handdator

Visa fullständig version : % fett

Valross
2011-08-22, 16:31
170 cm lång. 17 år
tidigare vägt 100 Kg. nu 69-70

Och jag undrar om någon skulle kunna uppskatta mitt kroppsmassa i fett % ?

Önskar även att någon kunnig skulle kunna ge tips och råd på övningar man kan göra hemma för att " bygga upp" så mycket muskler som möjligt utan att besöka gym.
samt ett bra "diet tips" eller något liknande för att få bort det sista på stora goa buken :)

http://www.kolozzeum.com/forum/attachment.php?attachmentid=82774&stc=1&d=1314026954

.http://www.kolozzeum.com/forum/attachment.php?attachmentid=82773&stc=1&d=1314026954

Mvh

Ponitus
2011-08-22, 16:33
Ligg på kcal- för att bli av med fett.
Styrketräna för att få muskler.

Svårare än så är det inte.

Varför vill du inte vara på gym?
Övningar hemma så är väl push-ups, pull-ups, chin-ups, dips, handstående osv bra övningar för överkropp. Ben blir lite svårare..

Valross
2011-08-22, 16:37
Ligg på kcal- för att bli av med fett.
Styrketräna för att få muskler.

Svårare än så är det inte.

Varför vill du inte vara på gym?
Övningar hemma så är väl push-ups, pull-ups, chin-ups, dips, handstående osv bra övningar för överkropp. Ben blir lite svårare..

okej jo det vet jag.

Det är ju inte så att jag inte vill vara på gym, men har ganska mycket andra utgifter, riktigt dåligt med tid PGA går en praktisk linje i skolan, så är ute och jobbar långt hemifrån hela dagarna. och när man väl kommer hem så är det annat som ska göras.

okej det låter som ett par bra övningar.
om vi säger såhär, mina ben ligger lite före i muskelbyggnaden, att bära omkring på den tunga kroppen innan och spela ishockey på det har haft sina fördelar tydligen. även nackdelar som slitage.

Men jag tackar för snabba svaret!

StampChamp
2011-08-22, 16:58
Skulle tippa på att du ligger kring 18%. Skaffa ett gymkort, det kommer vara värt det.. går ju alltid att köra på autogiro eller fråga om du får låna av dina föräldrar?

lofito
2011-08-22, 17:59
Allt handlar om prioriteringar. Vill du få en bra kropp - börja gymma. Att man inte har tid etc. är bara en ursäkt för att vara lat. I ett gym har du större möjligheter till vikter, maskiner etc. än att köpa in hemma etc. Det handlar om allt ifrån 200-400 kr i månaden för ett gymkort, inte alls farligt.

Valross
2011-08-22, 18:29
Allt handlar om prioriteringar. Vill du få en bra kropp - börja gymma. Att man inte har tid etc. är bara en ursäkt för att vara lat. I ett gym har du större möjligheter till vikter, maskiner etc. än att köpa in hemma etc. Det handlar om allt ifrån 200-400 kr i månaden för ett gymkort, inte alls farligt.

det med att vara lat är inte min grej, jag skulle inte slita från att vara jordens fetto till det här för att sedan vara lat, jag jobbar från kl 7-16,30 varje dag. sedan pluggar jag matte B engelska B för att jag ska få bra betyg. jag spelar fotboll och har ishockey fys flera dagar i veckan.
så lat, nej?
dåligt med tid, ärligt talat ja. har även ett gymkort så det är inga problem.
bor även i en liten håla, långt ut i skogen. så riktigt svårt att ta sig till stan om inte päronen är hemma.
därför ville jag veta lite bra övningar man kan köra hemma istället.

Fugly
2011-08-22, 18:37
Köp hem utrustning som räcker långt, t.ex. squat cage, stång och vikter. Det kan du köra hela kroppen på.

Librish
2011-08-22, 19:40
Köp hem utrustning som räcker långt, t.ex. squat cage, stång och vikter. Det kan du köra hela kroppen på.

Det är nog inte rimligt prismässigt när man är 17.

Valross
2011-08-22, 20:06
Det är nog inte rimligt prismässigt när man är 17.

helt korrekt

Harnold
2011-08-22, 22:33
Runt 25% kroppsfett tror jag att du har. Definitivt mer än 18% som någon tidigare sade i alla fall.

lofito
2011-08-22, 22:37
Hur räknar man ut sitt kroppsfett?

Harnold
2011-08-22, 22:43
Hur räknar man ut sitt kroppsfett?

Du tar din sammanlsgda fettcikt genom din totala vikt. För att veta din fettvikt krävs det att du använder speciell utrustning. Det är alltså ingenting du räknar ut på internet, för då blir det med största sannolikhet fel.