Logga in

Visa fullständig version : resa oktober/november

moue
2011-08-19, 12:44
hej gott folk.
jag funderar på att ta en resa någonstan i oktober/november till något varmt land men vet inte var. har funderat på bali men regnperioden startar väl någon gång då så vet inte om det är en bra idé.

vill åka någonstans varmt, billigt och vill lära mig surfa på samma resa. ett krav är dessutom att det ska gå att ta sig till australien på ett hyfsat smidigt/billigt sätt.
finns det någon resvan person här så tala ut och ge tips :)

shut teh face
2011-08-19, 13:09
Luleå

moue
2011-08-19, 14:58
Luleå känns inte som en bra idé. Alldeles för när hem

bear.flowertwig
2011-08-19, 15:13
Ska du mot Australien till är det väl Indonesien nånstans som gäller. Annars brukar det finnas rätt bra priser till Dominikanska Republiken. Underbar ö och för nybörjarsurfare räcker det gott. Vindsurfingen är fö i världsklass. Liksom rommen och cigarrerna ;)

Men kolla billiga resor till Singapore, Kuala Lumpur mfl och kolla sen lokalflyg vidare. Brukar vara billigt.

realarnold
2011-08-19, 15:29
Hade en kompis som var på filipinerna i vintras... ganska likt bali skulle jag tro. Kolla på det

SiSenior
2011-08-19, 19:29
Regnperioden har sitt slut i tidigare under året och deras november är som våran juni, d.v.s. starten för sommaren.

Drar själv på backpacksemester 1 november-jan. Under denna tid ska vi besöka Singapore, Malaysia, Thailand, Kambodja, Vietnam och Hong Kong i skriven ordning.

Bali funkar i november.

moue
2011-08-20, 09:20
Ska du mot Australien till är det väl Indonesien nånstans som gäller. Annars brukar det finnas rätt bra priser till Dominikanska Republiken. Underbar ö och för nybörjarsurfare räcker det gott. Vindsurfingen är fö i världsklass. Liksom rommen och cigarrerna ;)

Men kolla billiga resor till Singapore, Kuala Lumpur mfl och kolla sen lokalflyg vidare. Brukar vara billigt.

tack för tipset. får dock för mig att Dominikanska är ett ställe dit man åker på rekreationsresa och slappa. kommer nog mest troligt själv så om det är lite fart och lite backpackers hade inte skadat men jag kan ju ha fel föreställning :)

Hade en kompis som var på filipinerna i vintras... ganska likt bali skulle jag tro. Kolla på det

verkar nice och kan nog vara ett alternativ, ska spana på det.

Regnperioden har sitt slut i tidigare under året och deras november är som våran juni, d.v.s. starten för sommaren.

Drar själv på backpacksemester 1 november-jan. Under denna tid ska vi besöka Singapore, Malaysia, Thailand, Kambodja, Vietnam och Hong Kong i skriven ordning.

Bali funkar i november.

perfekt, eftersom november funkar så borde ju även oktober göra det :)
du får nog ingen dum resa, åkte omkring i thai för några år sedan och det är riktigt fint och smidigt.

har fått höra något om att man måste ha utresan klar redan innan man åker in i bali, vet du något om det?

SiSenior
2011-08-20, 09:24
har fått höra något om att man måste ha utresan klar redan innan man åker in i bali, vet du något om det?

Här står allt du behöver veta om visum: http://www.allavisum.se/bali/