Visa fullständig version : Vet inte om hon är en transa
Tjo! Min polare ordnade lite förkrök igår - var bara han och jag samt 4 damer som vi bjöd in. Fick lite intresse för en av de.
Fast jag är lite kluven, vi hade jävligt kul ihop och man såg att hon också var intresserad, men jag var ändå lite avvaktande. Varför undrar ni er?
Jag står och tvekar på om hon är en transa eller inte. Känns som att hon är lite killig i ansiktet och ändå varit kille förr i tiden, jag kan missta mig brutalt, men om hon inte är så är hon jävligt snygg, inget snack om saken. Men jag blir ändå osäker på om det är en transa som sagt, känns lite så på ansiktsformen osv.
Vet inte, har skrivit till henne på facebook och vi lär väl börja prata, men jag vill inte gå in och börja fråga om en träff etc. om det visar sig att jag har rätt.
På bästa sätt - hur får man fram om hon är en transa? Kan ju inte fråga henne, för det vore ju grymt förnedrande och inte hennes polare, låter ju skitkonstigt, men jag vill fan ändå veta det haha, för är hon en tjej - då är det ett kap som sagt som jag inte vill gå miste om :)
Akerhage
2011-08-11, 17:43
Har de inte adamsäpplet kvar? Eller så man ser det tydligt där iaf?
Kvinnor kan också ha adamsäpple. Se t.ex. Ann Coulter.
För övrigt finns det nog inga andra sätt att veta förutom att fråga eller känna henne mellan benen. Det senare kan dock bli missvisande ifall hon opererat sig.
Akerhage
2011-08-11, 17:48
För övrigt finns det nog inga andra sätt att veta förutom att fråga eller känna henne mellan benen. Det senare kan dock bli missvisande ifall hon opererat sig.
Aha, okay, men kanske inte är så vanligt? Så har han/hon det, så kan det vara ett ytterligare tecken iaf!
vicarious
2011-08-11, 17:50
Feel her (him?) up.
Tjo! Min polare ordnade lite förkrök igår - var bara han och jag samt 4 damer som vi bjöd in. Fick lite intresse för en av de.
Fast jag är lite kluven, vi hade jävligt kul ihop och man såg att hon också var intresserad, men jag var ändå lite avvaktande. Varför undrar ni er?
Jag står och tvekar på om hon är en transa eller inte. Känns som att hon är lite killig i ansiktet och ändå varit kille förr i tiden, jag kan missta mig brutalt, men om hon inte är så är hon jävligt snygg, inget snack om saken. Men jag blir ändå osäker på om det är en transa som sagt, känns lite så på ansiktsformen osv.
Vet inte, har skrivit till henne på facebook och vi lär väl börja prata, men jag vill inte gå in och börja fråga om en träff etc. om det visar sig att jag har rätt.
På bästa sätt - hur får man fram om hon är en transa? Kan ju inte fråga henne, för det vore ju grymt förnedrande och inte hennes polare, låter ju skitkonstigt, men jag vill fan ändå veta det haha, för är hon en tjej - då är det ett kap som sagt som jag inte vill gå miste om :)
Är h*n snygg så är h*n snygg :thumbup:
Svenska nyhetsankaret Katarina Sandström ser ju också ut att ha Adamsäpple :)
MasterChief
2011-08-11, 17:54
Människan har väl en mun och ett anus? Orka bry sig liksom.
Akerhage
2011-08-11, 17:55
haha, att man inte ska bry sig om det är en kille eller tjej? :p
är h*n snygg så är h*n snygg :thumbup:
+1
Precis!
Bara för hon/han är en transa ska han/hon inte tro att den/det kommer undan.
ps. dessutom lär han/hon vara sjukt bra på blowjobs. du har hittat en riktig vinstlott.
Herr Oberst
2011-08-11, 17:57
En transa är alltid pluspoäng
Rent spontant tänker jag att du kan få hintar genom att titta på händer, fötter, hur huden i ansiktet är? Hur hårlös en kille än är verkar huden ändå vara annorlunda mot en tjejs, i ansiktet. Fast det beror ju isf på om det är en transa - el transsexuell, och isf om denne tagit ngra steg (och vilka) mot att byta kön, hur lätt det är. Annars är det väl händer, hud, röst rent spontant som jag tänker på iaf.
Alltså det är just ansiktet - jag har ganska lätt för att se just på ansiktsformen kvinnor kontra män, det är ju en skillnad och det känns som det. Men fan, hoppas innerligt att ingen operation skett där - för så fort hon steg in där reste sig baguetten lite!
Facebook länk så vi kan avgöra genom att kolla "dets" bilder! :D
Alltså det är just ansiktet - jag har ganska lätt för att se just på ansiktsformen kvinnor kontra män, det är ju en skillnad och det känns som det. Men fan, hoppas innerligt att ingen operation skett där - för så fort hon steg in där reste sig baguetten lite!
Om hon fick stånd förstår jag varför du är misstänksam.
Woooh, badboy! :D
Jag fick ett tips en gång innan jag åkte till Thailand för några år sedan(fattar inte varför jag fick tipset, skulle aldrig i hela mitt liv köpa någon prostituerad ;):D)
Om man tar ner händerna längs sidan på kroppen, så har tjejer mer böj på armarna/armbågen ner mot handen, jämfört med killar. Har för mig det är något sådant. Någon annan har säkert bättre koll?
men om hon inte är så är hon jävligt snygg, inget snack om saken.
Hur ska du ha det nu? Är personen snygg eller är personen inte det? :)
Menar du att personen är transvestit eller transsexuell?
Vet att det inte alltid är lätt, men jag skulle inte respektera mig själv om jag inte påpekade det... Att säga "det" om en annan människa som inte överensstämmer med ens egna könsbilder är enormt osmakligt.
:smash:;)
Haha
Vet inte hur många transor det finns i Sverige men var ju med någon i Big Brother (minns ej namnet) men kan ju vara värt att kolla upp iaf:)
Googla "shemale or female" och ta OkCupids test. Rapportera tillbaka.
Varning för naket.
Oj blev lite fel med smilegubbarna ovan
Vet att det inte alltid är lätt, men jag skulle inte respektera mig själv om jag inte påpekade det... Att säga "det" om en annan människa som inte överensstämmer med ens egna könsbilder är enormt osmakligt.
Ursäkta mig, men jag skulle kräkas upp middagen jag just lagt i magen om jag inte påpekade det: Spänn av humorlösa PK-Gestapo!
