handdator

Visa fullständig version : Rasar i vikt.

Massiveinc
2011-08-22, 19:41
Hej!

Nu är det så här, jag måste gå ner i vikt minst 20kilo, snabbt. Jag har börjat med att träna 3/4gånger i veckan, då jag totalt simmar: 1,5km varje pass på 45minuter.

Totalt: 1,5x x 4 = 6km / veckan. - simning

Kost:

Frukost: 3dl yoghurt

Lunch: Inget.

Middag: 3dl yoghurt eller valfri mat om jag pallar laga mat, då jag försöker göra en portion till mig som ligger på 500-600 kalorier ~

Totalt: 1000- kcal om dagen.

Jag vet att många kommer skriva att jag inte kommer orka att hålla igång, men på 1 vecka har jag gått ner 4kilo av detta.

info:

kön: man
ålder: 18-25
bredd: 105
vikt: 100
längd: 193cm.

Är detta en bra viktminskning? Kan jag göra något bättre? Kommer jag märka bra resultat inom 1-2månader?

OBS: under 1 vecka har jag inte ätit något onyttigt, dvs: godis, läsk, bakvärk etc etc... Jag har blivit erbjuden flertal gånger men tackat nej.

Med min motivation och vilja känns det som jag kan hålla på så här för alltid
Allt jag kan säga är att min motivation är kärlek, därför tror jag att jag kommer lyckas.

"Jag vill inte bli en gym-biff jag vill bli normal viktig och se bra ut i alla former av kläder"

sinnez
2011-08-22, 19:43
Varför måste du gå ner så snabbt om man får fråga ?

Ronn
2011-08-22, 19:44
Totalt idiotiskt, du kommer se ut som en vandrande pinne med en säck på magen när du är färdig, har du tur får du inga konsekvenser på hälsan men risken är överhängande.

Massiveinc
2011-08-22, 19:44
Varför måste du gå ner så snabbt om man får fråga ?

Jag förväntar mig inte att ni ska förstå mig, men allt är för en tjej. Jag ser bra ut rent allmänt, men min mage är inte den finaste.

Jag vill gå ned i vikt för att se bra ut i "sängen" om man nu ska formulera sig så och helt enkelt bli tunnare.

Tro mig boys and girls men denna tjej är värd det 1000 gånger om.

Massiveinc
2011-08-22, 19:45
Totalt idiotiskt, du kommer se ut som en vandrande pinne med en säck på magen när du är färdig, har du tur får du inga konsekvenser på hälsan men risken är överhängande.

När tycker du jag ska sluta då? nä jag ligger runt 85kilo istället för 80?

Jag vet att det jag gör är sjukt, men det är ett måste helt enkelt.

Ronn
2011-08-22, 19:52
När tycker du jag ska sluta då? nä jag ligger runt 85kilo istället för 80?

Jag vet att det jag gör är sjukt, men det är ett måste helt enkelt.

Det handlar inte om målvikten utan hur snabbt du når dit, med ett stort underskott och ingen träning kommer du ju tappa massa muskler blir bara ben och fett kvar av dig, så kallad skinnyfat.

Sen, yogurth what? Det är ingen näring för att inte tala om vitaminer och mineraler, inte bara kommer du må förjävligt du kan få komplikationer på riktigt.

Nej recept för katastrof är det och tjejen kommer inte bli impad.

Se till att börja styrketräna, ät mycket protein, lägg dig på ett underskott på mellan 500-1000 och gå ner i rimlig takt istället.

Om du absolut inte vill träna och absolut behöver ett jättestort underskott trots att det inte är bra välj åtminstone något beprövat som en vlcd kur så du får i dig det esentiella.

Massiveinc
2011-08-22, 19:55
Det handlar inte om målvikten utan hur snabbt du når dit, med ett stort underskott och ingen träning kommer du ju tappa massa muskler blir bara ben och fett kvar av dig, så kallad skinnyfat.

Sen, yogurth what? Det är ingen näring för att inte tala om vitaminer och mineraler, inte bara kommer du må förjävligt du kan få komplikationer på riktigt.

Nej recept för katastrof är det och tjejen kommer inte bli impad.

Se till att börja styrketräna, ät mycket protein, lägg dig på ett underskott på mellan 500-1000 och gå ner i rimlig takt istället.

Om du absolut inte vill träna och absolut behöver ett jättestort underskott trots att det inte är bra välj åtminstone något beprövat som en vlcd kur så du får i dig det esentiella.

Jag tränar simnig, på 6km i veckan är inte det nog med cardio? Jag ändrar om till 90kilo, då 80kilo är på tok för lite.

4dagar i veckan simmar jag 1,5km på 45minuter i intensiv takt.

