Visa fullständig version : Salta biten
Metal_boy_
2003-12-19, 19:53
har sett att det fins nån tonfiskliknande burk med nått som heter salta biten ..jag har smakat det för länge sedan tror jag och det va gott..nån som vet vad jag menar?? skulle vilja ha reda lite på vad det är för kött och om det är proteinrikt
King Grub
2003-12-19, 19:57
Har du hittat kött som inte är proteinrikt än?
Ja, det är alldeles utmärkt gott, proteinrikt och fettsnålt kött. Samma tillverkare, Annerstedts, har också burkar med kalops, som är fullständigt delikat och innehåller runt 70 gram protein per burk!
http://www.annerstedt.se/images/konserver.jpg
Metal_boy_
2003-12-19, 20:13
Originally posted by King Grub
Har du hittat kött som inte är proteinrikt än?
Ja, det är alldeles utmärkt gott, proteinrikt och fettsnålt kött. Samma tillverkare, Annerstedts, har också burkar med kalops, som är fullständigt delikat och innehåller runt 70 gram protein per burk!
http://www.annerstedt.se/images/konserver.jpg
det är ju alldeles perfekt!! mins att jag smakade av farsan min när jag va mindre och tyckte det va skitgott jag har funderat och undrat länge nu om det inte fins nått med kött som går fort att laga till med tanke på att jag föredrar kött och fågel framför fisk..men jag klämmer i mig fisk ibland för det nyttiga fettet skull och då det bästa(lax) det e ju som en dröm gått i uppfylelse när man älskar kött ju .Det är jobbigt att stå o strimla lövbiffar..fläskfilé är dyrt..kotletter tar tid ...nötfärs blir man trött på så det här va det jag väntade på! vad ligger priset på ca??
och tack lilla Gruben :love:
Metal_boy_
2003-12-19, 20:24
sen ska här ätas kött och mycket kolhydrater..för nu ska här ökas i vikt..långsamma kolhydrater är det som gäller förutom efter passet det borde man väl öka i vikt på om man äter mycket kolhydrater och en 6-7 måltider om dagen? en del säger att man ökar i vikt bara av snabba kolhydrater snarare fet. om jag äter lika mycket kolhydrater nu fast endast långsamma blir det lika mycket kalorier jag får i mig och lika bidragande till viktökning som när jag förut åt mycket snabbare kolhydrater? asså blir det typ samma effekt fast mindre vid midjan?:confused:
King Grub
2003-12-19, 20:25
Originally posted by Metal_boy_
vad ligger priset på ca??
Runt 20-24 kronor burken där jag handlar.
King Grub
2003-12-19, 20:29
sen ska här ätas kött och mycket kolhydrater..för nu ska här ökas i vikt..långsamma kolhydrater är det som gäller förutom efter passet det borde man väl öka i vikt på om man äter mycket kolhydrater och en 6-7 måltider om dagen? en del säger att man ökar i vikt bara av snabba kolhydrater snarare fet. om jag äter lika mycket kolhydrater nu fast endast långsamma blir det lika mycket kalorier jag får i mig och lika bidragande till viktökning som när jag förut åt mycket snabbare kolhydrater? asså blir det typ samma effekt fast mindre vid midjan?:confused:
Långsamma utom efter träningen ja. Snabba ger större insulinutsöndring, vilket gör att en större del av energiöverskottet kan hamna i form av fett- istället för muskelökningar. Du går upp i vikt av energiöverskott, oavsett om det är i form av snabba eller långsamma kolhydrater, fett eller protein. Energiöverskott lagras.
Snabba kolhydrater och mättat fett bidrar också till att försämra din insulinkänslighet, vilket innebär att en allt större del av dina viktökningar kommer att bestå av fett och allt mindre av muskler. Långsamma kolhydrater, bra fetter och hårt konditionsträning (framför allt) ser till att insulinkänsligheten hålls på en bra nivå och att viktökningarna består av så stor del muskelmassa som möjligt.
Metal_boy_
2003-12-19, 20:29
Runt 20-24 kronor burken där jag handlar.
ok de e ju inte för farligt =)
Metal_boy_
2003-12-19, 20:32
Långsamma utom efter träningen ja. Snabba ger större insulinutsöndring, vilket gör att en större del av energiöverskottet kan hamna i form av fett- istället för muskelökningar. Du går upp i vikt av energiöverskott, oavsett om det är i form av snabba eller långsamma kolhydrater, fett eller protein. Energiöverskott lagras.