Är det själva könet du är rädd för om det är en transsexuell som inte är opererad, att du inte skulle gilla "det" paketet sas så är det väl bara att lära känna personen oavsett. Ni verkar ju ha kemi, finns det snopp och du inte gillar snopp så lär väl den sexuella attraktionen avta då, trist men personen verkar du ju gilla rent spontant iaf? Finns det annan utrustning än du går igång på kanske du har får en trevlig kompis om ni "klickar" personlighetsmässigt sas.
Ursäkta mig, men jag skulle kräkas upp middagen jag just lagt i magen om jag inte påpekade det: Spänn av humorlösa PK-Gestapo!
Ja, för att kalla en transvestit/transexuell/helt random person som gör en osäker på sin egen sexualitet "det" är höjden av humor.
HAHAHAHAAAAAAA!!!! osv.
Kör på säger jag.
Har h*n någon heder i kroppen så lär h*n droppa bomben innan kläderna åker av.
Då är det bara att tacka för sig (dig) och säga att du inte lirar i det laget.
Det värsta som kan hända är att du känner en bula och då får du be om en förklaring. H*n tycker säkert det är precis lika jobbigt som du.
Är det själva könet du är rädd för om det är en transsexuell som inte är opererad, att du inte skulle gilla "det" paketet sas så är det väl bara att lära känna personen oavsett. Ni verkar ju ha kemi, finns det snopp och du inte gillar snopp så lär väl den sexuella attraktionen avta då, trist men personen verkar du ju gilla rent spontant iaf? Finns det annan utrustning än du går igång på kanske du har får en trevlig kompis om ni "klickar" personlighetsmässigt sas.
Nu ska inte du komma här och föreslå en avslappnad och sansad inställning. Tänk om de nuddar varandra - han kan ju bli bög!
Haha yes i sitt esse! :D
Vi har för det första inte fastställt könet ännu och +1 på nedan postare, slappna av nångång ibland kanske?
*cupid*
Jokester
2011-08-11, 18:32
Väldigt liten chans att h*n inte skulle berätta att h*n är transsexuell ganska omgående om h*n finner dig intressant.
Vad är syftet med denna tråden, ts?
Hör med folkbokföringen. Har denne bytte namn från x till y (eller vice versa) så förklarar det ju saken.
Jokester
2011-08-11, 19:43
hör med folkbokföringen. Har denne bytte namn från x till y (eller vice versa) så förklarar det ju saken.
:)
Hör med folkbokföringen. Har denne bytte namn från x till y (eller vice versa) så förklarar det ju saken.
Du menar väl ändå från XY till XX? :naughty:
antligen nagon som sa nat vettigt, vi kraver FB-lank!!
:smash:;)
Haha
Vet inte hur många transor det finns i Sverige men var ju med någon i Big Brother (minns ej namnet) men kan ju vara värt att kolla upp iaf:)
Vanessa Lopez (http://vanessalopez.se/)
Viktor_Balck
2011-08-11, 19:53
människan har väl en mun och ett anus? Orka bry sig liksom.
+1
"If you have to think about it, it is."
mvh JS crew
mattilainen
2011-08-11, 20:03
like this thread! Hoppas det är en tjej och ni blir tillsammans sen så tittar hon dina skapade trådar här på kolo och så står det att du tyckte hon liknade en kille.
Skulle vara det ultimata.
Den här tråden ger mig lite större förståelse för hur tungt transsexuella och transvestiter kan ha det.
Kalla en person för "det", tammefan osmakligt. Får mig att tänka på någon form av "överklass mot pöbeln". Som att en person inte är värdig det.
Småpojkar som står och skvallrar, på fritidsgården efter skolan.
Gabriel Forslund
2011-08-11, 20:13
Jag fick ett tips en gång innan jag åkte till Thailand för några år sedan(fattar inte varför jag fick tipset, skulle aldrig i hela mitt liv köpa någon prostituerad ;):D)
Om man tar ner händerna längs sidan på kroppen, så har tjejer mer böj på armarna/armbågen ner mot handen, jämfört med killar. Har för mig det är något sådant. Någon annan har säkert bättre koll?
Läste bara det.
filmjölk
2011-08-11, 20:23
Är du osäker, och inte vill ligga med en transsexuell, och vill vara säker, så varför inte stilla din libido och lära känna henne lite bättre först?
Om du verkligen inte kan kontrollera dina drifter såpass, att du måste ligga med henne med en gång, då kanske det inte spelar någon större roll vad det egentligen är för kön på damen?
bear.flowertwig
2011-08-11, 20:42
Är h*n snygg så är h*n snygg :thumbup:
+2 :kinky:
Spartansk
2011-08-11, 20:49
Snygga tjejer är aldrig intresserade av sex, så om hon är intresserad av dig är hon kille.
den här tråden är fantastisk......
Det bästa hade varit om hon inte är transa ni blir tillsammans och hon hittar denna tråden om 3år och hon fattar att du snackar om henne:D
filmjölk
2011-08-11, 21:02
Det bästa hade varit om hon inte är transa ni blir tillsammans och hon hittar denna tråden om 3år och hon fattar att du snackar om henne:D
Ännu bättre är om de blir ihop, gifter sig, köper hus, försöker förgäves skaffa barn, och 45 år senare får han reda på att hon föddes som pojke.
eternallord
2011-08-11, 21:18
Spelar det någon roll om du tänker efter? Om hon är post-op är det ju inget att bry sig om egentligen. Vissa har problem med tanken som sådan, men hon är säkert vettigare än många tjejer och du kan nog garantera att hon är bättre på att hantera en snopp :D
Då undersöker du inte ordentligt, som mig.:D Nej men du har rätt på sätt och vis:
Ifall man börjar fingra henne och känner livmoderhalstappen så är det lungt. Det är en hon, definitivt, i annat fall opererat- antingen bortoperat livmoder(plus att de tagit tappen också) eller kille som är omgjord.
Fråga bara, jag har gjort det flera gånger, funkar OK :)
Klart som fan man måste veta om man har att göra med en tjej eller kille.
Spelar det någon roll om du tänker efter? Om hon är post-op är det ju inget att bry sig om egentligen. Vissa har problem med tanken som sådan, men hon är säkert vettigare än många tjejer och du kan nog garantera att hon är bättre på att hantera en snopp :D
Det är ju en ganska viktig detalj. Särskilt om man vill ha barn. Jag skulle nog kunna sätta en transa men knappast gifta mig med en.
Spartansk
2011-08-11, 21:57
Då undersöker du inte ordentligt, som mig.:D Nej men du har rätt på sätt och vis:
Ifall man börjar fingra henne och känner livmoderhalstappen så är det lungt. Det är en hon, definitivt, i annat fall opererat- antingen bortoperat livmoder(plus att de tagit tappen också) eller kille som är omgjord.
