handdator

Visa fullständig version : Den hederliga kvargen :)

94jeppe
2011-08-17, 23:05
Tja en snabb och enkel fråga bara kvargen innehåller ju från 2-4 gram kolhydrater per 100g. Men de står ju även att de innehåller lika många sockerarter, är de då bra att äta innan natt. blir ju en hel del annan skit man ej vill ha till natten.

Tacksam för svar.

J.V
2011-08-17, 23:10
"En hel del"? Hur många kilo kvarg har du tänkt äta?

94jeppe
2011-08-17, 23:15
en burk 250g de vanliga innan natten som alla stoppar i sig, sen fungerar kvarg lika bra som kaseinpulver som man kan köpa? Är de lika lång utsöndring av protein 6-8 timmar.

Wooster
2011-08-18, 00:10
Tja en snabb och enkel fråga bara kvargen innehåller ju från 2-4 gram kolhydrater per 100g. Men de står ju även att de innehåller lika många sockerarter, är de då bra att äta innan natt. blir ju en hel del annan skit man ej vill ha till natten.

Tacksam för svar.

'the fuuuck? Står väl "varav x gram sockerarter" om jag inte missminner mig. Dessa är laktos?

Förstår inte riktigt vad du menar. Är du osäker på om dessa små mängder kolhydrater i kvargen motiverar ett rent kasein-pulver?

Inte enligt mig.

vicarious
2011-08-18, 06:44
en burk 250g de vanliga innan natten som alla stoppar i sig, sen fungerar kvarg lika bra som kaseinpulver som man kan köpa? Är de lika lång utsöndring av protein 6-8 timmar.

Alla äter inte kvarg. En burk på 250g ger 12.5g kolhydrat. Inga mängder.

Bjern
2011-08-18, 09:45

Tacksam för svar.

Ja. Kolhydrater 5g; varav 5g laktos. Vad är det du inte förstår? Kolhydraterna i kvargen kommer ifrån laktos.