Snabba kolhydrater och mättat fett bidrar också till att försämra din insulinkänslighet, vilket innebär att en allt större del av dina viktökningar kommer att bestå av fett och allt mindre av muskler. Långsamma kolhydrater, bra fetter och hårt konditionsträning (framför allt) ser till att insulinkänsligheten hålls på en bra nivå och att viktökningarna består av så stor del muskelmassa som möjligt.
ok =) så man kan bli tjock på långsamma me fast inte lika lätt ? de e energiöverskottet som bestämmer? hur långt över gränsen man går? fast det märks fortare när man traskat över gränsen med snabba kolisar än långsamma?
King Grub
2003-12-19, 20:33
så man kan bli tjock på långsamma me fast inte lika lätt ?
Ja
de e energiöverskottet som bestämmer?
Ja
hur långt över gränsen man går?
Ett överskott på 7000-7500 kcal ger dig en viktökning på 1 kilo.
fast det märks fortare när man traskat över gränsen med snabba kolisar än långsamma?
Större andel fläsk, antagligen.
Metal_boy_
2003-12-19, 20:35
så man kan bli tjock på långsamma me fast inte lika lätt ?
Ja
de e energiöverskottet som bestämmer?
Ja
fast det märks fortare när man traskat över gränsen med snabba kolisar än långsamma?
Större andel fläsk, antagligen.
ok och man får bättre insulinkänslighet av att bara byta från att ha ätit mycket snabba till långsamma..typ så att när man har tränat så tar kroppen upp kolhydraterna och proteinet bättre?
King Grub
2003-12-19, 20:49
ok och man får bättre insulinkänslighet av att bara byta från att ha ätit mycket snabba till långsamma..typ så att när man har tränat så tar kroppen upp kolhydraterna och proteinet bättre?
Inte tar upp, men det påverkar hur och var överskottet lagras. Det bästa sättet att förbättre insulinkänsligheten är dock med korta, intensiva konditionspass, något jag anser vara en nödvändig del i ett vettigt träningsprogram, både bulk och deff.
Metal_boy_
2003-12-19, 21:11
Inte tar upp, men det påverkar hur och var överskottet lagras. Det bästa sättet att förbättre insulinkänsligheten är dock med korta, intensiva konditionspass, något jag anser vara en nödvändig del i ett vettigt träningsprogram, både bulk och deff.
ok =) jag kan inte tacka dig nog men om jag blir känd så ska jag nämna ditt namn :smokin:
Metal_boy_
2003-12-22, 00:01
angående dom där köttburkarna ..är det mycket i dom o räcker till flera måltider? om vi säger att man vill ha i sig 20gram protein via köttet..och är det billigare än att köpa lövbiff eller annat ofärdigt kött???
King Grub
skrev du.. så om jag äter 7000-7500 kcal över mitt behov per dag så går jag upp ett kilo om dagen?
vill bara veta om en sådan ökning är möjlig.. bli ganska mycket efter ett år isf ;)
shirunai
2003-12-22, 10:51
ungefär sånna mängder kalorier går man upp ett kg, JA.
Sen finns det ingen människa som orkar hålla upp den takten, för varje kg du lägger på dig ökar ditt energi behov.
vi säger att du gått upp enormt så du ligger på energibehov på 5000kcal för att ligga kvar, sen ska du äta 7000kcal på det, finns inte många som klarar att äta 12000kcal perdag om näringsvärderna är balanserade, alltså det går ju om man bara äter fett, men då får man hälsoproblem som stoppar din ätning.
edit: bara mina teorier.
King Grub
2003-12-22, 11:18
Originally posted by Jense
King Grub
skrev du.. så om jag äter 7000-7500 kcal över mitt behov per dag så går jag upp ett kilo om dagen?
vill bara veta om en sådan ökning är möjlig.. bli ganska mycket efter ett år isf ;)
Japp. Nästan uteslutande fläsk dessutom. :D
hehe ok, tack för svaren pågar.. men man kan ju, om man nu vill, bara skjuta ifrån o gaina 14 kilo på 2 veckor, o sen hålla behoovet stilla där ett tag, jag behöver lite späck nu när det är vinter och kallt o mög
King Grub
2003-12-22, 12:59
Du kommer dessutom att få äta mer och mer och mer för varje dag för att kunna fortsätta öka i vikt i samma takt. Ökar kroppsvikt = ökad energiförbrukning, så din energiförbrukning ökar i samma takt som kilona. ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.