Va? Jag har aldrig känt någon sådan, vad jag vet. Kanske har legat med massor transgender-personer.
shadowfire
2011-08-11, 21:59
looool... hade jag ens hyst minsta lilla tvivel.. :)
eternallord
2011-08-11, 21:59
Det är ju en ganska viktig detalj. Särskilt om man vill ha barn. Jag skulle nog kunna sätta en transa men knappast gifta mig med en.
Jag antog att vi pratade casual flirt tills vidare och inte potentiellt giftemål, men jag kan givetvis ha fel. Skulle det bli så seriöst lär ämnet komma upp
Spartansk
2011-08-11, 22:01
Man kan ju be att få kolla i hennes familjealbum. Där lär man ju se om hon varit pojke någon gång i tiden.
Herr Oberst
2011-08-11, 22:01
+1
Egentligen den ultimata situationen. Snygg tjej som tänker och fungerar som en vettig snubbe. Som aldrig gnäller om lite damm i hörnet, som fullt ut accepterar om man vill ligga inne och kolla sport på TV en hel dag, som aldrig frågar om hon ser tjock ut i dom kläder hon bär. En tjej som aldrig sänder ut dubbla budskap utan alltid menar det hon säger och säger det hon menar.
Spartansk
2011-08-11, 22:05
+1
Egentligen den ultimata situationen. Snygg tjej som tänker och fungerar som en vettig snubbe. Som aldrig gnäller om lite damm i hörnet, som fullt ut accepterar om man vill ligga inne och kolla sport på TV en hel dag, som aldrig frågar om hon ser tjock ut i dom kläder hon bär. En tjej som aldrig sänder ut dubbla budskap utan alltid menar det hon säger och säger det hon menar.
Var du ironisk? För om hon nu är transgender så lär hon tänka och fungera som vilken tjej som helst.
Den här tråden ger mig lite större förståelse för hur tungt transsexuella och transvestiter kan ha det.
Kalla en person för "det", tammefan osmakligt. Får mig att tänka på någon form av "överklass mot pöbeln". Som att en person inte är värdig det.
Småpojkar som står och skvallrar, på fritidsgården efter skolan.
Var i tråden hittar du att transpersoner = det
Han undrar ifall det är en tjej eller ifall personen kan vara transsexuell
så i den här benämningen är också kvinnor det klassade...
Sen att min personliga åsikt ändå är att det är det personer är en annan femma, det har inte skrivits förenst det här inlägget i den benämningen som du gnäller på
Blablabla. Kör nu bara. Se det som en kul grej och en erfarenhet om det visar sig vara en kille.
Det viktigaste är att du berättar för oss på kolo hur det gick sedan. :)
shadowfire
2011-08-11, 22:27
+1
hahahaha, helvete, du säljer in detta så bra så jag funderar på att konvertera... eller vad man ska säga...
Herr Oberst
2011-08-11, 22:27
Var du ironisk? För om hon nu är transgender så lär hon tänka och fungera som vilken tjej som helst.
Inte en aning. Fast om du har lite queer-kunskaper att dela med dig av så får du gärna förklara skillnaderna. Finns så många begrepp som man tydligen måste hålla isär.
Shemale, ladyboy, queer, transsexuell, transgender, transvestit, intersexuell, drag, könsneutral o.s.v
Herr Oberst
2011-08-11, 22:29
hahahaha, helvete, du säljer in detta så bra så jag funderar på att konvertera... eller vad man ska säga...
Do it, get yourself a girlieman
eternallord
2011-08-11, 22:33
+1
Och suger k*k som en gudinna! *cupid*
shadowfire
2011-08-11, 22:36
du måste ha erfarenhet av detta.
bear.flowertwig
2011-08-11, 22:41
Frågan är om h*n inte överväger att konvertera själv...
H*n verkar ju suspekt intresserad av inredning och relationer så jag bedömer steget som kort.
Herr Oberst
2011-08-11, 22:42
du måste ha erfarenhet av detta.
Nä, men om du nån gång testar så kan du pm:a mig om upplevelsen :thumbup:
Jag har en tjejkompis jag varit intressad utav. Hon är lång, smal, ser bra ut, lite smått pojkaktiga drag.
Så visade hon mig hennes pass en gång, och jag läste "Kön: K"
Jag tänkte - Va?! Är hon kille?
Dagen efter gick det upp för mig att K stod för kvinna.
Herr Oberst
2011-08-11, 22:56
Ha! K som i kille :)
I mitt pass står det P, som i pågadrul
Vi messar ju en hel del nu och det går framåt - men tanken av att veta att det kanske är en kille som skriver tar emot lite. Hoppas innerligt att det är en tjej för att hon är jävligt snygg som sagt :)
Dra något maskerat, typ "Hur står det till med livmodern då?".
Dra något maskerat, typ "Hur står det till med livmodern då?".
Jag messade faktiskt och frågade om hon typ har någon stor
jävla hemlighet som hon själv vet om men inte någon eller många i hennes
omgivning inte vet om typ och avslutade med "du hajar vad jag menar va?"
men hon fattade inte och jag valde att inte spinna vidare på det. Antingen är hon inte det eller så spelade hon bara korten rätt.
eternallord
2011-08-12, 01:15
...that's messed up bro...
...that's messed up bro...
Hur menar du?
men hon fattade inte och jag valde att inte spinna vidare på det. Antingen är hon inte det eller så spelade hon bara korten rätt.
Hahaha, vänta, va? Skrev du ett sånt sms till henne? HAHAHA :laugh:
Alltså, omfg. Förstår du inte själv vilket fucked up sms det var om du skrev så där på riktigt?
Klart det var fucked up - jag ger blanka fan i om det lät psycho eller inte.
Sjukt, jag vet, men jag vill bara få det bekräftat på något vis för fan utan att förnedra henne och fråga det rakt ut. Nu släpper jag det där ett tag och pratar bara vidare och ser vad det leder till - men ja - jag är medveten om att det var riktigt fucked up. Har dock glömt det där nu och vi pratar normalt igen.
Titta på denna film, Crying Game, tillsammans med personen
http://www.imdb.com/title/tt0104036/
Sen kan du se om den väcker några speciella reaktioner.
Har hon stora händer? Hur ser fötterna/knäna ut? Hur ser det ut när hon går i högklackat?
Ansiktsstrukturen/Hakan?
hangatyr
2011-08-12, 04:44
Och suger k*k som en gudinna! *cupid*
eller som en gud?
:laugh:
Är h*n en hon så är du så körd.
Edit: Är h*n en han så är du troligen oxå körd.
