindre godis, mindre läsk, mer fysisk aktivitet osv. osv. beroende på vad som gjorde att du gick upp i vikt. Det handlar inte om att byta ett "roligt" liv mot ett "tråkigt", det handlar om att skapa sig ett nytt/annat "roligt" liv.
ja jag vet att jag kommer aldrig att gå tillbaka till de som gjorde att jag ser som jag gör för de har med allt godis o all skräpmat som jag har ätit allt för ofta, godis o chips nästan varje dag, läsk va verkligen varje dag. så jag tror mer att de är mitt problem som gjorde att jag gick upp i vikt.
varför ska du börja gyma när dieten är över? Äre inte bättre om du börjar gyma direkt och är mer aktiv under din diet istället så gåre snabbare med din viktminskning..
Börja gymma direkt under din diet. Annars kommer du se ut som en tanig liten räka när du är klar - och tro mig - det kommer inte vara snyggt. Kombinerar du träning med att gå ner i vikt kommer du dra på dig lite muskelmassa och få en schystare kropp med lite definition.
Oroa dig inte - du kommer kunna äta vad som helst framöver bara du håller dig inom kaloriramarna och inte överstiger de varje dag, för då går du bara upp i vikt. Ät med måtta. Förresten - du ska ha cred att du tar tag i dig själv och gör något åt saken. Det kommer bli bra ska du se, men jag hade gärna sett att du började gymma. Du kommer som sagt få en schystare kropp på köpet om du till det äter rätt, vilar och sover bra.
ok ska tänka på de. är inte så rik just nu har inte råd att gå till ett gym när de kostar 400 kr bara för en månad och jag får bara 500kr som ska gå till min räkning o så. men tillslut så kommer ajg nog ha pengar för de.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.