handdator

Visa fullständig version : Två veckor från gymmet, kaloribalans?

PerM
2011-08-22, 12:47
Hej. Jag kommer av orelevanta skäl behöva stå ifrån gymning under cirka två veckor. Min fråga är då, bör jag ligga på kaloribalans eller kaloriöverskott för att behålla så mycket muskelmassa som möjligt? Jag vill självfallet heller inte lägga på onödigt fett om det inte behövs :)

daloatf
2011-08-22, 12:49
Om du inte vill lägga på dig onödigt med fett ska du lägga dig på kaloribalans.

PerM
2011-08-22, 12:52
Om du inte vill lägga på dig onödigt med fett ska du lägga dig på kaloribalans.

Är du säker på att detta då är "onödigt" fett? Kan jag behålla mer muskelmassa med hjälp av att att lägga på lite onödigt fett så är jag villig till att göra det.

Doggeh
2011-08-22, 12:52
Självklart så väljer du balans med mycket protein för att vara på säkra sidan. Varför välja bulk som resulterar med ökat BF om du nu inte ska träna öht?

PerM
2011-08-22, 12:54
Självklart så väljer du balans med mycket protein för att vara på säkra sidan. Varför välja bulk som resulterar med ökat BF om du nu inte ska träna öht?

Funderade på att man kanske förlorar mindre muskelmassa under överskott men om det inte är så tänker jag självfallet ligga på balans.

daloatf
2011-08-22, 12:55
På två veckor lär det inte hända extremt mycket om du inte väljer lägga dig på ett underskott.

Reaper123
2011-08-22, 12:57
Nu säger du ju inte hur du normalt ligger gällande kcal'en. Men kan det verkligen hända så mycket på två veckor om du missköter dig ytterst lite?

Kcalbalans och inte slarva med proteinet så lär du inte tappat ett skit, tror inte heller proteinintaget är superviktigt om du nu inte ska upp på scenen anytime soon och har optinojja deluxe!

Jokester
2011-08-22, 13:01
På två veckor händer inte särskilt mycket, vill du ligga på underskott så gör det. Du är tillbaka efter en några pass igen.

PerM
2011-08-22, 16:04
Tack för svaren.
Optinojjan slog till igen :smash:

Tolkia
2011-08-22, 16:12
Jag ser att du redan kommit till insikt, men ändå, och för andra läsare: Hur länge har du tänkt leva och träna? Hur mycket är två veckor i relation till det? Eh ...