Äsch, relax. Hon är förmodligen inte transexuell om hon ändå inte förstod vad du menade. Kör bara. Skulle det, mot förmodan, vara så kommer hon säkerligen berätta det för dig då ni verkar gilla varandra.
Fan vad besviken jag kommer bli nu om hon är en hon.
Herr Oberst
2011-08-12, 08:03
Fan vad besviken jag kommer bli nu om hon är en hon.
Sannolikheten att det är en hon är nog omkring 99.9286%
:laugh::laugh:
Socialt samspel och empati är nog inte dina allra starkaste sidor va?
Kan inte fatta att ingen postat denna...
http://s3.amazonaws.com/kym-assets/photos/images/original/000/001/384/Atrapitis.gif
:laugh:
Styr in nästa samtal på manligt/kvinnligt. Sen säger du att du alltid har velat vara tjej för en dag *hitta på random saker du skulle göra*
Sen frågar du "vad skulle du gjort om du var man för en dag? DET skulle väl vara spännande? va? VA? VA!? :MrT:"
invänta och läs av reaktion :thumbup:
Va? Jag har aldrig känt någon sådan, vad jag vet. Kanske har legat med massor transgender-personer.
Ok, du vet kanske inte hur den känns, antar jag? Lite som spetsen på en näsa ifall man stöter eller fingrar djupt. *Insert small dick joke here* Jag med min tämligen submediokra sexuella erfarenhet har iaf lokaliserat den på kvinns.:)
Fråga vad hon hade för hobbies/fritidsintressen som barn
Se sen på Crying Game tillsammans
Fråga vad hon hade för hobbies/fritidsintressen som barn
Om denne svarar fotboll och samla kapsyler, vad ger det dig för information rörande frågeställningen då?
Om denne svarar fotboll och samla kapsyler, vad ger det dig för information rörande frågeställningen då?
Då tittar vi Crying Game efteråt
Sjukt, jag vet, men jag vill bara få det bekräftat på något vis för fan utan att förnedra henne och fråga det rakt ut. Nu släpper jag det där ett tag och pratar bara vidare och ser vad det leder till - men ja - jag är medveten om att det var riktigt fucked up. Har dock glömt det där nu och vi pratar normalt igen.
gör oss alla en tjänst och skriv aldrig i dating/relationerTråden.... ;)
http://cdn.hotstockmarket.com/c/c7/c7c2fe70_207_not_sure_if_serious.jpg
shut teh face
2011-08-12, 10:07
Skitsamma? Om ni någon gång kommer ha sex, vilket hon/han går med på, så lär det ju inte ploppa fram en balle utan förvarning. Och skulle hon ha opererat sig så är det väl bara köra i pruttan och göra slut senare.
Det är ju inte direkt farligt för dig och du behöver nödvändigtvisi nte veta redan nu, du lär få veta det förr eller senare. =D
filmjölk
2011-08-12, 10:09
Inga ärr på underarmarna, eller brännmärken efter en cigaretttändare, och en ovilja att knarka, då är det nog ingen transa. Det kan fortfarande vara en tjej med ärr och knark, men i avsaknad av detta är det med största sannolikhet ingen transa.
eternallord
2011-08-12, 10:09
Inga ärr på underarmarna, eller brännmärken efter en cigaretttändare, och en ovilja att knarka, då är det nog ingen transa. Det kan fortfarande vara en tjej med ärr och knark, men i avsaknad av detta är det med största sannolikhet ingen transa.
Hur i hela friden kommer man till den slutsatsen?
Jag skulle vilja nominera denna tråd till "best of..."
filmjölk
2011-08-12, 10:32
Hur i hela friden kommer man till den slutsatsen?
Efter att ha träffat en och annan med en icke-heterosexuell läggning har jag kommit till slutsatsen att väldigt många i den gruppen mår väldigt dåligt och agerar efter det. Många sexuella kontakter, självskadebeteende, knark.
Hur tror du en transexuell ung person mår? De ifrågasätter hela sin existens, ""tvingas"" anta personligheter de inte har. Detta är delvis omvärldens fel, men störst fel är HBT-rörelsen, unga homo/bi/etc sexuella har mestadels sopor som förebilder.
bear.flowertwig
2011-08-12, 10:59
Efter att ha träffat en och annan med en icke-heterosexuell läggning har jag kommit till slutsatsen att väldigt många i den gruppen mår väldigt dåligt och agerar efter det. Många sexuella kontakter, självskadebeteende, knark.
Hur tror du en transexuell ung person mår? De ifrågasätter hela sin existens, ""tvingas"" anta personligheter de inte har. Detta är delvis omvärldens fel, men störst fel är HBT-rörelsen, unga homo/bi/etc sexuella har mestadels sopor som förebilder.
Haha, låter som att det vore standard. Jag har också träffat en och annan och aldrig sett något åt det hållet. Däremot brukar man ju även bland de vackraste transor och transsexuella se att något är "fel" och att ursprunget inte är 100% kvinnligt. Men det tycker jag TS isf ska få upptäcka på tu man hand i lugn och ro.
Dra med henne till gymmet och se hur tungt hon lyfter.
Om det leder till något så kommer hon (?) förr eller senare fråga dig vad din fråga handlade om, och du kommer att behöva ge henne (?) en förklaring. Smart drag ;)
eternallord
2011-08-12, 11:07
Jo men snälla, du målar upp det som att transpersoner OFTAST har en massa ärr över armarna och knarkar, vilket låter som trams i mina öron. Jag har träffat en hel del hbt/transpersoner i mina dagar och kan inte minnas någon som hade några ärr och bara en promille som hade allmänt självdesktruktivt beteende.
Dra med henne till gymmet och se hur tungt hon lyfter.
OVhDjoOe1qc
Och skulle hon ha opererat sig så är det väl bara köra i pruttan och göra slut senare.
signaturmaterial :laugh:
Fråga henne vad hon anser om Transsibiriska järnvägen samt Double Eagle, the first Trans-Atlantic Balloon.
Spartansk
2011-08-12, 12:27
Ok, du vet kanske inte hur den känns, antar jag? Lite som spetsen på en näsa ifall man stöter eller fingrar djupt. *Insert small dick joke here* Jag med min tämligen submediokra sexuella erfarenhet har iaf lokaliserat den på kvinns.:)
Precis.
Jag brukar faktiskt aldrig fingra djupt.
Men fan, nu slog det mig; ibland kan det göra lite ont i picken när man är maximalt inne. Kan det vara denna tapp som slår emot?
Sorry för OT/too much info.
hahaha, tack för dagens garv :D
Doctor Snuggles
2011-08-12, 13:08
Jag förstår inte riktigt scenariot där detta skulle kunna bli ett problem. Jag menar, antagligen ser man ganska tydligt att någon är en transa, eller så är det inget man funderar över. Det är inte som det kryllar av transor, och i synnerhet inte skitsnygga transor, så man måste vara på sin vakt. Brukar TS oroa sig över att bli träffad av blixten när han går ut också?
