handdator

Visa fullständig version : Keso

STarfish
2003-12-19, 15:57
jag slängde på ett lager naturell keso på grovan idag och det var ingen speciell smak men det var väl ok o äta, såg där fanns några olika smaker i butiken någon god o rekommendera???

Fok
2003-12-19, 16:21
Som jag skrev i en annan tråd brukar jag salta det med örtsalt, naturell keson på mackan dvs. Det är dock en gammal familjetradition och kanske bara smakar bra eftersom det blivit inövat sen barnsben ;)

Pestokeson smakar rätt bra om jag inte minns fel, va längesen jag åt något utom naturell, men på mackan vetefan om den är god. Du kan ju alltid röra ihop keso och något kött/skaldjur etc och ha lite pasta till om du inte insisterar på att äta grovbröd.

STarfish
2003-12-19, 16:32
Originally posted by Fok
Som jag skrev i en annan tråd brukar jag salta det med örtsalt, naturell keson på mackan dvs. Det är dock en gammal familjetradition och kanske bara smakar bra eftersom det blivit inövat sen barnsben ;)

Pestokeson smakar rätt bra om jag inte minns fel, va längesen jag åt något utom naturell, men på mackan vetefan om den är god. Du kan ju alltid röra ihop keso och något kött/skaldjur etc och ha lite pasta till om du inte insisterar på att äta grovbröd.

ska prova göra en röra ikväll med keso, pasta och vitlök! YEAH! fan man får snart börja skriva en egen recept bok!

Arwen
2003-12-19, 17:35
om du söker på "keso" här på forumet så lär du nog få en hel del tips på recept & smaksättning:eating:

kharon
2003-12-19, 17:35
Peston är helt ok.
Chili däremot är en riktig favorit!
Oliv&feta var också riktigt bra.

Det är ju dock enkelt att krydda naturell med chilli t.ex eller andra kryddor och örter man gillar.

Som Fok säger så brukar jag också ha på örtsalt, Herbamares chili-örtsalt rättare sagt.

Jag är beroende av chili.

Fok
2003-12-19, 18:08
Originally posted by kharon
Peston är helt ok.
Chili däremot är en riktig favorit!
Oliv&feta var också riktigt bra.

Det är ju dock enkelt att krydda naturell med chilli t.ex eller andra kryddor och örter man gillar.

Som Fok säger så brukar jag också ha på örtsalt, Herbamares chili-örtsalt rättare sagt.

Jag är beroende av chili.

Wohaa!

Det är alltså inte bara jag!?

:thumbup:

miffo
2003-12-20, 17:32
Örtsalt är mycket godkänt, men så här brukar jag äta innan sängdags Keso, tonfisk, purjolök och grillkrydda samt lite sallad blanda allt coh tugga på :eating:

potte
2003-12-20, 18:37
chili ägish o_O

:hbang:

Halib
2003-12-21, 00:44
Lite jordgubbssylt i kesoburken så slinker den ner lätt som en plätt.

GhostFace
2003-12-21, 08:47
Naturell Keso med apelsin! :eating:

King Grub
2003-12-21, 08:48
Originally posted by GhostFace
Naturell Keso med apelsin! :eating:

Eller med krossad ananas. Dödligt gott.

Adrian
2003-12-21, 09:42
Något annat Riktigt gott är keso naturell, blandat med skivad banan och äpple.. sen så ska man strö på Mycket kanel, och lite vaniljsocker.. toppa detta med ca 1dllättfilmjölk i det hela, MUMS+ något att rekommendera till det hela är schulstads balansbröd med lätt Messmör. :bow:

MVH Adrian

palme
2003-12-21, 09:45
Originally posted by King Grub

Eller med krossad ananas. Dödligt gott.

Keso och ananas är dödligt som sagt :eating:

Funderar på att dra ner keso i nötfärs och ha pasta till nu, till affären!!!!

DiZi
2003-12-21, 15:47
OriginalSmaken, dvs bara ren Keso är godast, ÄLSKAR rent ut sagt Keso, både nyttigt och gott! Två saker som inte brukar gå ihop! :D Iaf inte när det gäller mina smaklökar, smaken är dock som baken, delad ;)

Ankarby
2003-12-21, 18:08
Mm chilikeso i köttfärsen :eating: :eating: :eating:

DiZi
2003-12-21, 22:24
Originally posted by Ankarby
Mm chilikeso i köttfärsen :eating: :eating: :eating:

Chilismak på Keso? :C Usch, Keso original äger ju =P

Glenner_84
2003-12-23, 00:22
har ätit de flesta smaker, ingen förutom naturell är god enligt in smak, fetaskiten gick att äta, chilin smakade Hinduisk bajs

DiZi
2003-12-23, 10:58
Originally posted by Glenner_84
har ätit de flesta smaker, ingen förutom naturell är god enligt in smak, fetaskiten gick att äta, chilin smakade Hinduisk bajs

Jotack, men smakade det "bajs" , så du är koprofag? :laugh:

Glenner_84
2003-12-23, 21:32
Originally posted by DiZi

Jotack, men smakade det "bajs" , så du är koprofag? :laugh:

:em:...hehehe...nä jag testade faktiskt med Örtsalt innan, de var bland det godaste jag ätit tillsammans me Keso...MMMmmmm

goatass
2003-12-24, 12:01
börjat käka Keso naturell blandat med Pasta, tonfisk och en klick pesto peperoni. helt oslagbart...

30cm
2003-12-28, 22:11
Har ni tänkt på att Mjukost (mini) har mycket bättre fördelning av protein/kolhydrat/fett än keso... 19/3/1:eating:

Keso vet jag inte men det är sämre

DiZi
2003-12-28, 22:13
Originally posted by 30cm
Har ni tänkt på att Mjukost (mini) har mycket bättre fördelning av protein/kolhydrat/fett än keso... 19/3/1:eating:

Keso vet jag inte men det är sämre

Jahaja, men vilket är godast? :D

hangatyr
2003-12-29, 11:42
en rejäl klump naturell keso i en tallrik jordgubbsyoghurt. Mumsfilibabba!

King Grub
2003-12-29, 11:54
Originally posted by DiZi

Jahaja, men vilket är godast? :D

Mjukost är delikat! En rejäl dubbelmacka med mjukost... http://k-nettet.com/main/graphics/uploaded/251/thumb_drool.gif

Sparrisen
2003-12-30, 18:10
Tänk på att det är mindre protein i de flesta smaksatta kesosorterna, och då menar jag betydligt mindre än den naturella.

Själv har jag mycket svårt med keso eftersom det påminner mig om ost, vilket jag har allergi-intyg på. Kan inte svälja osten helt enkelt utan spyr reflexmässigt upp den...:D

Bara så ni vet...

moocow
2003-12-31, 09:49
Originally posted by SwedeForce
Tänk på att det är mindre protein i de flesta smaksatta kesosorterna, och då menar jag betydligt mindre än den naturella.

Själv har jag mycket svårt med keso eftersom det påminner mig om ost, vilket jag har allergi-intyg på. Kan inte svälja osten helt enkelt utan spyr reflexmässigt upp den...:D

Bara så ni vet...

Låter som ett kul partytrick :) ,

Men iaf, jag brukar köra med en trevlig keso+tonfisk+krydda(dill funkar fint för mig) som snabblunch och dyl, funkar kalas och är faktiskt riktigt gott imo.