Kalle Axelsson
2011-08-22, 20:01
Om bruden nu bryr sig om hur du ser ut när ni väl ligger i sängen då är hon faan inte värd det.... Nått har jag lärt mig i detta liv och det är att om man inte duger så kan folk dra åt helvete.... Men det tog ett bra tag innan jag insåg det.. Jag är 30 nu och jag fattade det äntligen för bara några år sen.. Inte fan får jag mer ligga för att jag har gått ner 30 Kg och har fan så mycket mer muskler nu än förr...

Men vill du ha ett konkret förslag som jag körde med för att komma ner från över 120 ner till strax under 100... Ät 1 kg keso och 6 hårdkokta ägg och kanske nått annat för högst 1600kcal om dan och börja gymma istället.. och se till att köra så tungt du kan så ska du se att du försvinner.. Både fettmässigt och viktmässigt....

Och jag lovar att du kommer inte bli jättegrov av det upplägget heller...

Vil även tillägga att ta lite multivitamintillskott oxå så du får i dig det andra som du oxå behöver..

Massiveinc
2011-08-22, 20:07
Om bruden nu bryr sig om hur du ser ut när ni väl ligger i sängen då är hon faan inte värd det.... Nått har jag lärt mig i detta liv och det är att om man inte duger så kan folk dra åt helvete.... Men det tog ett bra tag innan jag insåg det.. Jag är 30 nu och jag fattade det äntligen för bara några år sen.. Inte fan får jag mer ligga för att jag har gått ner 30 Kg och har fan så mycket mer muskler nu än förr...

Men vill du ha ett konkret förslag som jag körde med för att komma ner från över 120 ner till strax under 100... Ät 1 kg keso och 6 hårdkokta ägg och kanske nått annat för högst 1600kcal om dan och börja gymma istället.. och se till att köra så tungt du kan så ska du se att du försvinner.. Både fettmässigt och viktmässigt....

Vil även tillägga att ta lite multivitamintillskott oxå så du får i dig det andra som du oxå behöver..

Hon har aldrig klagat, det är jag som har en låg självkänsla, då jag vet att hon är tänd på mig. Jag ser inte tjock ut utan ganska så normal ut, men jag har en mage som ska bort så hon kommer gilla mig i sängen.

Sen vill jag gå ned i vikt och jag vill inte bli en gymbiff, efter att jag har gått ned till 90kilo kommer jag börja träna mycket cardio för ett 6pack. Då jag även kommer anlita en väldigt känd PT.

lofito
2011-08-22, 20:09
Herregud - att man går så långt att hålla på på det viset bara för en tjej, det är inte ens värt. Vad gör du om hon senare lämnar dig? Går upp i vikt bara för att du mår dåligt?

Ronn
2011-08-22, 20:12
Skitlågt underskott och konditionsträning är inte recept för en snygg kropp och 6pack kan du nog drömma om med det upplägget. Tänk om gör rätt.

Massiveinc
2011-08-22, 20:12
Herregud - att man går så långt att hålla på på det viset bara för en tjej, det är inte ens värt. Vad gör du om hon senare lämnar dig? Går upp i vikt bara för att du mår dåligt?

Nej, jag vill bara ha henne i sängen *drool*

Sen går jag över till andra, men är det dåligt det jag gör? Jag värkar ju kunna gå ned i vikt så här?

Massiveinc
2011-08-22, 20:13
Skitlågt underskott och konditionsträning är inte recept för en snygg kropp och 6pack kan du nog drömma om med det upplägget. Tänk om gör rätt.

Du missförstår mig, när jag har gått ned 10kilo och ligger på en fett procent på kanske 14% kommer jag börja träna cardio 4gånger i veckan och äta en kost på 2000kcal om dagen, samtidigt som jag gör crunch / situps etc.

Kalle Axelsson
2011-08-22, 20:14
Hon har aldrig klagat, det är jag som har en låg självkänsla, då jag vet att hon är tänd på mig. Jag ser inte tjock ut utan ganska så normal ut, men jag har en mage som ska bort så hon kommer gilla mig i sängen.

Sen vill jag gå ned i vikt och jag vill inte bli en gymbiff, efter att jag har gått ned till 90kilo kommer jag börja träna mycket cardio för ett 6pack. Då jag även kommer anlita en väldigt känd PT.

Du blir ingen biff om du kör som jag gjorde helt strikt med maten...

Kalle Axelsson
2011-08-22, 20:16
men om du bara vill sätta på henne behöver du väl inte göra dig så mycket besvär om hon nu är tänd redan?!?

Massiveinc
2011-08-22, 20:17
men om du bara vill sätta på henne behöver du väl inte göra dig så mycket besvär om hon nu är tänd redan?!?