Viktor_Balck
2011-08-12, 13:37
Varning för naket.
Gjorde testet, prickade in 100% av shemalesen men tog fel på en tjej och trodde hon var shemale, var fan riktigt svårt att se på vissa.
Det finns ju de som tror att Anne Coulter är, pga hennes utmärkande Adamsäpple
2wnPHFSdrME
Ta med na på grönan, bjud henne på så mycket dricka att hon måste kissa.
Följ med och se vilken dörr hon väljer killarnas eller tjejernas :laugh::laugh::laugh:
Roligast är ju om hon hittar den här tråden och börjar köra lite pranks på ts =)
on topic, kör på, den som inget vågar vinner inget, och oddsen är på din sida rätt ordentligt.
Roligast är om hon startar en tråd där hon frågar om killen hon är intresserad av är opererad....
Jag tycker det här visar att kärleken är gränslös. Hade du inte haft massa förutfattade meningar så hade du kunnat bli kär i en man därför att han är en vacker människa.
Sen är en transa en man som klär sig i kvinnokläder. Förutom det så är tråden intressant. Den sållar verkligen agnarna från vetet.
Doctor Snuggles
2011-08-12, 15:13
Jag tycker det här visar att kärleken är gränslös. Hade du inte haft massa förutfattade meningar så hade du kunnat bli kär i en man därför att han är en vacker människa.
Sen är en transa en man som klär sig i kvinnokläder. Förutom det så är tråden intressant. Den sållar verkligen agnarna från vetet.
Vilka agnar från vilket vete?
Lite mer diskussionsmaterial. Detta är inte en transa, eller en honman. Would you?
http://4.bp.blogspot.com/-QjQGdUO69j8/TXhz61n2bNI/AAAAAAAACo0/osIKgIY8IkM/s1600/andrej+8.jpg
Would you?
http://idealimagehot.com/wp-content/uploads/2011/07/Tokio-Hotel.jpg
MasterChief
2011-08-12, 15:20
Would you?
http://idealimagehot.com/wp-content/uploads/2011/07/Tokio-Hotel.jpg
Ja, om du lovar att byta avatar.
Would you?
[IMG] Bild
en av tvillingarna från Tokyo Hotell and no
Doctor Snuggles
2011-08-12, 15:44
Ey Kwon, sno inte min fråga. ;)
Dessutom var mitt exemplar bättre.
Ondskapelsen
2011-08-12, 15:44
Sjukt bra tråd! Mera mera mera!
Varning för naket.
hehe, var ocksa tvungen att gora det och resultatet var lugnande *puh*
fast hur ser hon ut i ovrigt? ar det en liten och natt tjej t ex?
om ditt ragg nu ar over 180 cm t ex sa forstar jag ju att du ar orolig
Gjorde testet, prickade in 100% av shemalesen men tog fel på en tjej och trodde hon var shemale, var fan riktigt svårt att se på vissa.
Samma här. Tjejen man tog fel på såg ju dock värre ut än någon av transorna...
Jag tycker det visar på att någon som ser ut som en tjej och för sig som en tjej, också behandlas som en tjej.
Would you?
Hell no!
Would you?
Ännu mer nej!
filmjölk
2011-08-12, 16:42
Det är klart att hon skall behandlas som en tjej, tilltalas som en tjej, och omnämnas som en tjej. Hon är ju en tjej numera, även om hon inte föddes till det.
Men jag tycker ändå TS har en rätt att veta om de skall inleda ett romantiskt förhållande. Ni kan vara hur PK ni vill, men det skulle vara ett trauma för många heterosexuella att böga om man inte är bög. Hur snygg hon än är, eller hur bra hon än hanterar en penis.
Förövrigt fick jag 11 av 16 på det där testet. Tyckte alla var snygga som tjejer, även om de egentligen inte är det. Det betyder inte att jag vill ligga med alla, utan att jag har en dålig gaydar.
Det är väl ingen som motsätter sig att han har rätt att veta personens kön innan de inleder ett romantiskt förhållande. Däremot är det larvigt att göra en big deal av det innan man ens börjat bli intima. Även om han skulle råka hångla med en kille som ser ut som en snygg tjej borde han rimligtvis klara sig utan svårare trauman.
mangemani
2011-08-12, 16:56
men om hon inte är så är hon jävligt snygg, inget snack om saken.
rätta mig om jag har fel nu, men du tycker inte h*n är snygg om h*n skulle visa sig vara en kille, men om det visar sig att h*n är tjej, då är h*n helt plötsligt jävligt snygg.
får inte riktigt det att gå ihop.
explain pls:)
rätta mig om jag har fel nu, men du tycker inte h*n är snygg om h*n skulle visa sig vara en kille, men om det visar sig att h*n är tjej, då är h*n helt plötsligt jävligt snygg.
får inte riktigt det att gå ihop.
explain pls:)
Jag vet, jag formulerade mig lite dumt där.
Well, jag tycker hon är riktigt jävla snygg, men samtidigt
så ser man väldigt maskulina drag. Jag vet inte om det beror på
att hon bara har maskulina drag - ELLER att denne genomgått en operation.
Jag kan förstå att vissa blir upprörda över mitt tankesätt - men för mig är
det viktigt att få veta om det är en "riktig" tjej jag har att göra med
eller inte. Har det varit en kille tidigare i livet känns det inte för mig lika
äkta och jag är inte beredd att lägga ner tiden på att börja inleda
något intimt och något mera.
Bara känslan av att veta att det egentligen - under ytan är en kille som
opererat sig till tjej, nja, det gör mig lite rädd. Därför är jag lite vaksam och
vill till 100 % veta att det är en tjej. Men oavsett vad så tycker jag hon är
jävligt snygg - oavsett tjej som kille. Hoppas bara det är en dam till 100 % utan några tillsatser ;)
Jag vet, jag formulerade mig lite dumt där.
Well, jag tycker hon är riktigt jävla snygg, men samtidigt
så ser man väldigt maskulina drag. Jag vet inte om det beror på
att hon bara har maskulina drag - ELLER att denne genomgått en operation.
Jag kan förstå att vissa blir upprörda över mitt tankesätt - men för mig är
det viktigt att få veta om det är en "riktig" tjej jag har att göra med
eller inte. Har det varit en kille tidigare i livet känns det inte för mig lika
äkta och jag är inte beredd att lägga ner tiden på att börja inleda
något intimt och något mera.
