Visa fullständig version : Rent teoretiskt! Enbart kyckling, kvarg, pasta och oljan man stecker i.
Som rubriken lyder! Skulle man enbart kunna äta dessa ingredienser och vara framgångsrik i sin träning?
Hur skulle kroppen reagera efter längre tid? Skulle musklerna få det dom vill ha för att kunna bygga?
Du skulle nog behöva lite mer fett.
Du behöver ju även vitaminer och mineraler osv också. men det skulle väl funka bättre än många andras kostvanor här i världen, men det är ju inte optimalt heller.
Släng med broccoli ibland också
Du behöver ju även vitaminer och mineraler osv också. men det skulle väl funka bättre än många andras kostvanor här i världen, men det är ju inte optimalt heller.
Släng med broccoli ibland också
Okej, vitaminer å mineraler som kommer ifrån?:)
Du skulle nog behöva lite mer fett.
Kan stecka i extra mkt fett?:)
Är inte en väldigt enformig kost en riskfaktor för att utveckla matallergier?
Eddie Vedder
2011-08-21, 14:21
Är inte en väldigt enformig kost en riskfaktor för att utveckla matallergier?
Det har jag faktiskt aldrig läst. Jag vet att Bartoll påstår det men helt utan källor. I alla fall inte att man får allergier eller intoleranser av att äta något mycket. Men genom att aldrig få i sig laktos tros man kunna utveckla/förvärra laktosintolerans.
johan_jazz
2011-08-21, 18:19
T.S
Om vi säger att du har ett energibehov på c:a 2500-2600 kcal per dag och äter endast de ovan beskrivna livsmedlen skulle du på längre sikt få i dig på tok för lite kalcium, kalium, A-vitamin, C-vitamin, D-vitamin och folsyra. Tveksamt om du skulle få tillräckligt med magnesium heller. Nu vet jag inte hur du tänkt fördela makrona men jag skulle tippa på att du skulle hamna runt P 40% F 20% K 40% (grovt uppskattat) som är ganska vanligt bland styrketränande. Svaret på din fråga blir alltså nej, det är inte en fullgod muskelbyggar diet ;-)
Mvh/ Johan
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.