Det är mest för min egna skull att se bra ut runt magen :)

Tolkia
2011-08-22, 20:18
Att leva på 6 dl yoghurt om dagen är inte smart, men det har andra redan skrivit. Om du vill banta på det sättet är det bättre att du väljer någon VLCD, typ Cambridge, Nutrilett etc.

Massiveinc
2011-08-22, 20:21
Att leva på 6 dl yoghurt om dagen är inte smart, men det har andra redan skrivit. Om du vill banta på det sättet är det bättre att du väljer någon VLCD, typ Cambridge, Nutrilett etc.

Okej, kan jag kombinera annars? 3dl yoghurt till frukost och 1 Nutrilett till mellanmål sen 5dl yoghurt + musli?

Ronn
2011-08-22, 20:23
Du missförstår mig, när jag har gått ned 10kilo och ligger på en fett procent på kanske 14% kommer jag börja träna cardio 4gånger i veckan och äta en kost på 2000kcal om dagen, samtidigt som jag gör crunch / situps etc.

Kan ju bara repetera, du kommer inte få en snygg kropp på det viset, i bästa fall kanske du kommer se ut så här:

http://3.bp.blogspot.com/-7wraiKn48Iw/TjxZ0CyGoZI/AAAAAAAADhc/EYptlT2FVmI/s1600/skinny-fat6.jpeg

Du behöver styrketräna och äta rätt för en snygg kropp, kaloriunderskottet ska du uppnå genom maten framförallt, situps och crunches kommer inte göra ett jota.

Prez
2011-08-22, 20:24
Skärp dig för helvete! Om hon är tänd på dig så är den saken avklarad. Om du sen har dålig självkänsla är problemet i ditt huvud och inte din mage. Tror hon blir mer impad av en kille som är frisk och försöker träna på "rätt sätt" för att nå sitt mål än någon som tar onödiga hälsorisker och vill förlora muskler för att gå ner några kilo.

PS. Om tjejen lämnar dig för att du har lite mage hade jag hellre vetat det nu än om några månader/år.

Don't be stupid.

nifo6
2011-08-22, 21:30

+1

polat
2011-08-22, 21:34
Vadå ålder:18-25? vet du inte din ålder eller? :Virro

Jokester
2011-08-22, 21:35
*troll*

nifo6
2011-08-22, 21:36
Eftersom du kommit snett på hela grejen med både liv och träning så är det enda tips jag kan ge i detta fallet att du anlitar den kända PT:n nu direkt och hoppas att han/hon inte bara är känd utan duktig oxå..

polat
2011-08-22, 21:40
Jag tycker att du gör rätt mannen ;) skaffa fin kropp, jag slår vad om att du kommer älska dig själv mer och hon dig *bs*

lofito
2011-08-22, 21:40
Jag har svårt att ta TS seriöst kring denna post. Om han nu är allvarlig så är det stora problem att ta itu med.

ceuphoria
2011-08-22, 21:59
Jag förväntar mig inte att ni ska förstå mig, men allt är för en tjej. Jag ser bra ut rent allmänt, men min mage är inte den finaste.

Jag vill gå ned i vikt för att se bra ut i "sängen" om man nu ska formulera sig så och helt enkelt bli tunnare.

Om du är seriös tycker jag synd om dig. Tjejer är ganska enkla (iaf här)
1. Om hon är tänd på dig nu är det bättre att stanna med magen du har nu.
2. Ingen tjej blir attraherad av någon samtidigt som man tänker "åh, fast bort med magen, och lite biffigare armar".
3. Skaffa lite självkänsla (Slå upp det). inte samma sak som självförtroende.
4. Jag trodde inte killar kunde sjunka såhär lågt :P..

Men lycka till.

mattilainen
2011-08-22, 22:05

Om hon inte gillar dig för den du är så kanske du borde se över valet?

Sen förstår jag att man vill vara snygg för tjejen men att enbart gå ner FÖR tjejen är helt idiotiskt.

lofito
2011-08-22, 22:08
Jag blir ärligt talat lite arg när du säger att du gör allt för denna tjej i form av att gå ner i vikt. Vem fan bryr sig ärligt talat? Finns tusentals andra brudar där ute. Jag tror mer det handlar om din självkänsla, kan det vara så? Först säger du att det är pga. tjejen för att i nästa inlägg säga att det är pga. dig, hur ska du ha det?

Jonas N
2011-08-23, 23:23
Lycka till med ditt upplägg men om du mot förmodan lyckas kommer du förmodligen inte ha en kropp som kan prestera mer än en halvdan lågreppare i sängen efter alla dina muskler förtvinat.

Hur som helst kommer någon bli besviken.