Bara känslan av att veta att det egentligen - under ytan är en kille som
opererat sig till tjej, nja, det gör mig lite rädd. Därför är jag lite vaksam och
vill till 100 % veta att det är en tjej. Men oavsett vad så tycker jag hon är
jävligt snygg - oavsett tjej som kille. Hoppas bara det är en dam till 100 % utan några tillsatser ;)
var bor du?
var bor du?
Vad spelar det för roll? :)
Akta.. DET KAN VARA HON! :D
mattilainen
2011-08-12, 19:38
Tror ju det är större chans i stockholm än i någon by i Norrland.
Så Lofito
Var har du och damen planerat för något i afton då?
Bio kanske och sen restaurang? Kolla vilken av toaletterna hon går på!
Fatalist
2011-08-13, 11:15
Påminner om ett avsnitt i den genialiska serien it's always sunny in philadelphia - det finns mycket visdom att hämta därifrån. En av killarna i serien dejtar en väldigt vacker kvinna, som visar sig vara en transa... men hon är så snygg så han bestämmer sig för att fortsätta dejta henne och leva i "denial".
Kör hårt. ;)
Är det bara jag, eller är det inte lite omoraliskt om man som transsexuell skulle dejta någon utan att meddela att man är just transsexuell innan själva sexet?
Är det bara jag, eller är det inte lite omoraliskt om man som transsexuell skulle dejta någon utan att meddela att man är just transsexuell innan själva sexet?
Jag tycker nog också man måste säga något. Men här hamnade dom på samma förfest och har bara pratat och han börjar korsförhöra henne via sms om de mest intima frågor.
Doctor Snuggles
2011-08-13, 17:43
Jo. Men det kan nog inte vara det lättaste att erkänna heller. Är nog rätt svårt att föreställa sig känslan av att vara fast i "någon annans kropp", och alla problem som medföljer. Att vara föremålet för attraktion är ju också kanske det mest bekräftande vad gäller ens könsidentitet, så det är inte så konstigt att en hypotetisk h*n inte vill riskera att förlora det. Lite moment 22 kanske.
Å andra sidan finns det transexuella som blivit svårt misshandlade eller ihjälslagna för att någon mindre begåvad tyckte deras könsidentitet framgick för sent.
Jag tycker du är väldigt ytlig och fördomsfull.
Gillar du personen och det är din grej så varför inte gå all in?
Tjejer brukar alltid vilja att du tar dem för deras underbara personlighet, nu har du verkligen chansen att visa det.
Risken finns ju också att du sitter där och är 60 bast och tänker bittert tillbaka och tänker..... faaasen jag borde gått på där.
Jag hade tänkt skriva något här med tanke på Pipphis post men eftersom det även är minderåriga på forumet så hejdar jag mig *w*
Vi hade en stor diskussion om det faktiskt på ett HBT-forum jag var aktiv på tidigare, och det var en ganska stor majoritet som sade att det kanske inte är något man börjar prata om på första, andra eller tredje dejten, men innan första sexet var givet.
Å andra sidan finns det transexuella som blivit svårt misshandlade eller ihjälslagna för att någon mindre begåvad tyckte deras könsidentitet framgick för sent.
Sen finns de det väldigt många som blivit misshandlade eller ihjälslagna för att ha sagt något överhuvudtaget. Känns nog säkrare för många att aldrig säga något överhuvudtaget med tanke på hur förvånansvärt många reagerar.
Men som jag skrev ovan, de flesta verkar vara inne på att det ska berättas ändå.
Sparven från Minsk
2011-08-13, 19:49
För att undvika missförstånd och så bör de kanske "avslöja" sitt kön redan från början?
De förstår väl att om de ser ut som en tjej/kille så går den andre in med den inställningen ofc, och att sedan få reda på att det inte stämmer kan nog komma som en rejäl chock.
Nu är det ganska rörigt vad folk egentligen menar med "transa". Om personen är transsexuell och har bytt kön, vilket som jag läser förstaposten är det som TS oroar sig för, så är det inte snack om att personen som blir raggad på skall "avslöja" sin "rätta" identitet för att den raggande personen inte skall känna sig "lurad". Är man född man och har bytt kön till kvinna är man efter könsbytet kvinna, inte "man i kvinnokropp". Ergo är det inte fråga om att en raggande kille blir lurad att ragga på en annan kille.
Sedan kan jag tycka att visst, ett könsbyte bör upp på bordet om man har ett längre förhållande, precis som andra svåra saker kan behöva komma upp på bordet, men det är inte något man skall behöva skriva i pannan för att ingen kille (eller tjej, men det är ju mest killar som postat i tråden) skall behöva få homoångest.
(I det fall med "transa" avses transvestit, så blir det med stor sannolikhet ett ickeproblem, då transvestiter i ganska hög grad är heterosexuella, så ett raggningsförsök kommer att falla av sig självt.)
Vi hade en stor diskussion om det faktiskt på ett HBT-forum jag var aktiv på tidigare, och det var en ganska stor majoritet som sade att det kanske inte är något man börjar prata om på första, andra eller tredje dejten, men innan första sexet var givet.Ja, det är ju ett mer stigmatiserat samtalsämne än vädret. Men jag hade nog tagit risken, om man nu ser det som en risk. Förr eller senare lär det ju upptäckas, och heck, personen kanske inte är transsexuell? En viktig sak jag lärde mig från all min tid framför Hjärnkontoret var: frågar man inget, får man inget veta.
Doctor Snuggles
2011-08-13, 20:01
Nej, ibland är personer inte transsexuella. Det är sant. ;)
F.ö. framstår inte "Är du transsexuell? Jag tycker att du ser lite maskulin ut i ansiktet." som världens bästa raggningsreplik i det fall tjejen inte är transsexuell. Definitivt inte som bästa första grej att kasta fram när man träffats en gång på en förfest.
Doctor Snuggles
2011-08-13, 20:03
F.ö. framstår inte "Är du transsexuell? Jag tycker att du ser lite maskulin ut i ansiktet." som världens bästa raggningsreplik i det fall tjejen inte är transsexuell. Definitivt inte som bästa första grej att kasta fram när man träffats en gång på en förfest.
"Du är skitsnygg trots dina manliga drag."
Måste ju vara den ultimata neggningen. :D
Är det ändå inte lite mer komplicerat än så? Med tanke på hur anala folk ibland är med sina partners tidiga sexpartners och historia i allmänhet, skulle man inte vilja veta om ens partner har levt hela sitt liv som man fram till för några månader sedan? Eller du menar nog mer one night stands, jag är lite trött nu.
