handdator

Visa fullständig version : Min deff i bilder.

lofito
2011-08-11, 22:07
Jag har sen några månader tillbaka gått ner 18 kg.
Innan jag började träna hårt och på allvar vägde jag 87 kg, i detta nu ligger jag på 70-71 kg. Mitt mål är att nå runt 66-67 kg innan jag är klar.

Hittade en bild på mig där jag vägde 87 kg och jämförde lite med nu, kan inte
förstå att jag hade en sådan stor mage då. Då kände jag mig smal, men sjukt vilken sned uppfattning man har om sig själv egentligen.

Jag har ju tappat en del fett och fått till mer former, men är medveten om
att jag tappat en del muskler. Men jag tränar 5-6 dagar i veckan och kommer
fortsätta äta rätt även efter min deff och bara köra på hårt.
Jag är medveten om att jag fortfarande har lite kring magen men jag ska försöka få bort det i och med att jag har några kg kvar att gå ner. Vill få till den där brad pitt grejen på sidorna och bli mer fast i magen. Är det bara fortsätta och dessutom tappa några kg som gäller då?

Sen vill jag tillägga att detta forum öppnat upp nya möjligheter för mig
tillsammans med träningen. Jag mår så mycket bättre av att träna, att se mig
själv utvecklas samtidigt som att jag ser bättre ut nu än förr. Mycket bättre självförtroende med kroppen etc. Jag vet att jag inte har värsta monsterkroppen - men jag ser iaf en tydlig skillnad och är beredd att kämpa lika hårt - om inte hårdare för att uppnå nya resultat. Tack allihopa för all hjälp!

Önskar konstruktiv kritik kring bilderna, tack!

Amme
2011-08-11, 22:30
Nice, skit fina resultat keep it going!

davvvan
2011-08-11, 22:32
Ålder och längd? Bra resultat.

lofito
2011-08-11, 22:37
Ålder och längd? Bra resultat.

Det glömde jag!
21 år - 177 cm.

daloatf
2011-08-12, 10:45
Måste säga att du har nice ben! Kötta på lite på överkroppen nu när du har ett bra utgångsläge!

Nykropp
2011-08-12, 13:26
Ja benen ser verkligen ut att kunna bli brutala! :)
Bra jobbat!

nifo6
2011-08-13, 13:07
Måste säga att du har nice ben! Kötta på lite på överkroppen nu när du har ett bra utgångsläge!

Instämmer till fullo...för övrigt, bra jobbat!!

Prez
2011-08-13, 15:38
Riktigt starkt jobbat! Hur många månader är det mellan bilderna?

lofito
2011-08-13, 17:04
Riktigt starkt jobbat! Hur många månader är det mellan bilderna?

Skulle säga runt 4-6 månader.

Hymer
2011-08-17, 10:11
Hur många kcal trycker du i dig per dag? Snyggt jobbat :)

lofito
2011-08-17, 12:02
Tack Hymer!

brutal
2011-08-17, 12:53
Tummen upp! Sjukt bra jobbat!

lofito
2011-08-17, 13:21
Tack brutal!

polka_griis
2011-08-18, 09:30
Gött jobb, riktigt snygga ben :p

Skulle jag varit du skulle jag gått ner det sista också, mest för att se hur det ser ut med muskelfästen och så. Sen långsam bulk på det så blir det nice :)

lofito
2011-08-18, 09:48
Gött jobb, riktigt snygga ben :p

Skulle jag varit du skulle jag gått ner det sista också, mest för att se hur det ser ut med muskelfästen och så. Sen långsam bulk på det så blir det nice :)

Tackar! Jag är nöjd med benen faktiskt också.
Jag känner att jag vill bli mer fast i mittenpartiet - dvs magen främst.
Få fram rutorna och bli mer fast, känns som att det finns några kg till där att ta av.

Joanna
2011-08-22, 14:36
Bra definition på benen!

lofito
2011-08-22, 18:02
Känns som att det man lyckats mest med är benen och inte överkroppen, enligt kommentarerna här. Ser man inte så mycket skillnad? :) Inte ute efter bekräftelse men tänker gå ner lite mer i fett för att få fram mer definition, känner att jag har lite mer kring magpartiet.

daloatf
2011-08-22, 19:28
Känns som att det man lyckats mest med är benen och inte överkroppen, enligt kommentarerna här. Ser man inte så mycket skillnad? :) Inte ute efter bekräftelse men tänker gå ner lite mer i fett för att få fram mer definition, känner att jag har lite mer kring magpartiet.

För att få bra med definition behöver du nog gå ner till 63-65kg. Om du nu orkar gå så långt ner. Får ett bättre läge att bygga sen!

lofito
2011-08-22, 21:50
För att få bra med definition behöver du nog gå ner till 63-65kg. Om du nu orkar gå så långt ner. Får ett bättre läge att bygga sen!

Fasiken, är det så mycket? Alla tidigare kläder kan jag inte ens få på mig eftersom att de är för stora. Jag ligger redan nu på small i tröjor och då är de redan då lite för stora, måste snart börja gå ner i x-small.
Det är så mycket kvar alltså innan jag bör bygga på? Med det jag har nu, hur tror du det skulle se ut då?

lofito
2011-08-22, 22:47
Förresten, vad skulle mitt bf kunna ligga på, på ett ungefär?

Ronn
2011-08-23, 05:32
Du behöver inte bli superdeffad innan du bygger, du kan bygga redan nu och deffa ner sen funkar också bra. Precis som du nämnde med kläderna vill du ju inte se ut som en vandrande pinne, den mentala motivationen är ju viktigare än att vara optimal.

daloatf
2011-08-23, 05:59
Fasiken, är det så mycket? Alla tidigare kläder kan jag inte ens få på mig eftersom att de är för stora. Jag ligger redan nu på small i tröjor och då är de redan då lite för stora, måste snart börja gå ner i x-small.
Det är så mycket kvar alltså innan jag bör bygga på? Med det jag har nu, hur tror du det skulle se ut då?

Kolla i min deff tråd. Där väger jag 65,5kg med 11-12% bf. Men som ronn säger, du behöver inte gå ner så långt för att bygga. Du kan bygga längre då bara.

daloatf
2011-08-23, 09:31
Antar att du ligger runt 15%