Springer
2011-08-24, 06:03
Rapid Fat Loss Handbook. Googla.

lurre86
2011-08-24, 06:25
En tråd i min smak. Är det nåt man har koll på så är det damer;)
Ne men allvarligt talat, lyssna på alla råd du får om att inte gå ner för snabbt.
Du kommer ångra dig. Visst du kommer lyckas gå ner men sen kommer du med största sannolikhet att gå up igen.

Och bara för att du tränar samtidigt som du går ner så blir du ingen biff å inte heller nån drömkropp på kort tid. Däremot så kommer kommer slut resultatet bli mycket bättre om du går ner sakta och tränar.

Sen angående damen wtf? Gillar hon dig? Om svaret är ja på den frågan så ner i vikt sakta. Om nej, skit i henne du förtjänar bättre.

lurre86
2011-08-24, 06:27
Kan vi få sen en bild på denna dam så man kan avgöra?

Dag
2011-08-24, 13:40
Skulle jag va ts skulle jag nog inte lägga upp bild på damen ;)

Tycka vad man vill om dina anledningar...

Som de flesta skriver styrketräning pluss ett litet kcal underskott är det bästa för ett bra resultat.

Men om du nu vill gå ner fort:

Vill du se ut som en sticka med fläskig mage och dålig hälsa fortsätt som du gör.

Om du vill få en snygg kropp styrketräna och prioritera proteiner och bra fetter pluss vitaminer mineraler.

Sist men inte minst skaffa våg så du kan räkna kcal. Annars kommer du som nybörjare bara sysla med gissningslekar.

Dag
2011-08-24, 13:42
2g proteiner / kilo kroppsvikt har funkat utvärkt för min del.

Ihop med tung sturketräning har jag inte tappat någon styrka.

qaws
2011-08-24, 22:21
Jag skulle ha bytt umgängeskrets om jag blev erbjuden bakvärk flera gånger i veckan, men det är kanske bara jag...

StumpeLiten
2011-08-27, 18:42
Det verkar dumdristiskt det du håller på med just nu.

Har du dålig självkänsla kommer du inte kunna deffa bort den...I've tried that shit och det enda som hände var att jag blev sjuk. Värt det för att vara "snygg i sängen"? NÄ! så SKÄRP DIG!

En liten mage på en karl är inte nödvändigt oatraktivt. Nojja inte över den bara.

L.O.V.E/StumpeLiten

1684_
2011-08-27, 18:54
Mycket löjligt, hoppas du inte gäör detta patetiska pga ett knull. Misshandla kroppen på de där viset.

Själv har jag hellre en kille med kött & hull på kroppen än bara ben & skin. Å att hets banta 20kg e inte bra, leder nog med största sannolikhet till mer besvär än nnytta.

Maysan
2011-08-27, 19:23
Jag personligen tycker din anledning är rent idiotisk. Ursäkta mig om jag använder fel ordval men jag tycker bara din anledning är...*gah!*

Skitsamma om du har lite fetti-fett-fett på magen, majoriteten har det. Inget att skämmas för. Träna så du går ner i vikt i långsamt tempo. Nu bantar du och 4kg/veckan är inte sunt. Deffa. Inte hets-banta.

Kan ju säga att om du nu hets-bantar och blir av med ett antal kilo snabbt så är garanterat lite fetti-fett-fett snyggare än en j¤vla massa skinn som bara hänger på din mage(om du nu ville vara "snygg" i sängen).

Tjejen kanske tycker om din mage? Kärlekshantagen är ju ett väldigt bra verktyg om nu tjejen har svårt att hålla sin position. Haha.. :D

Peace! *flex*

mvh
Maysan

Maysan
2011-08-27, 19:30
Nej, jag vill bara ha henne i sängen *drool*

Sen går jag över till andra, men är det dåligt det jag gör? Jag värkar ju kunna gå ned i vikt så här?
Patetiskt...

DaS
2011-08-27, 19:46

Har inte mycket o komma med på denna sida , men Fy F"" Så Rätt !; Diggar dom första raderna ! Ska jag komma ihåg från och med nu.. :)

mini
2011-08-27, 19:50
Hon är sugen på dig nu och du ska låta henne vänta medan du är trist och lever på yoghurt? Verkar sannolikt att hon hinner tröttna och hitta en levnadsglad mer spontan kille. Om hon är så snygg som du säger lär det ju inte vara några direkta problem.

Brook
2011-09-02, 07:12
whatever floats your boat

Vill bara säga att tjejen kommer bli stolt då du gör detta för henne, men lyssna samtidigt på NÅGRA AV kommentarerna ovan (de om träning alltså). Det du egentligen eftersträvar är ju att bli snyggare, så gör det rätt, så ska du se att magen försvinner den med. glhf