Jo, det är komplicerat. Men det gör det fortfarande inte till något man behöver stämpla i pannan för att inte killar med tonårsångest skall känna sig trygga i sina raggningsförsök. Och jag tyckte att det behövde påtalas att ett könsbyte är just ett könsBYTE, inte att man gillar att klä ut sig till något man egentligen inte är.
Är man född man och har bytt kön till kvinna är man efter könsbytet kvinna, inte "man i kvinnokropp". Ergo är det inte fråga om att en raggande kille blir lurad att ragga på en annan kille.
Sedan kan jag tycka att visst, ett könsbyte bör upp på bordet om man har ett längre förhållande...
Ja. Men varför är det så oacceptabelt att man inte skulle vilja vara med en kvinna som en gång varit en man, enbart för att detta faktum stör en? Bara för att alla yttre attribut är kvinnliga kan man fortfarande "störa" sig på hur man vet att det en gång varit.
I-N4_1Qe60U
Det jag markerar mot är dock inte att random gubbe från gatan inte vill ha ett sexuellt förhållande med en transsexuell person, utan hur snacket går i tråden. Det spelar ingen roll om man vill ligga med en person som bytt kön till kvinna eller inte, personen är i båda fallen efter könsbytet en kvinna och skall behandlas som en sådan, inte en utklädd man eller ett "det". Eller omvänt, en man.
Om man har sådana problem med könsbyte att man inte kan vänta åtminstone till dess att man får personen på tu man hand första gången innan man ställer frågan så tycker jag att man får offra det potentiella ragget på den allmänna hyfsens altare och söka sin lycka någon annanstans.
Doctor Snuggles
2011-08-13, 20:59
Ja. Men varför är det så oacceptabelt att man inte skulle vilja vara med en kvinna som en gång varit en man, enbart för att detta faktum stör en? Bara för att alla yttre attribut är kvinnliga kan man fortfarande "störa" sig på hur man vet att det en gång varit.
I-N4_1Qe60U
Jo, det är väl av liknade anledning som man vill t.ex. ha en målning af den riktige konstnären och inte en kopia, hur exakt kopian än är.
Jag vet inte - men känns som att vissa uppfattat saken fel. Det enda jag undrar är om hon
sen tidigare varit kille och nu försökt bli kvinna istället genom en operation samt att hon klär sig som en tjej och helt enkelt är en 'tjej' numera men född kille.
För mig är det inte äkta på något vis, för mig är det äkta om hon är född som en tjej 'direkt'. Det är det jag stör mig på. Jag respekterar fullt ut folk som valt att byta kön, folk som är homosexuella etc. det är folks val - men då vill jag inte ha med dom på det sexuella planet att göra, men jag tycker då folk kan acceptera att jag känner så här och vill ha 'äktheten'. Detta må låta konstigt, men det är så jag känner.
Skulle man ligga där i sängen och mysa med tanken om att det egentligen är en kille som
'gömmer' sig i kroppen skulle få mig att känna mig äcklad på något vis, hoppas ni förstår vad jag menar.
10 sidor helt i onödan, har sagt det innan: FRÅGA. Jag har gjort det flera gånger, det går bra, man får inte på käften :D
När man bodde i Thailand fick man fråga var och varannan brud om dom va ladyboy eller inte.
MasterChief
2011-08-13, 21:36
10 sidor helt i onödan, har sagt det innan: FRÅGA. Jag har gjort det flera gånger, det går bra, man får inte på käften :D
När man bodde i Thailand fick man fråga var och varannan brud om dom va ladyboy eller inte.
Nej, men man får garanterat inte ligga heller. Inte i Sverige i alla fall.
Jokester
2011-08-13, 21:37
När det kommer till shemales är det VÄLDIGT stor skillnad mellan hur man ser på det i Thailand och Sverige.
Jag vet inte - men känns som att vissa uppfattat saken fel. Det enda jag undrar är om hon
sen tidigare varit kille och nu försökt bli kvinna istället genom en operation samt att hon klär sig som en tjej och helt enkelt är en 'tjej' numera men född kille.
För mig är det inte äkta på något vis, för mig är det äkta om hon är född som en tjej 'direkt'. Det är det jag stör mig på. Jag respekterar fullt ut folk som valt att byta kön, folk som är homosexuella etc. det är folks val - men då vill jag inte ha med dom på det sexuella planet att göra, men jag tycker då folk kan acceptera att jag känner så här och vill ha 'äktheten'. Detta må låta konstigt, men det är så jag känner.
Skulle man ligga där i sängen och mysa med tanken om att det egentligen är en kille som
'gömmer' sig i kroppen skulle få mig att känna mig äcklad på något vis, hoppas ni förstår vad jag menar.
Det är helt okej om du inte vill ligga med någon transexuell person. Jag tycker inte det är något du behöver försvara. Däremot fascineras jag över att du ens får dessa misstankar om tjejen. Händer det ofta att du träffar transor? :D
Jag har utvecklat en speciell teknik för detta. Ibland är man ju osäker och då får man ju vidta åtgärder. Om det är en kille som opererat sig till tjej så måste du få h*n att inte kunna motstå det manliga inom henne. Jag brukar göra massa "manliga påståenden och se efter hur lång tid hon kliver in! För det är ju trots allt en man "inuti". Exempel:
Du: "Såg du matchen igår? vilket tempo! vilket ös!"
Hon: "vilken match?" = bra. "Ja men eller hur? trodde aldrig att rooney skulle vara i sådan toppform!" (misstänksamt)
alternativt låtsas kunna en manlig sak:
Du: "Du skulle sett igår! helt galet, körde hem från jobbet så kom det svart rök från bilen!"
Hon: "Ojdå! har du fixat den?"
Du: "Nja du vet jag bytte ut topplockspackningen och svarvade veven men det hjälpte inte riktigt"
Hon: "Jaha...okej..vad synd!"
Du: "Ja men jag tror jag ska kika lite på kondensatorn imorgon kanske byta en cylinder"
Hon: "Du kanske ska testa byta vevaxeln för jag hade en gammal saab förut med samma problem och blbalbla *insert random motordelar och sånt*
Om du märker att hon inte kan hålla sig efter tillräckligt länge som i alternativ två, its a ladyboy!
ps. jag kan ingenting om bilar och motor
Jag vet inte - men känns som att vissa uppfattat saken fel.
Då måste du också lära dig att använda rätt begrepp annars är det som gjort att det blir missförstånd.
Men jag håller med tidigare talare. Hur ofta träffar du transexuella personer?
Jag har utvecklat en speciell teknik för detta. Ibland är man ju osäker och då får man ju vidta åtgärder. Om det är en kille som opererat sig till tjej så måste du få h*n att inte kunna motstå det manliga inom henne. Jag brukar göra massa "manliga påståenden och se efter hur lång tid hon kliver in! För det är ju trots allt en man "inuti". Exempel:
Du: "Såg du matchen igår? vilket tempo! vilket ös!"
