handdator

Visa fullständig version : Fettintag vid bulk

sandahl
2011-08-20, 17:04
Hej, jag undrar lite hur fettintaget ser ut för er vid bulk?
Vad som är "okej". ?

Jag käkar nu 4100kcal=300kcal+/dag, dem dagar jag tränar uppdelat på 250g protein, 450g kolhydrat och ca 95g fett.

ca 1.2g fett per kg eftersom jag väger 80kg
ungefär 25% fett av kcal intaget.

Frågan är vad ni tycker om mitt fettintag? Inte är det för mkt?

170cm 80kg, 7% kroppsfett (gått från 4% under sommaren)

Mvh

Bjern
2011-08-20, 17:12
Vilka menar du ska godkänna ditt fettintag på 1.2g? Beror självklart på vilka du frågar.

sandahl
2011-08-20, 17:33
Vilka menar du ska godkänna ditt fettintag på 1.2g? Beror självklart på vilka du frågar.

Va? Ja dem som styrketränar på hög nivå och har bra kunskaper inom kost?
Förstår inte vad du menar.

Kimkay
2011-08-20, 17:35
så lite fett som möjligt på träningsdagar, lagom med fett (runt 1 gram/kg kv) på vilodagar.

Ristretto
2011-08-20, 17:38
så lite fett som möjligt på träningsdagar, lagom med fett (runt 1 gram/kg kv) på vilodagar.

+1
Runt 10E% på träningsdagar brukar det bli. Sen mellan 25-40% på vilodagar. Undviker dock att överäta på vilodagar.

svag74
2011-08-20, 18:14
25E% fett under bulk för mycket???
Jag ligger på 55-60E% fett vid bulk :D
Enda hållbara för mig då jag bl.a. försöker undvika större mängder socker.

Eddie Vedder
2011-08-20, 18:19
Va? Ja dem som styrketränar på hög nivå och har bra kunskaper inom kost?
Förstår inte vad du menar.

Alla tycker inte samma sak.

sandahl
2011-08-20, 18:34
25E% fett under bulk för mycket???
Jag ligger på 55-60E% fett vid bulk :D
Enda hållbara för mig då jag bl.a. försöker undvika större mängder socker.

Någon som håller med mig iaf:) 10%E som vissa skrivit förstår jag inte riktigt.

lofito
2011-08-20, 18:40

Varför vill man ha i sig så lite fett som möjligt på träningsdagar (när man ändå förbränner) och mer på vilodagarna?

vicarious
2011-08-20, 18:54
Varför vill man ha i sig så lite fett som möjligt på träningsdagar (när man ändå förbränner) och mer på vilodagarna?

Fett från kosten lagras in väldigt lätt som just kroppsfett när kaloriöverskott råder. Under vilodagarna (om man ligger på underskott) kan man komma undan med ett högre fettintag utan att gå upp i vikt. Å andra sidan så stänger kolhydrat av fettförbränningen..

King Grub
2011-08-20, 18:59

Det finns många fler fördelar med kolhydratintag än fettintag vid överätning.

Ristretto
2011-08-20, 19:05
Någon som håller med mig iaf:) 10%E som vissa skrivit förstår jag inte riktigt.

Vad förstår du inte? 10% av energin kommer från fett.

lofito
2011-08-20, 19:15
Det finns många fler fördelar med kolhydratintag än fettintag vid överätning.

Ja, du får gärna vidareutveckla än att bara nämna det.

King Grub
2011-08-20, 19:16
Saken har ju varit uppe förr, och jag antog att sökfunktionen fortfarande fungerade. Så man skulle slippa skriva saker som skrivits förr igen och igen, när ämnet är detsamma.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=157920

lofito
2011-08-20, 19:17
Saken har ju varit uppe förr, och jag antog att sökfunktionen fortfarande fungerade. Så man skulle slippa skriva saker som skrivits förr igen och igen, när ämnet är detsamma.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=157920

Du behövde i så fall inte skriva alls.

King Grub
2011-08-20, 19:18
Jo, jag svarade på frågan.

lofito
2011-08-20, 19:24
Jo, jag svarade på frågan.

Japp, men i paritet med att säga typ "ja" eller "nej" på en fråga. Du kunde vidareutveckla det. Nog om det, jag tänker inte tjafsa, det leder ingen vart även om jag märkt att du gillar att vara dryg. Nuff said.

willtjam
2011-08-20, 19:26
Dryg och dryg. Jag antar att man blir lite less efter att ha svarat på i stort sett samma frågor i nio års tid.

King Grub
2011-08-20, 19:28
Japp, men i paritet med att säga typ "ja" eller "nej" på en fråga. Du kunde vidareutveckla det. Nog om det, jag tänker inte tjafsa, det leder ingen vart även om jag märkt att du gillar att vara dryg. Nuff said.

Jag svarar på precis vilka inlägg jag vill, precis som alla andra, och det var dessutom on-topic och korrekt. Det är inte att vara dryg bar för att man inte skriver en halv avhandling som svar på en fråga eller utvecklar svaret i alla tänkbara riktningar. Mitt svar var kort, koncist, och korrekt. Du hade bara behövt be om ytterligare information eller sökt själv i stället för att kalla någon dryg.

lofito
2011-08-20, 20:20
Jag svarar på precis vilka inlägg jag vill, precis som alla andra, och det var dessutom on-topic och korrekt. Det är inte att vara dryg bar för att man inte skriver en halv avhandling som svar på en fråga eller utvecklar svaret i alla tänkbara riktningar. Mitt svar var kort, koncist, och korrekt. Du hade bara behövt be om ytterligare information eller sökt själv i stället för att kalla någon dryg.

Jag bad just dig om ytterligare information i form av att vidareutveckla, så sluta spela. Börjar bli tröttsamt. Seriöst. Nog om det, tänker inte tjafsa.

Eddie Vedder
2011-08-20, 20:22
Jag bad just dig om ytterligare information i form av att vidareutveckla, så sluta spela. Börjar bli tröttsamt. Seriöst. Nog om det, tänker inte tjafsa.

Han har väl inget ansvar att ge långa utläggande svar på alla dina frågor? Helt ofattbart att vissa kan tycka det är drygt när de får hjälp. Som att få en 20-lapp till skänks och "tacka" för den bara genom att gnälla att det inte var en 50-lapp.

King Grub
2011-08-20, 20:29
Jag bad just dig om ytterligare information i form av att vidareutveckla, så sluta spela.

Jag gjorde ju det, länkade. Och då sade du att jag inte hade behövt svara alls och kallade mig dryg. Och jag "spelar" inte - jag berättar hur det ligger till och vad du har att rätta dig efter. Du kan inte kräva att någon, jag eller någon annan, skall svara på ett visst sätt. Inte så länge det är on-topic och enligt medlemsreglerna.

Det tröttsamma är snarare när folk vill ha precis allt serverat fullständigt och blir sura när dom inte får det. :(

Degpekka
2011-08-21, 04:55
Att själv vara dryg och otrevlig mot personer som ställer upp och hjälper en är lite som att skjuta sig själv i foten.

Sniggel
2011-08-21, 07:56
Jag ligger ofta kring 40-50 E% fett vid bulk. Skulle jag minska fettintaget hade jag fått äta mycket mer av livsmedel som jag personligen mår sämre av.