Hon: "vilken match?" = bra. "Ja men eller hur? trodde aldrig att rooney skulle vara i sådan toppform!" (misstänksamt)
alternativt låtsas kunna en manlig sak:
Du: "Du skulle sett igår! helt galet, körde hem från jobbet så kom det svart rök från bilen!"
Hon: "Ojdå! har du fixat den?"
Du: "Nja du vet jag bytte ut topplockspackningen och svarvade veven men det hjälpte inte riktigt"
Hon: "Jaha...okej..vad synd!"
Du: "Ja men jag tror jag ska kika lite på kondensatorn imorgon kanske byta en cylinder"
Hon: "Du kanske ska testa byta vevaxeln för jag hade en gammal saab förut med samma problem och blbalbla *insert random motordelar och sånt*
Om du märker att hon inte kan hålla sig efter tillräckligt länge som i alternativ två, its a ladyboy!
Vilken galet stereotyp värld du lever i. Alla tjejer som tittar på matcher eller råkar veta något om motorer är transexuella.
Jag har en tjejkompis som kan det mesta om motorer för hennes pappa har lärt henne allt sen hon var liten då han nog ville att hon skulle vara en son. Hepp, helt plötsligt är hon transexuell.
Så enkel världen blev. Välkommen tillbaka till 50-talet.
filmjölk
2011-08-13, 22:17
Vilken galet stereotyp värld du lever i. Alla tjejer som tittar på matcher eller råkar veta något om motorer är transexuella.
Jag har en tjejkompis som kan det mesta om motorer för hennes pappa har lärt henne allt sen hon var liten då han nog ville att hon skulle vara en son. Hepp, helt plötsligt är hon transexuell.
ironi, Stumpan, ironi :)
Om jag träffar på många transsexuella personer? Ehm, det tror jag inte, och hoppas jag inte på att jag gjort. Är ju omöjligt att veta - men eftersom att jag i efterhand inte fått reda på något hoppas jag inte på det haha.
Men just denna fattade jag direkt misstanke mot när hon kom in och hälsade på mig i rummet. Sen har jag även visat bilder för 3-4 polare som säger samma sak om vissa bilder - men andra bilder ser 'hon' ut som en tjej. Det är vissa bilder som gör att jag blir sjukt misstänksam och där manliga drag framhävs väldigt tydligt.
Skulle väldigt gärna posta en bild - men det vore inte fair lixom.
Om jag träffar på många transsexuella personer? Ehm, det tror jag inte, och hoppas jag inte på att jag gjort. Är ju omöjligt att veta - men eftersom att jag i efterhand inte fått reda på något hoppas jag inte på det haha.
Vad spelar det för roll om någon du har mött i livet varit transexuell?
Skulle väldigt gärna posta en bild - men det vore inte fair lixom.
Skicka PM så lovar jag att ge ett expertutlåtande. ;)
Cilia: Vad jag än säger kommer du att komma med något drygt svar. Du fattar ju inte vad jag menar, tror du söker lite tjafs. Härmed slutar jag svara dig.
Skicka PM så lovar jag att ge ett expertutlåtande. ;)
Hade gärna gjort - men rädd för att den sprids snabbt sen hehe.
Finns det någon kändis/skådis som hon är lik?
Ansiktsform etc
Jag är en hyvens grabb som inte gör sånt.
bear.flowertwig
2011-08-14, 00:18
Då måste du också lära dig att använda rätt begrepp annars är det som gjort att det blir missförstånd.
Men jag håller med tidigare talare. Hur ofta träffar du transexuella personer?
indeed. och rolig var den dessutom :)
Vad spelar det för roll om någon du har mött i livet varit transexuell?
Man hoppas på att man inte mött särskilt många som varit fast i "fel" kropp? Är väl vad alla borde hoppas på. Om dessa personer sällan möts så blir dom ovanliga och därmed färre.
MasterChief
2011-08-14, 05:53
Säger Yes att han inte sprider den vidare så gör han inte det.
MasterChief
2011-08-14, 05:55
Ironi och kvinnor är inte kompatibla.
Mött många tranor i mina dagar, en del är riktigt feminina och är omöjliga att urskilja. Samtidigt finns det en del tjejer som har manliga drag, Ann Coulter är väl ett exempel.
Hade jag fallit för en transa (som opererat sig fullt ut), så hade jag nog kunnat se mellan fingrarna även om det inledningsvis skulle känns konstigt. Enda riktiga problemet är att man inte kan skaffa barn tillsammans.
text
innebär det att du är en kvinna i en mans kropp då?
machine gun
2011-08-14, 12:33
Om dessa personer sällan möts så blir dom ovanliga och därmed färre.
Eh, va? Tror du att personer blir transsexuella pga att de träffat andra transsexuella och blivit inspirerade? Det är lite mer komplicerat än så. Det finns en anledning till att det finns hela utredningsteam vid flera stora svenska sjukhus och att utredningen för att ens få diagnos och behandling ofta pågår i flera år.
Eh, va? Tror du att personer blir transsexuella pga att de träffat andra transsexuella och blivit inspirerade? Det är lite mer komplicerat än så. Det finns en anledning till att det finns hela utredningsteam vid flera stora svenska sjukhus och att utredningen för att ens få diagnos och behandling ofta pågår i flera år.
Jag menade att om dessa personer sällan möts av vanliga personer, så betyder det att det inte finns många av dom. (Eller att dom bara sitter hemma, men det hoppas jag inte på)
Cilia: Vad jag än säger kommer du att komma med något drygt svar. Du fattar ju inte vad jag menar, tror du söker lite tjafs. Härmed slutar jag svara dig.
Det är mer så att jag inte förstår hur du tänker och känner. Om du har träffat ett antal transexuella personer i ditt liv utan att veta om det så spelar det väl ingen roll? Nu pratar jag inte om att du har hånglat med någon utan träffat vilket var det du skrev. När jag träffar folk bara för att träffas så struntar jag i vilket kön dom har eller har haft. Det är oväsentligt.
Sen förstår jag inte riktigt skräcken. Jag tänder inte på tjejer men om jag skulle ha sex med en man som varit tjej så tror jag inte att det skulle spela roll för mig. Anledningen till att jag väljer män är ju för att de attraherar mig. Skulle jag bli attraherad av någon som är transexuell så är ju inte könet det viktiga utan mina känslor. Jag kan helt enkelt inte identifiera mig med denna avsky för situationen och här är det t o m bara över själva tanken att någon opererat sig.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.